Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mat!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003
Mat!

Jag vet inte om det funnits någon tråd om mat men nu startar jag en.

Jag behöver hjälp!
Jag är inte sådär värst van vid att hitta på mat som jag ska laga till mig själv och nu ska jag vara "ensam" hemma i 3 dagar så jag behöver tips om mat.
Gärna något som är ganska enkelt att laga men ändå inte allt för tråkigt.

Någon som har något tips till mig?
Eller bara allmänt tips på något gott att äta.

Old Post Aug-02-2006 17:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

Registered: Mar 2002

micro lasagne

Old Post Aug-02-2006 17:50 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Lata norrlänning!
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=239847

Old Post Aug-02-2006 17:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

jag hade mexikanska tortillabröd ikväll mkt bra

Old Post Aug-02-2006 18:38  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

Fryspizza från Lidl, tattarcola från Lidl.

Old Post Aug-02-2006 19:17 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

Chili Sin Carne

Ett pkt färssås, blå band
En stor gul lök, en msk olja/margarin
En burk vita bönor
En burk kidney bönor
Tabasco eller sambal oelek efter smak
Chili pulver
Cayenne peppar
Paprika pulver
Salt, peppar
Ris eller vitt bröd

Stek lök och kryddor i oljan/margarinet, tillsätt färssåsen och ca 2 dl vatten. Koka i cirka 4 min, tillsätt bönorna. Koka upp igen, smaka av, tillsätt ev mer kryddor och vatten. Servera med bröd eller ris.
Själv kokar jag tagliatelle till det, och sätter några klickar Creme Fraiché ovanpå alltihopa.

Old Post Aug-02-2006 19:21  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

quote:
Originally posted by Jeremy H
Lata norrlänning!
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=239847

Haha stockholmare kommer jag förbli även fast jag bor norr om uppsala.
Men jag letade facktsikt efter den där tråden men hittade den ej. Så tack

benni: tänkte facktiskt käka lasagne en dag hehe.

Jag vet att jag inte kommer palla stå och laga mat till mig själv så värst mycket. Jag skulle kunna laga mat om någon av dom andra 20 "personerna" (hundarna) skulle äta men själv.. tråååkigt.

Old Post Aug-02-2006 20:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

det finns mycket som är enkelt att laga faktiskt

fiskbullar, det är bara att värma i en gryta, jätte enkelt, och koka lite potatis med (kan du det?)

pytt i panna - bara värma i en panna och steka 1 eller 2 ägg med.. lägg allt på tallriken och lite ketchup ovanpå och maten är serverad

spaghetti är inte så svårt heller att laga faktiskt, om du vill ha det enkelt...
bara värma spaghetti i varmt vatten i en gryta (som potatis) och steka köttfärs (du kan blanda lök med köttfärsen om du vill) och voila... krydda sen om du vill

Old Post Aug-02-2006 22:03 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

pommes är enkelt

annars wookar jag en jävla massa, släng i lite kyckling, svamp, wookgrönsaker och så slänger man antingen på färdig sås eller så mixar man lite fond, soja, curry eller vad man nu vill ha och öser på det.
Kokar man ris till eller glasnudlar om man har bråttom.

lidlpizza är också helt okej mat ja, mycket bra saker för den late i dom frysdiskarna.

har annars alltid köttbullar i frysen och spagetti i skåpet om man ska ha en riktig lady och lufsen måltid.

Old Post Aug-02-2006 23:18  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

jag kom precis hem från krogen och har fixat nudlar (inte ful-nudlar då alltså) med tonfisksröra..

Nudlar:
Vatten
salt
Nudlar (typ glasnudlar eller vad man nu har hemma, bara det inte är ful-nudlar!)

Tonfisksröra:
Tonfisk i burk (vatten)
Creme Fraise
Majonäs
Lite Tsatsiki
Svartpeppar, vitpeppar och salt.

KLART!

Bättre än en MCD burgare iallafall (mest eftersom de stänger kl 1 när krogen stänger på en vardag kl 1... stor risk att man hinner...)

Old Post Aug-03-2006 00:44  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

quote:
Originally posted by benni

fiskbullar, det är bara att värma i en gryta, jätte enkelt, och koka lite potatis med (kan du det?)

Fan att jag inte tänkte på fiskbullar. Detta lär va ända chansen jar får att äta saker som fiskbullar haha. Dom jag bor hos käkar fisk men inte biprodukterna av fisk

Nu har jag i alla fall mat hemma men det ska bli intressant att se va jag väl kommer att hitta på...

Men tack för tipsen

Old Post Aug-03-2006 19:08  Sweden
keddo
u alright mate

Registered: Sep 2001

oo ska du bo ensam i 3 hela dagar

köp en tub bacon ost! hört att d e gott

har fortfarande min kvar

KESO!

Old Post Aug-03-2006 20:03  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mat!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackI.D. this brazilian trance song [2003] [39]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Digital Blonde - "Electra" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:18.

Forum Rules: