Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > tjs un peu de prog : ma dernière track
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004
tjs un peu de prog : ma dernière track

après le complot organisé pour effacer les posts d'hier (comme par hasard quand je poste ma track ), je persèvere, en esperant que cela vous plaise !

The Last Atlant "An Oneiric World (TLA Original Mix)"

The Last Atlant "An Oneiric World (TLA Original Mix)" (updated)

Last edited by d-miurge on Nov-21-2004 at 11:13

Old Post Nov-08-2004 15:56 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jdat
Jay Van Dat

Registered: Oct 2001

http://www.tranceaddict.com/forums/...p?s=&forumid=46

Swamper

Sunday's Posts Lost - Hard Drive Failure (Today until Nov-09-2004)

Oh well, one of the hard drives decided to give up - we were forced to go to the backup done earlier in the day, so, just over half a day's posts were lost.

...could've been worse.

Old Post Nov-08-2004 16:53 
Click Here to See the Profile for jdat Click here to Send jdat a Private Message Add jdat to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by jdat

http://www.tranceaddict.com/forums/...p?s=&forumid=46

Swamper

Sunday's Posts Lost - Hard Drive Failure (Today until Nov-09-2004)

Oh well, one of the hard drives decided to give up - we were forced to go to the backup done earlier in the day, so, just over half a day's posts were lost.

...could've been worse.

hé alors ? je jokais ?

Old Post Nov-08-2004 17:03 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jdat
Jay Van Dat

quote:
Originally posted by d-miurge
hé alors ? je jokais ?

fallait faire

Dis donc le peuple est bien vener ces jours ci

Old Post Nov-08-2004 17:25 
Click Here to See the Profile for jdat Click here to Send jdat a Private Message Add jdat to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by jdat
fallait faire

Dis donc le peuple est bien vener ces jours ci

j'ai pas comprite...

Old Post Nov-08-2004 17:32 
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by d-miurge
j'ai pas comprite...

Jte rassore moi non plute

Sinon il est bien sympa ton titre, j'aime bien les sons utilisés, la progression est nickel, et l'atmosphère qui s'y dégage est nickel.

Que penses tu de la ralonger de 4min et de faire évoluer la mélodie principale ainsi que les sons qui l'accompagnent avec encore plus de profondeur et de tonalité dans ces 4 dernières minutes.

Un peu comme la montée de la mélodie dans James Holden - Solstice juste après le break et ce jusque la fin du titre, si ça peut t'aider à comprendre mon charabia

Mais sinon nickel, si monsieur le permet un ptit 192kbps pour que je puisse la mixer ne serait pas de refus

Old Post Nov-08-2004 17:53  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Transa.E.P
Jte rassore moi non plute

Sinon il est bien sympa ton titre, j'aime bien les sons utilisés, la progression est nickel, et l'atmosphère qui s'y dégage est nickel.

Que penses tu de la ralonger de 4min et de faire évoluer la mélodie principale ainsi que les sons qui l'accompagnent avec encore plus de profondeur et de tonalité dans ces 4 dernières minutes.

Un peu comme la montée de la mélodie dans James Holden - Solstice juste après le break et se jusque la fin du titre, si ça peut t'aider à comprendre mon charabia

Mais sinon nickel, si monsieur le permet un ptit 192kbps pour que je puisse la mixer ne serait pas de refus

Pm ou msn

Old Post Nov-08-2004 17:56 
jdat
Jay Van Dat

ok j'ecoutes au track et ca vas dans une tres bonne direction!

J'allais aussi te demandes pour une version de plus haute qualite pour droppes ca ce weekend sur un vrai sound system

msn [email protected]

ok c'est officielement sur repeat!

Mais perso je crois qu'il faut que tu varies un peu car apres 4 minutes .... ben je crois qu'on a captes le truc

Last edited by jdat on Nov-08-2004 at 18:30

Old Post Nov-08-2004 18:23 
Romain
Romeijn van den Taar

Registered: Jul 2002

ma review est perdue du même coup...

mais je le redis, excellente track, de la progressive bien comme il faut avec une forte ambiance, dark, qui en ressort. Techniquement irréprochable.

alors bravo et bonne chance.

Old Post Nov-08-2004 18:39  France
Click Here to See the Profile for Romain Click here to Send Romain a Private Message Add Romain to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ_TonKs
Everest Team Member

Registered: Dec 2001

moi jtrouve ca un peu trop pro pour un amateur.. mais bon ,
envoie a yoshitoshi et a des label, c impec.

et tu fait vraiment tout ca qu'avec resaon 2.5 ????????

Old Post Nov-09-2004 18:10  France
Click Here to See the Profile for DJ_TonKs Click here to Send DJ_TonKs a Private Message Visit DJ_TonKs's homepage! Add DJ_TonKs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by DJ_TonKs
moi jtrouve ca un peu trop pro pour un amateur.. mais bon ,
envoie a yoshitoshi et a des label, c impec.

il ne me reste plus qu'a esperer...

quote:

et tu fait vraiment tout ca qu'avec resaon 2.5 ????????

ben oui, la mélodie a été crée avec mon clavier maitre mais le son "est" de Reason, j'ai effectué quelques retouches pour le mastering avec SoudForge 7, et c'est tout !

Old Post Nov-09-2004 18:51 
DJ_TonKs
Everest Team Member

Registered: Dec 2001

quote:
[b]Originally posted by d-miurge [/b

ben oui, la mélodie a été crée avec mon clavier maitre mais le son "est" de Reason, j'ai effectué quelques retouches pour le mastering avec SoudForge 7, et c'est tout !

ok pour la melodie mais le reste ????

Old Post Nov-09-2004 22:36  France
Click Here to See the Profile for DJ_TonKs Click here to Send DJ_TonKs a Private Message Visit DJ_TonKs's homepage! Add DJ_TonKs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > tjs un peu de prog : ma dernière track
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown track - dark by design @ defqon [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHotz 'n' Plotz - "Bye Bye Berlin" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:37.

Forum Rules: