Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Massive84
Old Relic

Registered: Jul 2003
Question Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.

hallo.

Zaterdag ochtend vlieg ik van Verenigd Arabisch Emiraten terug naar Nederland.

Omdat hier mijn euro best sterk is en ook is het hier best goedkoop, vroeg ik me af hoeveel spullen ik mee kan nemen zonder te betalen als ik op schiphol aan kom. Iemand die hier ervaring mee heeft?

tot zo ver heb ik de volgende dingen gekocht.

waterpijp (moet nog de tabak voor kopen deze week
2x slof sigaretten (camel light 10 euro per stuk :S )
stuk of 5 parfums, (voornamelijk cadeaus)
tja en ik heb nog paar dagen te gaan.

alvast bedankt

-Moose

Old Post Aug-20-2007 20:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive84 Click here to Send Massive84 a Private Message Add Massive84 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001
Re: Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.

Als je geluk hebt word je niet gecontroleerd en is er niets aan de hand. Maar met 5 parfums (gesloten) zul je toch wel een probleem hebben als ze gaan controleren. Mocht je kleding willen kopen zou ik het gewoon alvast een dag dragen.

Beperkte belastingvrije invoer van goederen uit landen buiten de Europese Unie

Als u naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan mag u van bepaalde goederen maar een beperkte hoeveelheid belastingvrij meenemen. Daarbij gaat het om de volgende goederen en hoeveelheden:

200 sigaretten �f 250 gram tabak (shag of pijptabak) �f 100 cigarillo's �f 50 sigaren;
1 liter sterke drank �f 2 liter mousserende wijn �f likeurwijn zoals sherry of port;
2 liter niet-mousserende wijn;
50 gram parfum en 0,25 liter eau de toilette;
500 gram koffie �f 200 gram koffie-extracten �f koffie-essences;
100 gram thee �f 40 gram thee-extracten �f thee-essences.
Let op!

Om voor vrijstelling in aanmerking te komen voor tabaksproducten of alcoholische dranken, moet u minimaal 17 jaar zijn.

Als u meer wilt meenemen
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van � 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan � 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten

Ik heb een keer gevlogen met twee grote koffers ik had 20 kg overgewicht (hoefde niet eens bij te betalen) en ze hebben helemaal niets gecontroleerd. Vier paar schoenen (puma's) en best veel kleding ik had gewoon alles al gedragen.

Over drie weken ist het weer zover 4 weken vakantie!!!

Old Post Aug-20-2007 20:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zand|Man
tranceaddict

Registered: Nov 2005

Je zou eventueel 2 parfums in je handbagage kunnen doen en 3 stuks in je koffer. Volgens mij maken ze daar verder weinig problemen van en anders laat je er ��n achter op schiphol, als ze daar moeilijk gaan doen maar dat valt te betwijfelen.

Trouwens zo'n waterpijp met vruchtentabak is goddelijk lekker chillen.

Old Post Aug-21-2007 08:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for Zand|Man Click here to Send Zand|Man a Private Message Add Zand|Man to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ

Registered: Mar 2002

Ik dacht dat parfums niet meer in de handbagage mochten?

Old Post Aug-21-2007 09:25 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Massive84
Old Relic

hey bedankt voor de info creamfield.

Weet je misschien hoe de belasting berekent wordt?

Bijvoorbeeld met de slof sigaretten. Hier in de emiraten kost zo'n slof omgerekend in euro's 10 euro ongeveer (camel light).

Moet ik van dat bedrag de btw betalen?

-Moose

Old Post Aug-21-2007 10:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive84 Click here to Send Massive84 a Private Message Add Massive84 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by Massive84
hey bedankt voor de info creamfield.

Weet je misschien hoe de belasting berekent wordt?

Bijvoorbeeld met de slof sigaretten. Hier in de emiraten kost zo'n slof omgerekend in euro's 10 euro ongeveer (camel light).

Moet ik van dat bedrag de btw betalen?

Als je 200 sigaretten meeneemt, hoef je geen belasting te betalen.
Als je 201 sigaretten meeneemt, betaal je BTW over het aankoopbedrag van alle 201 sigaretten. Duur peukie dus.

Je moet dus belasting betalen over het aankoopbedrag van die twee sloffen samen (geen idee hoeveel peuken dat zijn, maar vast meer dan 200). Dus BTW over 20 euro, als ze gewoon 19% hanteren is dat dus 3,80 belasting.

Volgens mij.

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Aug-21-2007 11:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Freezel
LOST

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Asperge
Ik dacht dat parfums niet meer in de handbagage mochten?

Als het maar een flesje is kleiner dan 100 ml. Ik vlieg regelmatig naar Engeland en het is geen enkel probleem als ik deo, luchtje, wax etc bij me heb, als de inhoud maar minder dan 100 ml is.

Old Post Aug-21-2007 14:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Freezel Click here to Send Freezel a Private Message Add Freezel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hitman
Faked

Registered: Jul 2002

Ik weet niet met hoeveel man je gaat, maar als je meer sloffen sigaretten meeneemt, kun je ze ook verdelen over je reisgenoten die er geen meenemen. Geldt ook voor de parfum, want met maximaal 100 ml kom je niet ver als je er 4 wil kopen. Die waterpijp is geen probleem. Doe 'm in je handbagage, en als de stewardes begint je janken dat je tas in de bagagebak moet, gewoon zeggen dat er iets breekbaars in zit. Dit lukte me ook vanuit Turkije.

Fijne vakantie!

Old Post Aug-21-2007 15:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for Hitman Click here to Send Hitman a Private Message Add Hitman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate

Registered: Jun 2005

waar in UAE zit je...?
verder inderdaad, dingen zoveel mogelijk dragen of er gedragen uit laten zien.... dure kleren opgefrommeld in je koffer, zonder kaartje..

man, voor duizenden euri aan horloges en pakken etc uit dubai zien komen... mijn favo tissot kost daar maar 500 dollar....
hier 709 euro... grrrr

met die parfums heb je een issue. zoek ff uit hoeveel invoerrechten je betaald.. geef ff een gil als je niet weet hoe... (hs-code)
succes.

Old Post Aug-23-2007 20:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Massive84
Old Relic

Smiling Frog

..dubbel

-Moose

Old Post Aug-23-2007 20:39  Netherlands
Massive84
Old Relic

thanks!

ik verblijf in sharijah op dit moment. Vlieg over 2 dagen terug. Wat mis ik freaking Nederland.

Ik heb 2x eau de gekocht. Dat is dus 0.2 liter. Moet daar dus goed zitten.

Verder zit ik met 3x (goedkope..) 100ml vrouwen parfums gekocht en 2 sloffen camel light.

Oh en paar schoenen, maar daar doen ze toch niet moelijk over? kwa kleding heb ik heel weinig gekocht.

-Moose

Old Post Aug-23-2007 20:39  Netherlands
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001

heeft er niets mee te maken, maar op verzoek van het managment vliegt deze jongen deze zondag al.

Whoehoeeeeeeeeeeeeeeee!

Old Post Aug-23-2007 21:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:02.

Forum Rules: