TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sasha & Digweed - Northern Exposure

Posted by WhiteRussian on Mar-23-2003 18:07:

Question Sasha & Digweed - Northern Exposure

Nu n�r man �ntligen har f�tt en acceptabel l�n s� t�nkte jag bl�sa en hel del p� skivor.

Har l�nge t�nkt inhandla "the mother of all mix cds", Northern Exposure, av Sasha och Digweed. Har kollat runt lite p� n�tet var man kan t�nkas hitta de f�rsta tv� albumen, allts�, volume 1 och 2.
Men vad jag f�rst�r s� �r v�l b�da dubbelalbum? Varken Juno eller Amazon har dubbelskivorna...grymt irriterande. N�gon som vet var jag kan inhandla dem?

Lonne, proggd�re som du �r,
Hj�lp mig,

Posted by lonne on Mar-23-2003 18:39:

Bra val min v�n, har faktiskt bara h�rt vol 2. Skivorna �r som sagt r�tt gamla fr�n 93-94 har jag f�r mig och borde vara sv�ra att f� tag p�. Jag tror att b�sta s�ttet �r att best�lla fr�n UK, antigen fr�n
HMW, Tower Records, eller n�gon skivaff�r som �r mer specaliserad p�
elektronisk musik. Dessv�rre kan du ju inte best�lla skivorna fr�n Sashas hemsida.

Posted by RebeL9 on Mar-23-2003 20:17:

Sasha & Digweed's Northern Exposure sl�pptes 96 p� dubbelcd.
Finns tv� versioner av volym tv� (eastcoast och westcoast edition) samt en Northern Exposure 3 Expiditions.
Northern Exposure tillh�r en av de riktiga klassikerna inom dansmusiken. Det �r h�r trancemusiken har sina r�tter.
Vinylversionen av Northern Exposure �r ruggigt sv�r att hitta och jag s�g nyligen en kopia som gick f�r 520 dollar p� ebay.

Posted by WhiteRussian on Mar-23-2003 20:51:

Hade f�tt f�r mig att ettan var ett dubbelalbum, men s� �r det allts� inte, rebellen?

D� s�, d� verkar jag juh kunna inhandla cd versionen av ettan och tv�an p� Juno,

Posted by Mr Musse on Mar-24-2003 00:30:

Tjena WhiteRussian!!!

http://www.skivhugget.se/

H�r kan du k�pa Northern Exposure med Sasha & Digweed.....lite mer �n 200 sp�nn kostar de......lycka till med skivk�pen....sj�lv har jag dessa o de �r j�vligt bra!!!!

Posted by RebeL9 on Mar-24-2003 10:17:

quote:
Originally posted by RebeL9
Sasha & Digweed's Northern Exposure sl�pptes 96 p� dubbelcd.

Jag skrev ju att det var dubbelcd.

Posted by WhiteRussian on Mar-24-2003 15:28:

quote:
Originally posted by RebeL9
Jag skrev ju att det var dubbelcd.

Hoppsan,

Endast f�rsta albumet �r allts� en dubbel-cd?
Medans 2 och 3:an inte �r det...?

Har jag missuppfattat n�got s� ber�tta g�rna,