Allt ni vill alltid velat veta om KLF, men aldrig vågat fråga..
En asbra dokumentär om KLF sänds ikväll på P1! kl. 20.03 - Build a fire. Det e en repris från 18/5. Ni som inte vet vilka KLF va kan ju lära er nått Intressant historia om engelsk dansmusik e det iaf..
May-26-2002 01:29
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
KLF är ju klassiska som fan
såg ett inslag i tv för sjukt länge sen, om en kille i sverige som hade skrivit en 5-poängsuppsats om dem, han visste rätt mkt om KLF kan jag säga han berättade bla att de har 3 låtar som de byggde alla andra sina låtar på, och tänker man efter så stämmer det
3 am eternal, justified and ancient, last train to trancentral - vilka klassiker
May-26-2002 01:31
x-dream
Kurai is my slave!
Registered: Nov 2000
Klf gone rock the house......Klo´ckan är mycket nu
Fan nu är jag riktigt full......
Last edited by x-dream on May-26-2002 at 08:27
May-26-2002 01:44
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
Justified ancients of Mu Mu, The Jams, KLF, sen har jag glömt vad de kallade sig när de gjorde Fuck the millenuim och "nokia"-låten. Jag älskar de grabbarna... ¨så jäla sköna.
May-26-2002 09:39
RagingEskimo
tranceaddict
Registered: Apr 2002
Går det att lägga till något annat attribut än "genier" till dessa giganter? Tror knappast det. Framförallt inte om man hoppar av musikscenen med orden:
"KLF kommer aldrig spela in något nytt förrän det blir fred på jorden. Jesus var smurf."
..eller vad säger men om deras dollar-/pundhysteri medelst permobil?
För övrigt måste jag säga att min cdsamling kröns av "nokialåten" ("I want to 1-2-1 (with you)"), vilken hittades för det mycket respektabla priset av 5 riksdaler i någon skivback i stan...
Missade dokumentaären var det nån som lyssnade.....?
Last edited by RagingEskimo on May-27-2002 at 07:53
May-27-2002 07:46
Ravesquad
Supreme tranceaddict
Registered: Sep 2001
quote:
Originally posted by RagingEskimo
Missade dokumentaären var det nån som lyssnade.....?
i did, coolt att det va KLF med Alex Paterson från Orb som uppfann Chillouten på Paul Oakenfolds Land of Oz klubb på Heaven.
För er som missade går det en repris den 3/6 00.00