|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001
|
|
|
IDD, normen en waarden zijn ver te zoeken in deze tijd.
zoals al eerder werd gezegd, denk ik ook dat je deze in je jeugd meekrijgt. Maar de hedendaagse ouders hebben beiden een baan.
Het kind komt thuis van school om 15:30 en mams is er pas om 16:30 en paps nog wat later.
In dat uur dat het jong alleen rond hangt op straat komt het meer van zijn lotgenoten tegen.
Niemand die op hen let, dus men kan doen wat men wil, en dat zijn vooral ondeugende, dan wel kwade handelingen. Ze krijgen zo weinig tot geen fatsoen bij gebracht.
Het moet dus al beginnen bij de opvoeding van kinderen.
zij moeten de normen en waarden meekrijgen.
Om te onderstrepen dat onfatsoenlijk gedrag (vernielen, stelen, discriminatie, geweld etc) van de huidige generatie niet kan moet men hard straffen. Immers, wie niet horen wil, moet voelen.
Nu is dat voelen ook niet meer van deze tijd. 20 stokslagen is van decenia terug. Wel kan men langere gevangenisstraffen met taakstraffen.
ik ben ervan overtuigd dat de criminaliteit dan zal verminderen en het zal tevens een teken zijn voor de jeugd die nu opgroeit.
Sow, preek van de week voor mij 
|
Apr-28-2003 16:51
|
|
|
 |
 |
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002
|
|
|
Voor wat betreft de sociale toekomst van Nederland (AOW, WAO, WW, enz.) denk ik dat je toch min of meer kan concluderen dat als er niet snel ingegrepen gaat worden de verzorgingsstaat ten onder zal gaan aan z'n eigen succes. Het probleem is alleen dat niemand z'n handen durft te branden aan bijvoorbeeld de WAO, terwijl die toch echt hervormd moet worden. Er zijn in Nederland ook teveel partijen die inspraak hebben op het te voeren beleid. Veel inspraak zou in feite goed moeten zijn, maar je ziet dat niet het algemeen belang maar het eigen belang voorop komt te staan. Dat kan funest zijn voor Nederland. Kijk bijvoorbeeld naar de vakbonden...
Maar om toch nog even te reageren op de persberichten die arj101 heeft gepost. Tsja... ik denk dat dit soort dingen al sinds het begin van de mensheid voorkomen. Alleen heeft de media nu een veel grotere invloed/bereik dan vroeger en komen dit soort dingen dus eerder en vaker in het nieuws. Ik wil niet zeggen dat het normaal is, maar je wilt niet weten wat er bijvoorbeeld in de Middeleeuwen gebeurde... Wat dat betreft is het niet iets nieuws. Feit blijft, zoals raoel al zei, dat de opvoeding een essentieel onderdeel vormt van iemands levensloop. De kans op ontsporing is gewoon groot wanneer er tijdens de jeugd niet gewezen is op wat 'goed' en 'fout' is. Maar met een overheid die de vrouwen massaal de arbeidsmarkt op wil laten gaan, zonder dat mannen thuisblijven, komt opvoeding een beetje op het tweede plan.
Apr-28-2003 17:09
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 13:05.
Forum Rules: