TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Oorlog in Irak
Pages (2): [1] 2 »

Posted by eieregooie on Mar-20-2003 03:02:

Oorlog in Irak

Tis begonnen

> BREAKING NEWS The disarmament of the Iraqi regime has begun, White House spokesman Ari Fleischer has said as air raid sirens and anti-aircraft fire are heard in Baghdad. More soon.

--------

De eerste aanvallen zouden direct tegen Saddam zijn gericht... Da's nog eens nuttig, nu maar hopen dat het raak was...

Posted by John on Mar-20-2003 07:06:

Thumbs down

zit hier de hele middag al buiten tv te kijken....
wat een trieste actie van bush. die hele oorlog slaat nergens op. laat ze eerst maar es met hele harde bewijzen komen. en dan nog, waarom mag amerika wel al die chemische zooi hebbe? (ok ze komen wel iets betrouwbaarder over dan saddam, maar met bush weet je et ook niet)
nou ja.. daar gaan we weer....... beetje brandstof, geld en bommen verneuken en nog mensen dode ook. hopen dat nederland ook geen politieke steun geeft.
nou dat was weer even een berichtje van mij uit aus ik ga weer in de zon liggen...tis 28 grade ofzow
de mzzls

john

Posted by Chicane on Mar-20-2003 08:05:

Der is nog geen tokus gebeurd daarzo,

40 kruisraketten ingeslagen en een zooi vliegtuigen opgestegen, nothing out of the unusual, elke paar uur explodeert daar wel een bom omdat Amerika al sinds de vorige golfoorlog die no-fly zones bestookt, tis vandaag alleen even met iets grotere proporties gebeurd en buiten de no-fly zones

Is dit nou oorlog? Nee, want man tot man gevechten zijn er nog niet, er rollen geen tanks, af en toe stuift er eens een Harrier langs of een F-117.. poepoe..

Posted by Asperge on Mar-20-2003 08:46:

ik ben het wel een beetje met chicane eens sinds de eerste golfoorlog wordt irak al bestookt met bommen alleen nu wordt het iets opgevoerd.

dit zal natuurlijk wel verder opgevoerd worden en tja dat kunnen ze beter maar snel doen want nu is er geen weg terug meer.

Posted by Lemming on Mar-20-2003 10:32:

De grote aanval is ook nog niet begonnen zeggen ze, maar die laat niet lang meer op zich wachten..

Posted by Djeebie on Mar-20-2003 11:11:

quote:
Origineel van RTL Nieuws
'Hoofdaanval op Irak komt pas dit weekeinde'

De Amerikanen zullen de komende paar dagen alleen beperkte luchtaanvallen uitvoeren in Irak. De echte grote aanval komt waarschijnlijk dit weekeinde pas.

Commandant
Dat heeft een anonieme Amerikaanse legercommandant in Koeweit tegen journalisten gezegd. Volgens deze militair zijn voor de komende twee � drie dagen alleen beperkte luchtaanvallen voorzien. Deze maken deel uit van een 'voorbereidend' plan, dat de weg moet plaveien voor een grootscheepse aanval in het weekeinde, aldus de commandant.

�RTLNieuws.nl

Het is nu eenmaal begonnen, dus laten we hopen dat het snel voorbij is zonder, of in ieder geval weinig, slachtoffers.

Posted by Cosmic on Mar-20-2003 11:13:

Re: Oorlog in Irak

quote:
Originally posted by eieregooie

Waarom verbaast het me niks dat uitgerekend jij deze draad begint?

(zie tijdstip)

Posted by eieregooie on Mar-20-2003 14:12:

Re: Re: Oorlog in Irak

quote:
Originally posted by Cosmic Guy
Waarom verbaast het me niks dat uitgerekend jij deze draad begint?

(zie tijdstip)

Ja, kwas toch online Hehe... Had ff CNN gekeken en dacht dat er vannacht toch niks meer zou gebeuren... Toen nog ff forum op en voor de zekerheid nog ff CNN.com sjekken... en jawel...

Posted by arj1o1 on Mar-20-2003 18:18:

en daar gaat 90 miljard

Posted by Flipper01 on Mar-20-2003 20:30:

quote:
Originally posted by arj1o1
en daar gaat 90 miljard

75 miljard geloof ik
Tja, dat bewijst wel dat Bush het niet voor niets doet denk ik..

Ik vind het alleen wel vreemd dat een hoop mensen het hebben over die arme mensen in Irak, maar ik denk dat het volk van Irak er alleen maar beter van zal worden. Het land wordt nu geregeerd door een tiran die iedereen die commentaar heeft zonder probleem laat liquideren. Het land heeft onder allerlei economische sancties enorm te leiden, ik denk dat als Sadam ontzet is dat die opgeheven zullen worden.
Maar dat neemt niet weg dat ik het onverstandig vind dat Amerika en Engeland zonder steun van de VN de oorlog zijn begonnen

Posted by arj1o1 on Mar-21-2003 19:22:

quote:
Originally posted by Flipper01
75 miljard geloof ik
Tja, dat bewijst wel dat Bush het niet voor niets doet denk ik..

Ik vind het alleen wel vreemd dat een hoop mensen het hebben over die arme mensen in Irak, maar ik denk dat het volk van Irak er alleen maar beter van zal worden. Het land wordt nu geregeerd door een tiran die iedereen die commentaar heeft zonder probleem laat liquideren. Het land heeft onder allerlei economische sancties enorm te leiden, ik denk dat als Sadam ontzet is dat die opgeheven zullen worden.
Maar dat neemt niet weg dat ik het onverstandig vind dat Amerika en Engeland zonder steun van de VN de oorlog zijn begonnen

volgens een econoom zou het uiteindelijk zelfs 150 miljard worden maar gaat de economie wel weer bloeien door de grote impuls aan de wapenindustrie die uiteindelijk bij andere bedrijven terecht komt die meer gaan investeren waradoor de prijs omlaag gaat en de consumenten meer gaan kopen

Posted by eieregooie on Mar-22-2003 05:10:

Pfff... vanavond was het wel goed raak zeg met die bombardementen 3000 bommen gegooid d8 ik... moet er niet aan denken om nu in Baghdad te zitten

Posted by MaGiK54 on Mar-22-2003 14:50:

Er was net een persconferentie met de opperbevelhebber van de VS en daar stonden nog een paar andere officieren bij. Hij stelde ze allemaal voor en de laatste dude was een Nederlander

We gafen toch geen militairen steun aan de oorlog. Errug bizar weer allemaal. Ben benieuwd hoe Balkellende dit weer gaat goed praten.

Posted by moogwai on Mar-22-2003 15:18:

quote:
Originally posted by Flipper01

Precies... al die mensen die liggen te demonstreren tegen de oorlog zouden maar eens een tijdje in Irak onder de dictatuur van Saddam moeten leven... dan piepen ze wel anders!!!

Posted by eieregooie on Mar-22-2003 19:58:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Er was net een persconferentie met de opperbevelhebber van de VS en daar stonden nog een paar andere officieren bij. Hij stelde ze allemaal voor en de laatste dude was een Nederlander

We gafen toch geen militairen steun aan de oorlog. Errug bizar weer allemaal. Ben benieuwd hoe Balkellende dit weer gaat goed praten.

Foutje... gevoelig foutje...

Posted by Chicane on Mar-22-2003 20:56:

Het is en blijft een feit dat onze luchtmacht erg hoog aangeschreven staat, maar een betere luchtmacht dan de Israelische is er niet, de Amerikaanse luchtmacht is alleen sterk door aantal, onze is sterk door training.
Van alle bommen die in voormalig-Joegoslavi� zijn gevallen is het grootste deel door onze piloten afgeworpen...

Misschien dat die Pino daarom daar is? Hij is een luchtmacht officier...

Posted by eieregooie on Mar-22-2003 21:07:

Nee, hij heeft iets te maken met die Patriot gevallen die NL in Turkije heeft geplant...

Posted by Chicane on Mar-22-2003 21:29:

Hij levert gewoon kwaliteits fietsen, kan ook niemand tegen op, we hebben zoveel ervaring met fietsen en fietssloten dankzij al die arabieren

Posted by Rinus on Mar-24-2003 16:23:

iidd zonder fiets ben je nergens, gazelle maakt nu ook speciale fiets tanken

Posted by DjRV on Mar-24-2003 17:09:

quote:
Originally posted by Chicane
Hij levert gewoon kwaliteits fietsen, kan ook niemand tegen op, we hebben zoveel ervaring met fietsen en fietssloten dankzij al die arabieren

nah die ervaring gaat nog verder terug...1945 orso..

Posted by Miss Proximus on Mar-25-2003 13:13:

Coole brief van Michael Moore (regisseur)

Lang, maar wel interessant om te lezen!!!

quote:
Originally sent by Mr. Moore
Monday, March 17, 2003

A Letter from Michael Moore to George W. Bush on the Eve of War

George W. Bush
1600 Pennsylvania Ave.
Washington, DC

Dear Governor Bush:

So today is what you call "the moment of truth," the day that "France
and the rest of world have to show their cards on the table." I'm glad
to hear that this day has finally arrived. Because, I gotta tell ya,
having survived 440 days of your lying and conniving, I wasn't sure if
I could take much more. So I'm glad to hear that today is Truth Day,
'cause I got a few truths I would like to share with you:

1. There is virtually NO ONE in America (talk radio nutters and Fox
News aside) who is gung-ho to go to war. Trust me on this one. Walk out
of the White House and on to any street in America and try to find five
people who are PASSIONATE about wanting to kill Iraqis. YOU WON'T FIND
THEM! Why? 'Cause NO Iraqis have ever come here and killed any of us!
No Iraqi has even threatened to do that. You see, this is how we
average Americans think: If a certain so-and-so is not perceived as a
threat to our lives, then, believe it or not, we don't want to kill
him! Funny how that works!

2. The majority of Americans -- the ones who never elected you -- are
not fooled by your weapons of mass distraction. We know what the real
issues are that affect our daily lives -- and none of them begin with I
or end in Q. Here's what threatens us: two and a half million jobs lost
since you took office, the stock market having become a cruel joke, no
one knowing if their retirement funds are going to be there, gas now
costs almost two dollars -- the list goes on and on. Bombing Iraq will
not make any of this go away. Only you need to go away for things to
improve.

3. As Bill Maher said last week, how bad do you have to suck to lose a
popularity contest with Saddam Hussein? The whole world is against you,
Mr. Bush. Count your fellow Americans among them.

4. The Pope has said this war is wrong, that it is a SIN. The Pope! But
even worse, the Dixie Chicks have now come out against you! How bad
does it have to get before you realize that you are an army of one on
this war? Of course, this is a war you personally won't have to fight.
Just like when you went AWOL while the poor were shipped to Vietnam in
your place.

5. Of the 535 members of Congress, only ONE (Sen. Johnson of South
Dakota) has an enlisted son or daughter in the armed forces! If you
really want to stand up for America, please send your twin daughters
over to Kuwait right now and let them don their chemical warfare suits.
And let's see every member of Congress with a child of military age
also sacrifice their kids for this war effort. What's that you say? You
don't THINK so? Well, hey, guess what -- we don't think so either!

6. Finally, we love France. Yes, they have pulled some royal screw-ups.
Yes, some of them can be pretty damn annoying. But have you forgotten
we wouldn't even have this country known as America if it weren't for
the French? That it was their help in the Revolutionary War that won it
for us? That our greatest thinkers and founding fathers -- Thomas
Jefferson, Ben Franklin, etc. -- spent many years in Paris where they
refined the concepts that lead to our Declaration of Independence and
our Constitution? That it was France who gave us our Statue of Liberty,
a Frenchman who built the Chevrolet, and a pair of French brothers who
invented the movies? And now they are doing what only a good friend can
do -- tell you the truth about yourself, straight, no b.s. Quit pissing
on the French and thank them for getting it right for once. You know,
you really should have traveled more (like once) before you took over.
Your ignorance of the world has not only made you look stupid, it has
painted you into a corner you can't get out of.

Well, cheer up -- there IS good news. If you do go through with this
war, more than likely it will be over soon because I'm guessing there
aren't a lot of Iraqis willing to lay down their lives to protect
Saddam Hussein. After you "win" the war, you will enjoy a huge bump in
the popularity polls as everyone loves a winner -- and who doesn't like
to see a good ass-whoopin' every now and then (especially when it 's
some third world ass!). So try your best to ride this victory all the
way to next year's election. Of course, that's still a long ways away,
so we'll all get to have a good hardy-har-har while we watch the
economy sink even further down the toilet!

But, hey, who knows -- maybe you'll find Osama a few days before the
election! See, start thinking like THAT! Keep hope alive! Kill Iraqis
-- they got our oil!!

Yours,

Michael Moore

Posted by Killmaster on Mar-25-2003 14:45:

Een oorlog om de olie?

Irak en Noord-Korea. Beide landen genieten de twijfelachtige eer deel uit te maken van de 'As van het Kwaad' van president Bush. Maar de ��n lijkt 'kwader' dan de ander. Waar de VS Saddam Hussein met geweld een lesje wil leren, zet het Witte Huis alleen diplomatieke middelen in om Noord-Korea weer in het gareel te krijgen. En dat terwijl Noord-Korea al openlijk werkt aan een nieuw kernwapenprogramma.
Meten met twee maten, smalen Bush-criticasters. Het zou de VS vooral te doen zijn om de Iraakse olievoorraad. "Geen bloed voor olie", riepen honderduizenden betogers in februari tijdens wereldwijde demonstraties tegen een aanval op Irak. Maar welke rol speelt de olie in dit conflict?

Olievoorraad
De VS is voor haar olievoorziening grotendeels afhankelijk van het buitenland. Het land heeft dagelijks 20 miljoen vaten (van 159 liter) ruwe olie nodig om in de energiebehoefte te voorzien en die behoefte zal in de toekomst alleen maar toenemen. De meeste olie importeert de VS uit Saudi-Arabi�, maar sinds de aanslagen van 11 september waarbij Saudische terroristen betrokken waren, zijn de relaties vertroebeld.

Mede daarom is de blik gericht op Irak, dat met 112 miljard vaten over 11 procent van de oliereserves ter wereld beschikt, en volgens experts mogelijk zelfs het dubbele. Ter vergelijking: de VS heeft zelf een oliereserve van 22 miljard vaten.

Posted by jp on May-08-2004 13:26:

Bekijk dit eens: photos

Filmpje download

Walgelijk

Posted by BaRTeZ on May-08-2004 13:36:

idd

niet te geloven, en ze zeggen dat dit nog maar het topje van de ijsberg is. Er komt nog veel meer ranzigheid

Die irritante griet die op alle foto's staat mogen ze in de brand steken, achter de trekhaak van een auto alle hoeken van New York laten zien en dan ondersteboven aan het vrijheidsbeeld knuppen.

bah!

Posted by New Wave on May-08-2004 13:36:

Mwjha, en dan Bush met ze lelijke harses zijn excuses aanbieden.
Allemaal aftreden. Clinton had nooit door die klote republikeinen moeten worden afgezet. Tyfus Amerika

Pages (2): [1] 2 »