De oorlog gaat beginnen....de oorlog tussen Irak en de VS & haar bondgenoten. Het lijkt/is onvermijdelijk. We zijn de sjaak...ik ben bang dat het een derdewereldoorlog gaat worden. Hou na 16:00 uur (het tijdstip dat de VS als ultimatum heeft gesteld) TV/Radio in de gaten.
Check ook deze berichten, die zeer zeker wijzen op een oorlog: Inspecteurs geadviseerd Irak te verlaten
Gepost door Dennis (Klingon) - maandag 17 maart 2003 @ 13:00 - Bron: ANP
De Verenigde Staten hebben Mohammed el-Baradei gisteravond laat gevraagd alle wapeninspecteurs uit Irak te laten vertrekken. El-Baradei, directeur van het Internationaal Atoomenergieagentschap, meldde dit vandaag tijdens een bijeenkomst van het bestuur van het IAEA.
Hetzelfde advies zou naar de Unmovic inspecteurs zijn gegaan. Deze zijn op zoek naar biologische en chemische wapens in Irak. El-Baradei heeft gister na het advies van de Verenigde Staten direct contact gezocht met de voorzitter van de VN-Veiligheidsraad voor nieuwe inlichtingen. Ook werd Kofi Annan, VN-secretatis-generaal, op de hoogte gesteld.
Een woordvoerder van de wapeninspecteurs in Irak bevestigde dat zij nog geen opdracht hebben gekregen het land daadwerkelijk te verlaten. Zij waren al wel op de hoogte van het advies. Er zijn op dit moment nog ongeveer 135 inspecteurs in Irak aan het werk. Zij blijven daar in ieder geval tot na de bijeenkomst van de Veiligheidsraad vanmiddag. Om 16.00 uur vanmiddag zal er achter gesloten deuren een crisisberaad worden gehouden.
Eerder vandaag riepen Rusland, Groot-Brittanië en de Verenigde Staten haar burgers al op Irak zo snel mogelijk te verlaten vanwege een dreigende oorlog. Het zou hier om ongeveer 10.000 mensen gaan.
Ook zijn verschillende ambassades gesloten. De Nederlandse ambassade wordt momenteel alleen nog bemand door een paar Iraakse werknemers. Een groot deel van het personeel van de ambassades in naar Jordanië gereisd.
Nederlanders in Irak
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft bekendgemaakt dat er nog dertien Nederlanders in Irak zijn. Hieronder vallen landgenoten die werken voor verschillende VN-organisaties en journalisten. Het ministerie heeft hen aangeraden het land zo snel mogelijk te verlaten.
En dit kan een gevolg zijn: Uitbreken oorlog betekent autoloze zondag
maandag 17 maart 2003 @ 13:29 - Bron: Nieuws.nl
Het uitbreken van een oorlog in Irak zal onmiddelijk de invoering van een autoloze zondag tot gevolg hebben. Dat melden mikkey72 en Laverda via de newssubmit. Daarnaast zal de maximumsnelheid worden verlaagd tot 80 of 90 kilometer. Deze maatregelen hebben te maken met een dreigend tekort aan olie als gevolg van de oorlog.
Het plan, opgesteld door de ministeries van Verkeer en Economische zaken, heeft tot doel het zo lang en stabiel mogelijk laten doordraaien van de economie in Nederland en andere westerse landen, in geval van een boycot of stilleggen van de productie van olie en gas. Naast Nederland hebben nog 25 andere landen zich verplicht om bij het uitbreken van een oorlog of andere crisis het olieverbruik direct met 7 tot 10% terug te brengen.
Naast het instellen van de maatregelen zal de overheid een voorlichtingscampange beginnen om de burger zich te doen realiseren dat er zuinig omgegaan dient te worden met brandstof.
Het lijkt alsof veel mensen nog niet doorhebben dat het echt veel invloed gaat hebben op ons dagelijks leven..
Mar-17-2003 13:20
Jappio
.
Registered: Dec 2001
Re: De oorlog gaat beginnen...
quote:
Originally posted by SnuggLe
Blaat
Mja, het zal allemaal wel..
Ik geloof niet echt dat de maatregelen zulke verstrekkende gevolgen hebben als jij hier zegt. Lijkt me sterk dat er weer op zo'n grote schaal oorlog wordt gevoerd als in de 1e en 2e wereldoorlog. Met de huidige geavanceerde technieken die de VS bezit, lijkt het mij dat die oorlog zo weer voorbij is. De olieprijzen zullen best wel stijgen de komende tijd, maar als die oorlog weer voorbij is zullen ze weer gewoon op 'normaal' niveau komen. Zelfs als Irak alle olievelden in de brand steekt, heeft dit weinig invloed op de olieprijs. Irak is namelijk pas het 6e olieland ofzo..
De berichten die jij hier laat zien wijzen meer naar massahysterie dan naar een wereldoorlog
Mar-17-2003 13:36
Blik
The Almighty Blik
Registered: Jan 2001
Ik denk ook dat de oorlog binnenkort gaat beginnen, al denk ik dat die volgende week gaat beginnen als het Nieuwe Maan is en er dus geen maan is, zodat het pikkedonker buiten is.
En met die autoloze zondag, andere Europese landen gaan hun olieproductie ook verminderen als er een oorlog is. Maar zal Amerika ook minder olie verspillen?? Zou me niks verbazen als ze dat niet doen...
Ik denk niet dat wij echt ontzettend veel last van die oorlog zullen krijgen, en ik denk al helemaal niet dat het een 3de wereldoorlog zal gaan worden. Ik denk dat dat alleen gaat gebeuren als Amerika oorlog gaat voeren met Noord-Korea
ik moet het nog steeds allemaal maar zien, we hebben wel gezien dat bush goed was is in dreigen, maar of hij het ook echt aandurft weet ik niet. Ik bedoel, met de oorlog in Vietnam, tis toen heel anders afgelopen voor amerika dan dat ze aanvankelijk dachten. Ik dacht dat ze daar wel van geleerd hadden, maar het lijkt erop dat dat niet het geval is.
ik moet het gewoon allemaal nog zien
Mar-17-2003 13:54
DjRV
DaleCooperAddict
Registered: May 2001
oorlog komt er zoiezo,tis alleen de vraag wanneer
bush kan het nu niet meer verkopen om geen oorlog te beginnen
dus sja,dmv een oorlog kunnen we er iig echt achterkomen of irak daadwerkelijk massa vernietigingswapes heeft
naja we zien het wel...
[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]
Mar-17-2003 14:22
raoel
just addicted
Registered: Jan 2001
Ik ben tegen, maar het zal er wel van komen.
Net als Blik denk ik dat het volgende week begint vanwege de nieuwe maan. Kheb zo'n stuk op TV gezien en de stand van de maan en het te verwachten weer is zeer belangrijk bij het begin van een oorlog.
Gewoon een kogel door Saddam z'n kop, en daarna door die van Bush... klaar
Mar-17-2003 14:42
robin
OMGTTFOWTISFBIDK
Registered: Feb 2003
t heeft ze 25+ miljard gekost om al die zooi daaro in die buurt te krijgen, denken jullie nou echt dat die oorlog dr niet komt.. maar ik snap niet zo goed waar dat hele klote amerika zich mee bemoeit (nee ik heb t niet zo op dat land) ff terug naar vietnam.. k snap helemaal niet waarom ze daar ooit heen gegaan zijn, laat die loempiavellenvouwers t lekker zelf oplossen, heeft ze toen heel veel levens en geld en shit gekost, je zou toch denken dat ze wel ff 3 keer nadenken of ze wel weer oorlog moeten gaan voeren in een land aan de andere kant van de wereld.. neej hor daar komt bush met zn rotsmoel (ik hoop echt zo dat ie nog eens van die trap aflazert, bij dat vliegtuigje van hem) saddam blabla.. dr is nix gevonden dat wat gevonden is wordt vernietigt.. als ze wat vinden oke maar meneer bush denkt dat dr wat is dus aanvalluh!! "meneer vn mogen wij iraq aanvallen, zoja dan doen wij dat zonee dan doen wij t toch "
oke saddam moet weg maar denk nou eens ff goed na hoe je dat gaat doen..
Mar-17-2003 14:51
robin
OMGTTFOWTISFBIDK
Registered: Feb 2003
quote:
Originally posted by eieregooie
Gewoon een kogel door Saddam z'n kop, en daarna door die van Bush... klaar
welke?? dr lopen dr stuk of 12 rond welke is nou de echte
Mar-17-2003 14:52
MaGiK54
Happy Skippy
Registered: Apr 2002
Bush heeft bekend gemaakt dat hij om 02:00 het land gaat aanspreken. Hij zal waarschijnlijk gaan zeggen dat oorlog nu alleen voorkomen kan worden als Saddam vertrekt. Dus.. oorlog want Saddam gaat toch niet weg.
Mar-17-2003 15:26
Biohazard
Progressive Trance Addict
Registered: Nov 2001
Ik ben zeker de enige die voor deze oorlog is, alleen niet op de manier zoals bush het doet
Mar-17-2003 15:36
MaGiK54
Happy Skippy
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by Teknikol
ik moet het nog steeds allemaal maar zien, we hebben wel gezien dat bush goed was is in dreigen, maar of hij het ook echt aandurft weet ik niet. Ik bedoel, met de oorlog in Vietnam, tis toen heel anders afgelopen voor amerika dan dat ze aanvankelijk dachten. Ik dacht dat ze daar wel van geleerd hadden, maar het lijkt erop dat dat niet het geval is.
ik moet het gewoon allemaal nog zien
Vietnam en Irak zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Aller eerst de techniek is in die 30 a 35 jaar met sprongen erop vooruit gegaan.
Vietnam = een grote jungle en Irak = een grote zandbak.
Dus een guerilla oorlog kan Saddam niet voeren, zoals de Vietcong voerde vanuit de jungle.
Saddam zal waarschijnlijk een stadsoorlog in Bagdad proberen uit te lokken en dat zal wel een hele hoop slachtoffers kunnen eisen aan de kant van de VS.
Maar ik ben ervan overtuigd dat de oorlog hoogstens een maand in beslag zal nemen, aangezien een groot deel van Saddamstroepen zich gelijk overgeven als ze de Stars en Stripes zien.
Maaaaar oorlog is slecht, dus als Saddam wat om zijn volk geeft, dan vertrekt hij naar het buitenland en gaat in ballingschap.