Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > rank1 - airwave (white sun remix)
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001
rank1 - airwave (white sun remix)

LADDA NER

vet inte varför.. bara kände för det... gjorde den nu på kvällen ganska snabbt....
behöver la kanske mer jobb.. vet inte..
lite mer och roligare percussions kanske.. nått annat?

aja... säg va du tycker.....
och just det ja.. vet att man inte hör så tydligt vad som sägs, men det va inte riktigt meningen.. man borde iallafall höra airwave..
låter visserligen mer bara som jag säger air för att delayen drar över wave typ.. aja.. skit i det...

kommentera eller nått... njut av den trevliga melodin för den e ju bara himmla bra...... önskar att det va jag som gjorde originalet... hmmm.. fast vem gör inte det

Old Post Mar-28-2003 02:02  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

kåter najs mannen, hinner ge nån större kommentar just nu, men det är najs.

Old Post Mar-28-2003 07:19 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Endre

kåter najs mannen, hinner ge nån större kommentar just nu, men det är najs.
´

tack så mycket... du f¨år gärna ge en större kommentar senare

någon mer???
e ändå 5st som har laddat ner den... kan dock ha varit nån polare från icq också

Old Post Mar-28-2003 10:59  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

jovars, mycket vacker mixning/eq kanske behöver lite mer jobb, lät som man kanske kunde höja mellanregistret lite i mina öron. mer/roligare percussions som du skrev, kanske inte skulle skada. men överlag, trevlig låt

-Treo-

Old Post Mar-28-2003 11:45  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Treo
jovars, mycket vacker mixning/eq kanske behöver lite mer jobb, lät som man kanske kunde höja mellanregistret lite i mina öron. mer/roligare percussions som du skrev, kanske inte skulle skada. men överlag, trevlig låt

-Treo-

tack tack.... mjo... det lär behövs lite mer jobb på eq'n och så.
har inget progg att mastra och så i förutom fruity och det tycker jag inte direkt e någon höjdare så jag bryr mig inte om det så mycket.
väntar istället på att jag får tag på nått annat progg

tack igen.. nån annan? 35 kollningar(kan man säga så???? ) har det ju varit... 2 som har skrivit

Old Post Mar-28-2003 16:18  Sweden
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

grymt bra ! Du borde vara mycket nöjd, gillar pianot

Old Post Mar-28-2003 18:33  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
OscarP
tranceaddict

Registered: Oct 2000

Lyssnar nu och den låter ju faktiskt bra!

Säg gärna till om du gör någar modifieringar...

Old Post Apr-01-2003 02:09  Sweden
Click Here to See the Profile for OscarP Click here to Send OscarP a Private Message Add OscarP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

hehe, airwave har blivit lite poppis igen den är juh skitbra!

ok, nu ska vi se va vi kan klämma fram då:

rösterna i början är mkt vackra. får en mycket välskapad ambiance känsla. Ekar alldeles perfekt. det dät med att ampen vågar upp o ner på stråkarna är också en stämningskapare.

mer percussion och kanske en loop? lite mer hi-hats är iaf välkommet.
baskaggen är väldigt mjuk, kanske lite för mjuk? jag tycker att lite mer diskant på den inte vore helt åt skogen. fast då kanske basen också skulle höjas i freq. på filtret lite med... aja

synthen som kommer på 1:20 är mkt bra den med. mer flow och värme i låten. (ja, ja vet att den är midi-avläst, fast ljudet på den är banne mig bättre än rank 1's! )

synthen som hoppar på 3:05 tycker jag däremot är nästintill... äcklig den får en sån... ejay feeling ändra om till lite mer hårdnackad synth så kanske de bli bättre?

förövrigt så är det en väldigt, vädligt, vädligt bra remix! väldigt mycket av "flow" i den. mastering och EQ kanske kan förbättras, precis som Treo sa innan.

annars så borde du vara stolt! och för att bara vara gjord på en kväll så! ujuj, 1337 zKi11z

[edit] AH! inspirations mix! fått den fast i skallen... snälla, kan inte du skicka midi'n och rösterna? snäääällllaa! [/edit]

Last edited by nils on Apr-01-2003 at 11:32

Old Post Apr-01-2003 11:11  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

vad kör du för utrustning DBL? återkommer me kommentarer när jag lyssnat på låten lite me rnoga

Old Post Apr-01-2003 11:25  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ska ta å lyssna igenom låten ordentligt när jag kommer hem... högtalarna på lappen gör ingen musik rättvisa

Old Post Apr-01-2003 11:40  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Hello!

dutti pojke.... ja får klappa på huvudet.. blir alltid lika impad av folk som kan göra mixar å låtar å div. den låter fin du... gillade inte pianot riktigt i början precis.. men annars har ja inge att klaga på! meeen...vem vare som snacka i början me? d var sjukt coolt... ere duuu?

white sun var ett bra rmx-namn oxå ska ja tillägga...plus att whitesunremixen överlag låter lite "Mildare" än originalet som ligger mig mycket nära om hjärtat 2003-remixen e oxå galet bra!

Tom Cloud - Told You So

Old Post Apr-01-2003 13:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

tack Hysterix e riktigt nöjd

Oscar: Skall säga till om det blir några modifieringar

Nils: tack så mycket.. det e min egna röst
mjo, mer percussions skall komma till.. skall bara få till några bra.
bassen för mjuk... hmm.. skall se vad jag kan göra åt den saken

melodin 1.20 e faktiskt inte en midi fil.. tog och slängde ihop den själv lite snabbt... blevl a kanske ganska likt den i airwave.. måste ta och lyssna på originalet igen
det e alltså bara stringen som e från en midi fil

så du gillar inte 3.05 synthen.. får la ta och fixa lite till med den då... hmm

jo, mastering och EQ behövs.. har inte gjort något åt det över huvudtaget ännu.. så tråkigt

skicka melodin och rösterna.. hmm.. ja, midi kan du ju alltid få.. nemas problemas.. rösterna.. e ju faktiskt själv inspelat och utan filterna.. herregud... kan ju bli farligt material det dära.. utpressning och sånt på mig

zamson: kör med fruityloops och några softsynthar.... andra samples såklart eftersom fruity ljuden suger totalt.

steve: gör du så.. eller spela den i bilen så får hela sthlm höra den

Glorie: tack tack guman som jag sa innan så klart det e jag.. kan ju inte använda andra röster än min egna
mjo, gillade faktiskt också namnet.. vet inte var jag fick det ifrån.. bara poppade ut från ingenstans.. brukar suga på namn annars...

men tack för kommentarerna igen

Last edited by dbl on Apr-04-2003 at 22:21

Old Post Apr-04-2003 21:15  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > rank1 - airwave (white sun remix)
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksasha 1998 la locomotive track 9... [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTon TB - "Static Bullet" (Jochen Miller Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:59.

Forum Rules: