TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- rank1 - airwave (white sun remix)
rank1 - airwave (white sun remix)
LADDA NER
vet inte varf�r.. bara k�nde f�r det... gjorde den nu p� kv�llen ganska snabbt....
beh�ver la kanske mer jobb.. vet inte..
lite mer och roligare percussions kanske.. n�tt annat?
aja... s�g va du tycker.....
och just det ja.. vet att man inte h�r s� tydligt vad som s�gs, men det va inte riktigt meningen.. man borde iallafall h�ra airwave..
l�ter visserligen mer bara som jag s�ger air f�r att delayen drar �ver wave typ.. aja.. skit i det...
kommentera eller n�tt... njut av den trevliga melodin f�r den e ju bara himmla bra...... �nskar att det va jag som gjorde originalet... hmmm.. fast vem g�r inte det 
k�ter najs mannen, hinner ge n�n st�rre kommentar just nu, men det �r najs.
| quote: |
| Originally posted by Endre k�ter najs mannen, hinner ge n�n st�rre kommentar just nu, men det �r najs. |

jovars, mycket vacker
mixning/eq kanske beh�ver lite mer jobb, l�t som man kanske kunde h�ja mellanregistret lite i mina �ron. mer/roligare percussions som du skrev, kanske inte skulle skada. men �verlag, trevlig l�t 
-Treo-
| quote: |
| Originally posted by Treo jovars, mycket vacker mixning/eq kanske beh�ver lite mer jobb, l�t som man kanske kunde h�ja mellanregistret lite i mina �ron. mer/roligare percussions som du skrev, kanske inte skulle skada. men �verlag, trevlig l�t ![]() -Treo- |
) har det ju varit... 2 som har skrivit
grymt bra ! Du borde vara mycket n�jd, gillar pianot 
Lyssnar nu och den l�ter ju faktiskt bra! 
S�g g�rna till om du g�r n�gar modifieringar...
hehe, airwave har blivit lite poppis igen
den �r juh skitbra!
ok, nu ska vi se va vi kan kl�mma fram d�:
r�sterna i b�rjan �r mkt vackra. f�r en mycket v�lskapad ambiance k�nsla. Ekar alldeles perfekt. det d�t med att ampen v�gar upp o ner p� str�karna �r ocks� en st�mningskapare.
mer percussion och kanske en loop? lite mer hi-hats �r iaf v�lkommet.
baskaggen �r v�ldigt mjuk, kanske lite f�r mjuk? jag tycker att lite mer diskant p� den inte vore helt �t skogen. fast d� kanske basen ocks� skulle h�jas i freq. p� filtret lite med... aja
synthen som kommer p� 1:20 �r mkt bra den med. mer flow och v�rme i l�ten. (ja, ja vet att den �r midi-avl�st, fast ljudet p� den �r banne mig b�ttre �n rank 1's!
)
synthen som hoppar p� 3:05 tycker jag d�remot �r n�stintill... �cklig
den f�r en s�n... ejay feeling
�ndra om till lite mer h�rdnackad synth s� kanske de bli b�ttre?
f�r�vrigt s� �r det en v�ldigt, v�dligt, v�dligt bra remix!
v�ldigt mycket av "flow" i den. mastering och EQ kanske kan f�rb�ttras, precis som Treo sa innan.
annars s� borde du vara stolt! och f�r att bara vara gjord p� en kv�ll s�! ujuj, 1337 zKi11z 
[edit] AH! inspirations mix! f�tt den fast i skallen... sn�lla, kan inte du skicka midi'n och r�sterna? sn����llllaa!
[/edit]
vad k�r du f�r utrustning DBL? �terkommer me kommentarer n�r jag lyssnat p� l�ten lite me rnoga 
Ska ta � lyssna igenom l�ten ordentligt n�r jag kommer hem... h�gtalarna p� lappen g�r ingen musik r�ttvisa 
dutti pojke.... ja f�r klappa p� huvudet..
blir alltid lika impad av folk som kan g�ra mixar � l�tar � div. den l�ter fin du... gillade inte pianot riktigt i b�rjan precis.. men annars har ja inge att klaga p�!
meeen...vem vare som snacka i b�rjan me? d var sjukt coolt... ere duuu? 
white sun var ett bra rmx-namn ox� ska ja till�gga...plus att whitesunremixen �verlag l�ter lite "Mildare" �n originalet som ligger mig mycket n�ra om hj�rtat
2003-remixen e ox� galet bra!
tack Hysterix
e riktigt n�jd 
Oscar: Skall s�ga till om det blir n�gra modifieringar
Nils: tack s� mycket.. det e min egna r�st 
mjo, mer percussions skall komma till.. skall bara f� till n�gra bra.
bassen f�r mjuk... hmm.. skall se vad jag kan g�ra �t den saken
melodin 1.20 e faktiskt inte en midi fil.. tog och sl�ngde ihop den sj�lv lite snabbt... blevl a kanske ganska likt den i airwave.. m�ste ta och lyssna p� originalet igen 
det e allts� bara stringen som e fr�n en midi fil 
s� du gillar inte 3.05 synthen.. f�r la ta och fixa lite till med den d�... hmm

jo, mastering och EQ beh�vs.. har inte gjort n�got �t det �ver huvudtaget �nnu.. s� tr�kigt 
skicka melodin och r�sterna.. hmm.. ja, midi kan du ju alltid f�.. nemas problemas.. r�sterna.. e ju faktiskt sj�lv inspelat och utan filterna.. herregud... kan ju bli farligt material det d�ra.. utpressning och s�nt p� mig 
zamson: k�r med fruityloops och n�gra softsynthar.... andra samples s�klart eftersom fruity ljuden suger totalt.
steve: g�r du s�.. eller spela den i bilen s� f�r hela sthlm h�ra den

Glorie: tack tack guman
som jag sa innan s� klart det e jag.. kan ju inte anv�nda andra r�ster �n min egna 
mjo, gillade faktiskt ocks� namnet.. vet inte var jag fick det ifr�n.. bara poppade ut fr�n ingenstans.. brukar suga p� namn annars...
men tack f�r kommentarerna igen