TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party report: Fokused Scandinavian
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 11:38:

Hello! Party report: Fokused Scandinavian

Nu har man d� �ntligen vaknat upp igen. �r som vanligt sv�rt att s�tta i ord allt det som man upplevde d�r ute p� golvet. Alla som var d�r och som varit p� liknande vet vad jag talar om. Lika sv�rt �r det att veta var man ska b�rja

Vi (Jag Brorsan och hans flicka Frida) kom ditt runt nio f�r att upptr�da utanf�r k�n. F�rst fick vi irra runt lite efter Jake och fixa "press kort" f�r o slippa jiddra med muskelbergen. Sen tr�ffa jag Gurra fr�n TC och vi gled ner till den "loge" som fanns f�r personalen och typ sk�na m�nniskor
N�r vi kom ner d�r hade man st�llt upp en j�vla buf� med varmt k�k och br�d, kyckling och k�ttf�rs och sallad, you name it. Stor fruktsk�l ocks�. Kylen va helt fullproppad med dricka. Ingen alkohol dock J�vligt sjysst iaf.
Vi bytte om och kopplade p� alla 18 lystavar som vi hade f�tt av TC
Jake fick �ven tv� r�da ljusstavar i f�delsedagspresent

Vi va ute och k�rde en eldshow, det gick helt ok men vi kunde tyv�rr inte k�ra av den koreografi som vi �vat p� i 4 veckor p.ga brist p� musik, det kanske var lika bra. Vi var s� nerv�sa att vi f�rmodligen skulle gjort fel. N�n j�vel kastade enkronor p� mig n�r jag upptr�de

ett tag innan tio tyckte jag att det var dags i samla ihop alla TAs och f� n�tt gjort s� jag ringde runt till dom vars nummer jag hade (6 st av 24 ) och f�rs�kte f� dessa att komma till det otroligt sk�na lilla kuddberg som fanss bak p� main floor.
Det var v�l inte precis n�gon anstormning av Tranceaddicts d�r men n�gra fick jag iaf tr�ffa. Hade �ven f�tt en bunt med drinkkort att ge till alla sk�an medlemmar hoppas ni nj�t av era Shark

Jag gled ner igen till Logen f�r att snacka med Gurra fr�n TC och bad honom att komma upp med digitalkameran f�r att ta ett gruppkort p� oss. Han sa att han skulle komma upp n�r han var klar med fr�gorna till Gielen intrevjun han skulle g�ra senare
V�l uppe kom ingen gurra, men det gjorde nog inte s� v�rsta mycket eftersom alla TA:s redan hade dunstat lol.
S� vare med den gathering.

Jag var v�l runt ett ganska bra tag och f�rs�kte hitta medlemmar f�r att meddela alla om att vi �tminstonde kan f�rs�ka h�lla oss p� samma del av dansgolvet. Det var alla med p� men inte kan jag p�st� att jag s�g m�nga d�r. i vilket fall som helst �r jag oerh�rt glad att jag fick tr�ffa, skaka hand och dela ut drinkar till v�dligt m�nga sk�na m�nniskor ig�r Ni e underbara hela bunten. Ingen id� att jag ska f�rs�ka skriva en lista p� dom jag tr�ffat f�r d� vet vi alla att jag gl�mmer n�gon. En jag vet att jag _inte_ tr�ffade (om jag inte var helt k�rd i skallen) dock var reveal where were you?

Hur som haver s� va vi ute och eldade �nnu mer, precis n�r vi packade ihop s� h�rde jag hur Orkidea droppade l�ten som jag hade g�tt och dr�mt om att han borde droppa...Aalto - Rush (Super 8 orkidea mix) och jag fick springa in f�r att f�nga slutet p� den. �r besviken att jag inte var d�r d�. L�tt b�sta l�ten under kv�llen.

Klockan halv 1 gick tiesto p� iaf. Fan va m�ktigt. St�mningen p� golvet va helt obeskrivlig... alla blev vi som sm� fjortisar p� en westlife konsert. Jag hade en halvtimmes dansade innan jag skulle upptr�da. Klockan tio i ett vare dags att b�rja f�rbereda sig och vi letade upp lite snubbar som skulle "rensa" dom podier som vi skulle st� och Poi:a p�. Jag var �ven borta och snackade med ljustekniker och killen som hade hand om tv-sk�rmarna (dessa var f�r �vrigt helt underbart coola och visade ascoola klipp fr�n gamla teckande serier och andra skeva sekvenser i takt till musiken). Jag bad dom iaf att sl�cka ner allt under upptr�dandet f�r maximal effekt.
Jag hae turen att f� 3 snubbar som stod och vaktade runt mitt podie s� att folk inte kom f�r n�ra och kunde d�rmed ha total frihet d�ruppe. En frihet som jag fan beh�vde n�r Tiesto droppade southern sun mitt under upptr�dandet helt sjukt sk�nt var det. Jag trasslade ihop skiten 2 ggr men jag k�nde det �nd� inte som ett misslyckande d� jag k�rde 20 minuter non stop. S�nt som h�nder. M�nga fotografer va framm och mycket avv upptr�dandet gick till att ge dom lite sjyssta bilder...hoppas p� att hitta dom sen
Vad som h�nde p� golvet n�r folk f�rstod att det var southern sun som lirades �r v�l en av dom saker som inte g�r att beskriva med or. Jag kunde juh se herla publikhavet och det var helt fucking otroligt.
L�ngre bort p� andra podier stog brorsan och frida och upptr�de, vi va liksom utposterade i en trekant och det hela fick mycket bra respons...skitkul

Tiesto lirade ett helt ok set (sj�lv �r ajg dock en av dom som gillade n�r han lirade lite mer melodiskt) och jag m�ste erk�nna att jag var tvungen att glida upp bakom honom p� scenen och dansa lite ( bara f�r sakens skull ).

D� och d� st�tte jag p� fler och fler TAs men det vart juh tyv�rr ingen riktigt gathering...synd tycker jag.

Gielen gick p� spelarna klockan halv tre.... han lirade j�vligt sk�nt och hade grym publikkontakt... under breaket av Ligaya drag han upp en t�ndare och svepte med, haha riktigt grymt...alla p� golvetr med t�ndare gjorde likadant Gielen lirar v�l inte helle mina favvo l�tar men vad beg�r man? Jag rockade loss totalt p� golvet och hade en underbar upplevelse. Sipo, jag och dbL vare som rockade i slutet
Ett antal energidrycker blev det f�r min del och jag kan nog tro att jag beh�vde dom alla....fan va najs denna fester var.

Listan kan g�ras l�ng p� folk man vill tacka f�r denna underbara upplevelse men Jake m�ste nog �nd� toppa den! S� j�vla bra jobbat att f� ihop detta feta event trots motg�ngar och att du tog tid till dig att hj�lpa oss hur stressad du �n var...helt underbar Hoppas du fick en bra f�delsedag mannen

Idag blire till o chilla hela dagen fan, har tagit ledigt fr�n donken Hoppa ni alla hade det lika fett som jag och att jag f�r lite bra party reports fr�n er alla fan!!

Peace and love / Kenny

Posted by zamson on Mar-30-2003 11:49:

nice report man, hade gl�mt bort southern sun...srod ju fan o sj�ng some n galning kom jag p� tack f�r drinkbiljetten den smakade Det var j�vligt kul o tr�ffas. Ska lyssna vidare p� Theme from norrefjell nu och spendera dagen med Soul Calibur 2

Posted by Mirv0 on Mar-30-2003 11:52:

trevlig report

Helt klart en grym fest , helt s�ld

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 12:29:

quote:
Originally posted by zamson
nice report man, hade gl�mt bort southern sun...srod ju fan o sj�ng some n galning kom jag p� tack f�r drinkbiljetten den smakade Det var j�vligt kul o tr�ffas. Ska lyssna vidare p� Theme from norrefjell nu och spendera dagen med Soul Calibur 2

shark drinkarna var faktikst riktigt j�vla goda! Skit trevligt att tr�ffas mannen

Posted by Aendy on Mar-30-2003 12:48:

Att till�gga. Mind ser stenh�rd ut n�r han poiar.

Jag gick efter halva Gielen d� �ngesten �ver att jag skulle upp tidigt blev f�r stor, s� jag tror jag missade n�gra godbitar. Men � andra sidan hade benen stummnat till, jag hade f�tt utlopp f�r flera m�naders uppd�mt danssug samt att vi imorse tog oss till final i Sanktan. S� p� det hela taget var det en alldeles lysande natt/morgon.

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 13:13:

quote:
Originally posted by Aendy
Att till�gga. Mind ser stenh�rd ut n�r han poiar.

Jag gick efter halva Gielen d� �ngesten �ver att jag skulle upp tidigt blev f�r stor, s� jag tror jag missade n�gra godbitar. Men � andra sidan hade benen stummnat till, jag hade f�tt utlopp f�r flera m�naders uppd�mt danssug samt att vi imorse tog oss till final i Sanktan. S� p� det hela taget var det en alldeles lysande natt/morgon.

ah va kul med sjysst feedback otroligt tgrevligt att tr�ffas mannen

Du rocka loss ordentligt d�ra...riktigt kul att se
Grattis till vinsten ox�!!

Posted by lonne on Mar-30-2003 13:28:

R�tt fet kv�ll. Orkidea var nog fan b�st imo. Tiesto var grym f�rsta halvtimmen och lirade sen ett medelm�ttigt set. Gielen var v�l s�d�r,
visserligen den som skapade b�st drag. Trevligt att tr�ffas er jag inte sett innan ( Mind o Steve ). Jag var j�kligt n�jd med ljuded. Med tanke p� hur pass h�g volymen var s� var det �nd� klart. Ja, jag har inte s� mkt att till�gga. Grym kv�ll !!!

Posted by reveal on Mar-30-2003 13:43:

Re: Party report: Fokused Scandinavian

quote:
Originally posted by mindshooter
En jag vet att jag _inte_ tr�ffade (om jag inte var helt k�rd i skallen) dock var reveal where were you?

Jag var hemma i Lund och hade det tr�kigt. Jag hade helt enkelt inte r�d med 1500 eller vad det nu skulle kostat Det verkar iaf som att ni har haft det riktigt gjutet

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 13:59:

Re: Re: Party report: Fokused Scandinavian

quote:
Originally posted by reveal
Jag var hemma i Lund och hade det tr�kigt. Jag hade helt enkelt inte r�d med 1500 eller vad det nu skulle kostat Det verkar iaf som att ni har haft det riktigt gjutet

jahaja...va helt inst�lld p� att du skulle komma Hade du sagt till i tid hade jag fixat in dig gratis...hade en gratisbiljett ett tag men alla jag k�nde hade redan biljett

Trevligt att tr�ffa dig ox� lonne

Posted by reveal on Mar-30-2003 14:01:

Re: Re: Re: Party report: Fokused Scandinavian

quote:
jahaja...va helt inst�lld p� att du skulle komma Hade du sagt till i tid hade jag fixat in dig gratis...hade en gratisbiljett ett tag men alla jag k�nde hade redan biljett

och det s�ger du nu? tsss jag sa ju i n�n tr�d att jag inte hade r�d... fan pojke, l�s inl�ggen!!! nee, det �r lugnt

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 14:10:

Re: Re: Re: Re: Party report: Fokused Scandinavian

quote:
och det s�ger du nu? tsss jag sa ju i n�n tr�d att jag inte hade r�d... fan pojke, l�s inl�ggen!!! nee, det �r lugnt

hehe ja ibland �r man lite d�ligt p� att l�sa men om resan kostade 1500 s� �r juh intr�det bara 400 av det s� det skulle v�l inte h�llt �nd� kanske? Jag hittade andra m�nniskor som ville in �nd�...s� den gick inte till waste iaf

Var �r resten av folket som va d�r???? report in people

Posted by reveal on Mar-30-2003 14:22:

Re: Re: Re: Re: Re: Party report: Fokused Scandinavian

quote:
hehe ja ibland �r man lite d�ligt p� att l�sa men om resan kostade 1500 s� �r juh intr�det bara 400 av det s� det skulle v�l inte h�llt �nd� kanske

nja... jag r�knade 1500 inklusive allt

Posted by NordLight on Mar-30-2003 14:28:

Yo!

Synd att jag inte tr�ffade fler. Jag st�tte p� Gaby & Steve. N�sta g�ng f�r ni reservera ett TA kuddberg .

Jag tyckte g�rdagen hade vissa h�jdpunkter, men Ti�sto var verkligen skitd�lig. Jag har sett honom n�gra g�nger innan och g�rdagens orgie av vocal "bl�j-trance" var verkligen historiens absoluta bottennotering. Om han spelat s� p� Amnesia p� Ibiza hade han inte bara blivit utbuad utan �ven utsl�ngd . Det m�rktes ganska tydligt att den svenska publiken inte �r s� bortsk�md.

Gielen gjorde vad som f�rv�ntades av honom, men kv�llens stora beh�llning var Orkidea. Nyskapande, dynamiskt och kvalitativt - mycket mycket bra!!! Hoppas detta set finns att tillg� snart!
Gimme Gimme Gimme

Slutligen vill jag ge tummen upp f�r Fokused. Det blev en ganska lyckad kv�ll �nd�, trots n�gra motg�ngar inf�r festen. Fler partyn vill vi ha !!! Och med tiden kanske publiken b�rjar st�lla krav p� DJ'n ochs�.

Greetz
NordLight

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 14:28:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Party report: Fokused Scandinavian

quote:
nja... jag r�knade 1500 inklusive allt

jomen det var s� jag menade...det skulle v�l ha kostat 1100:- �nd�?

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 14:31:

quote:
Originally posted by NordLight
Yo!

Synd att jag inte tr�ffade fler. Jag st�tte p� Gaby & Steve. N�sta g�ng f�r ni reservera ett TA kuddberg .

Jag tyckte g�rdagen hade vissa h�jdpunkter, men Ti�sto var verkligen skitd�lig. Jag har sett honom n�gra g�nger innan och g�rdagens orgie av vocal "bl�j-trance" var verkligen historiens absoluta bottennotering. Om han spelat s� p� Amnesia p� Ibiza hade han inte bara blivit utbuad utan �ven utsl�ngd . Det m�rktes ganska tydligt att den svenska publiken inte �r s� bortsk�md.

Gielen gjorde vad som f�rv�ntades av honom, men kv�llens stora beh�llning var Orkidea. Nyskapande, dynamiskt och kvalitativt - mycket mycket bra!!! Hoppas detta set finns att tillg� snart!
Gimme Gimme Gimme

Slutligen vill jag ge tummen upp f�r Fokused. Det blev en ganska lyckad kv�ll �nd�, trots n�gra motg�ngar inf�r festen. Fler partyn vill vi ha !!! Och med tiden kanske publiken b�rjar st�lla krav p� DJ'n ochs�.

Greetz
NordLight

vi hade juh sagt att vi skulle m�tas d�r juhe

n�ja du har nog r�tt om tiesto....hade n�n annan st�tt bakom spelarna och lirat samma grej s� hade nog inte folk varit lika uppspelta men jag var m�ktigt lycklig att f� se honom bakom spelarna hur eller hur mn�gra sk�na l�tar droppade han allt!!! synd att man ine fick tr�ffa dig d�...n�sta g�ng!

Posted by reveal on Mar-30-2003 14:33:

quote:
Originally posted by NordLight Jag tyckte g�rdagen hade vissa h�jdpunkter, men Ti�sto var verkligen skitd�lig. Jag har sett honom n�gra g�nger innan och g�rdagens orgie av vocal "bl�j-trance" var verkligen historiens absoluta bottennotering. Om han spelat s� p� Amnesia p� Ibiza hade han inte bara blivit utbuad utan �ven utsl�ngd . Det m�rktes ganska tydligt att den svenska publiken inte �r s� bortsk�md.

tur att man s�g honom sommaren 2001 aaahhh "silence" var som b�st d�... hoppas att ni hade det lika fint, trots allt

mind: jepp, en tusenlapp hade kalaset kostat n�ja, inget att snacka om nu

Posted by lonne on Mar-30-2003 14:36:

Ngn som snackade med Tiesto lr Gielen ? Min polare den star******n,
fick sin keps signad av Tiesto.

Posted by zamson on Mar-30-2003 14:58:

h�ller med om att Tiestos set kanske inte vard et b�sta men jag diggade det �nd�... Theme from norrefjell gl�mmer jag fan inte p� ett tag - det var guld av honom o k�ra den. Gielen set var... �� jag vet inte...tycker han s�lt ned sig lite p� sista tiden.. n�gra l�tar var riktigt tr�kiga.. me �ckliga vocals, och mixarna satte han ju inte heller till 100%... men jag �r N�JD som fan me kv�llen... Orkidea tycker jag n�stan var fetast p� hela kv�llen! L�ngtar efter att f� tag i lite Orkidea mp3s...

Posted by zamson on Mar-30-2003 15:06:

Drunk

hmmm jag b�rjar lacka p� en sak...hur g�r man det d�r E i Tiesto ??

Posted by reveal on Mar-30-2003 15:11:

quote:
Originally posted by zamson
hmmm jag b�rjar lacka p� en sak...hur g�r man det d�r E i Tiesto ??

du menar � / � ? tryck en g�ng p� knappen direkt h�ger om �, sen E

Posted by zamson on Mar-30-2003 15:35:

quote:
du menar � / � ? tryck en g�ng p� knappen direkt h�ger om �, sen E

TACK R�V�AL

Posted by Amnezia on Mar-30-2003 15:52:

jahupp.....d� har man vaknat till liv igen d�...blev ett r�tt l�ngt maraton detta...�ka upp till sthlm p� dan �ka hem direkt till �rebro efter partyt.....hehe kaos men s�klart man inte kan missa ett s�nt h�r party p� hemmaplan...

tyckte d var riktigt bra arrangerat..bra lokal,l�cker ljusupps�ttning � bra djs.....
orkidea var klart en av de b�ttre...riktigt najz vare...som redan n�mnts tidigare s� vet jag inte riktigt om jag diggar all vocaltrance som tiesto lirade..lite mkt cheesy var det stundtals men med den goda st�mmningen p� golvet � allt s� gjorde d inte s� mkt...� southern sun var ju helt klar ett +
Gielens set var r�tt ok,killen har grym kontakt me publiken som alltid...++ men tyckte mkt mer om det set jag h�rde i sommras nere i holland...dock s� lira han ju en del godbitar helt klart...

en kille som lira riktigt sk�nt var Tom Stephan...sylvester room tror jag var...s� soft..prog,ambient house m.m.....i b�rjan av kv�llen var det inte mkt folk i det rummet trots att n�n jock lira sk�n breakbeat men n�r mr stephan lira var det fullt hus..lr rum
sweeeeet~

sk�nt party � bara hoppas d bara e b�rjan av en partyorgie h�r i landet
ps~tack f�r drinklappen mind � sk�n uppvisning p� podiet me glovsticksen lr va det nu va hehe najz

Posted by tjockis on Mar-30-2003 16:12:

stor fest, stor lokal, inte s� mycke folk som man kunde tro dock...
undrar om dom verkligen s�lde fullt hus.

gielen va v�l �nd� helt okej?!
jag trodde ti�sto skulle vara kv�llens h�jdpunkt, men det var han verkligen inte.

Posted by s-case on Mar-30-2003 16:41:

N�gra bilder fr�n ig�r. Nog ser det ut som om det var mycket folk,
i alla fall om man j�mf�r med M�nchenbryggeriet som tar in 1800 pers.

http://www.thetribe.info/forum/viewtopic.php?t=185

Posted by fede on Mar-30-2003 17:05:

vilken dj �r det?!
p�minner mej om en killen som jobbar i pitch

Pages (3): [1] 2 3 »