Re: Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
Als je geluk hebt word je niet gecontroleerd en is er niets aan de hand. Maar met 5 parfums (gesloten) zul je toch wel een probleem hebben als ze gaan controleren. Mocht je kleding willen kopen zou ik het gewoon alvast een dag dragen.
Beperkte belastingvrije invoer van goederen uit landen buiten de Europese Unie
Als u naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan mag u van bepaalde goederen maar een beperkte hoeveelheid belastingvrij meenemen. Daarbij gaat het om de volgende goederen en hoeveelheden:
200 sigaretten �f 250 gram tabak (shag of pijptabak) �f 100 cigarillo's �f 50 sigaren;
1 liter sterke drank �f 2 liter mousserende wijn �f likeurwijn zoals sherry of port;
2 liter niet-mousserende wijn;
50 gram parfum en 0,25 liter eau de toilette;
500 gram koffie �f 200 gram koffie-extracten �f koffie-essences;
100 gram thee �f 40 gram thee-extracten �f thee-essences.
Let op!
Om voor vrijstelling in aanmerking te komen voor tabaksproducten of alcoholische dranken, moet u minimaal 17 jaar zijn.
Als u meer wilt meenemen
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van � 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan � 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten
Ik heb een keer gevlogen met twee grote koffers ik had 20 kg overgewicht (hoefde niet eens bij te betalen) en ze hebben helemaal niets gecontroleerd. Vier paar schoenen (puma's) en best veel kleding ik had gewoon alles al gedragen.
Over drie weken ist het weer zover 4 weken vakantie!!!
|