Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > en liten undran
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003
en liten undran

det finns vissa artister som har ett visst "cred" och andra som har en stor fet "cheese-stämpel" på sig. det vet nästan alla, det finns i va enda musikgenre. det jag undrar är om man kan skaka av sig en "cheese-stämpel" och finns det artister som har en "cheese-stämpel" som inte förtjänar den?

den enda jag kommer på som inte förtjänar stämpeln är atb, killen straffades för att breakade med 2 kommersiella låtar, hans album är bättre än singlarna

Old Post Jun-30-2003 09:39  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001

Ganska många här på TA respekterar nog ATB, vill jag tro.

Darude skakade väl av sin stämpel ganska ordentligt. Alla var ju väldigt fördomsamma mot hans nya album, och trodde att det bara skulle innehålla Sandstorm-material. Men så var det ju inte, och många tycker att det är ett jättebra album, vilket det ju också är.

Old Post Jun-30-2003 11:42  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

ATB har jag hört är en bra DJ... men som producent tror jag helt klart att han förtjänar sin Cheese-stämpel, men det måste väl inte vara dåligt...finns många som tycker om cheese. Jag är inte riktigt en av dom men ATB gör cheese enligt mig...

Darude har som Nicke säger helt klart vänt... hans nya album innehåller en del som faktiskt inte alls kan klassas som Cheese.

"Cred" från mig får artister som gör något lite annorlunde och\eller bjuder på något speciellt som DJ t.ex....

Orkidea och GTR e två av dom som jag diggar mest för detta just nu.

Old Post Jun-30-2003 13:16 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

en som gått från cred till cheese är Johan Gielen.
räcker med att lyssna på hans produktioner/remixar samt livesets från åren 99-2001 för att inse hur mycket bättre han var då än nu.
Lite så är det med Ferry Corsten också. Radioversionen på Ligaya säger väl allt

ATB är väl sådär. Har aldrig ogillat eller älskat honom.
Tycker inte han förtjänar att smutskastas eftersom han är bra på det han gör.

Darude - Sandstorm var en riktigt bra låt när den släpptes. Men sedan spelades den sönder. Minns att varenda jävla DJ skulle spela den för 3 år sedan. Paul van Dyk i sitt Mayday 2000 set osv osv.

Old Post Jun-30-2003 13:58  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by RebeL9
räcker med att lyssna på hans produktioner/remixar samt livesets från åren 99-2001 för att inse hur mycket bättre han var då än nu.
Lite så är det med Ferry Corsten också. Radioversionen på Ligaya säger väl allt

Amen!

Old Post Jun-30-2003 14:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by RebeL9

Yupp!
Hans gamla låtar va bra,

NU = SUGER

Old Post Jun-30-2003 14:29  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by mindshooter
ATB har jag hört är en bra DJ... men som producent tror jag helt klart att han förtjänar sin Cheese-stämpel, men det måste väl inte vara dåligt...finns många som tycker om cheese. Jag är inte riktigt en av dom men ATB gör cheese enligt mig...

Orkidea och GTR e två av dom som jag diggar mest för detta just nu.

får man fråga vad du grundar detta på då? har du lyssnat igenom hans två första album eller bara hans singlar han gett ut?

första albumet är enligt mig ett mästerverk! dock nu när tredje kommer så undrar jag lite var fan han varit dem senaste åren? låter precis likadant :/ lite synd faktiskt

håller med dig om att GTR ligger högt på listan bland dj's samt att jag tycker flutlichts producerande ligger i högklass men det är bara vad jag tycker

tiesto, han har väll inte blivit cheese direkt men mer kommersiell det går han väll en massa skit för?

Last edited by Rikard on Jun-30-2003 at 15:05

Old Post Jun-30-2003 15:00 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Dioxys
får man fråga vad du grundar detta på då? har du lyssnat igenom hans två första album eller bara hans singlar han gett ut?

första albumet är enligt mig ett mästerverk! dock nu när tredje kommer så undrar jag lite var fan han varit dem senaste åren? låter precis likadant :/ lite synd faktiskt

Jag har hans dubbel cd album...vet inte vilket det är...sen hörde jag ett av hans andra album hemma hos nån polare...har även hört radiohitsen och några singlar. Men om man inte förtjänar en cheesetämpel av att spelas på NRJ två tusen gånger om dagen så vet jag inte vem som förtjänar det Dessutom lät flera av hans låtar likadant...ett bevis på dålig kreativitet och strävan efter pengar enligt mig...

Old Post Jun-30-2003 19:14 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Dioxys

En liten rättelse: Han har gett ut 4 album nu, Addicted To Music är det senaste. Men annars så håller med dej.

Hans första album, Movin' Melodies, är helt klart det bästa. Det andra, Two Worlds (dubbelalbumet), är sådär, inte alls lika bra som det första. Det tredje, Dedicated, är också ok, men tyvärr så är alla singlar likadana (samma sångare i alla, plus ganska liknande annars också). Det fjärde och senaste, Addicted To Music, innehåller endel helt bra sånger, men tyvärr, tyvärr, så har han ännu inte kommit på nåt nytt för sina singlar. Samma sångare, som för övrigt har varit med på alla singlar ända sen Let You Go på Two Worlds, är ännu bara med i tex den nyaste singeln I Don't Wanna Stop. Snart så kommer en ny singel, Long Way Home, vet inte hur det är med den.

Det börjar faktist gå till överdrift. Sorry att jag säjer så här, men han är ju nästan värre än Scooter, med tanke på singlarna.

ATB: Samma sångare i 4 singlar i rad + i några sånger på albumen
Scooter: Samma koncept i 4 singlar i rad

Hoppas att han kommer på nåt nytt snart..

Old Post Jun-30-2003 19:37  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

haha ja att sjunka lägre än Scooter är väl varje producents värsta mardröm

Old Post Jun-30-2003 22:09  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by mindshooter
Jag har hans dubbel cd album...vet inte vilket det är...sen hörde jag ett av hans andra album hemma hos nån polare...har även hört radiohitsen och några singlar. Men om man inte förtjänar en cheesetämpel av att spelas på NRJ två tusen gånger om dagen så vet jag inte vem som förtjänar det Dessutom lät flera av hans låtar likadant...ett bevis på dålig kreativitet och strävan efter pengar enligt mig...

hehe, ok.. jag måste säga att jag håller med dig om singlarna

men som sagt dock älskar jag första albumet det albumet kommer alltid ligga djupt i hjärtat

lite det som fick mig börja komma in i scenen

Old Post Jul-01-2003 04:19 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

jo, hans första album var det jag hörde hos polaren...klart man kan ha ett gammal album nära hjärtat för att det fick en att börja lyssna på Trance..men det tar juh inte bort själva cheese-stämpeln för det Själv var det typ Il Ceasar och sådana skitartister som var min start b.la... har ett speciellt nostaligskt värde för mig fast jag tycker det är cheese..... just by thoughts...inte meningen att vara tjatig

Old Post Jul-01-2003 09:27 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > en liten undran
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSong ID [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJones & Stephenson - The First Rebirth [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:14.

Forum Rules: