Skumt skummt.....min klocka i datorn tickar för snabbt...under loppat av 3 normala sekunder tickar den fram 5 sekunder, sen stannar den till lite o fortsätter igen. Den går för fort...på tok för fort...en timme tickas fram på en halvtimme...
Nån som vet vad detta kan vara? Jag vill inte ha det så
Originally posted by Snakebyte
Skumt skummt.....min klocka i datorn tickar för snabbt...under loppat av 3 normala sekunder tickar den fram 5 sekunder, sen stannar den till lite o fortsätter igen. Den går för fort...på tok för fort...en timme tickas fram på en halvtimme...
Nån som vet vad detta kan vara? Jag vill inte ha det så
låter som ett virus. har du testat göra en fullständig virus scan med ett nytt och uppdaterat anti virus program?
Oct-11-2004 15:29
CJ InterCity
Peter South
Registered: Jan 2004
min klocka sackar också efter, så jag missar Simpsons på TV3 typ varje dag
min klocka återställs varje gång jag startar datorn ..
så jag ska byta batteri på mitt moderkort som är ca 14 månader gammalt ...
helsjukt.. grejer är ju inte ens bygda för att hålla nuförtiden!
Oct-11-2004 16:09
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
tror snarare det är ett elproblem än ett virus.
låter som att någonting får för mycket ström vilket leder till en sorts turbofunktion. Om du undersöker lite andra aplikationer så märker du säkert att dessa gör likadant. (kolla t.ex. tidräkningen i nått spel)
batteries not included.
- dave
Oct-11-2004 18:34
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
nej om det händer sånt har du problem med RTC-controllern (RealTimeClock) .
om det inte är en mjukvara problem så är det troligtvis RTC-en som betyder att du borde byta moderkort för att lösa problemen.