Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Gorgeous igår!
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Gorgeous igår!

Mmm vaknade precis, kom hem halv 9 imorse

Var på gorgeous igår med besök av cosmic gate. Jag vann gorgeous tävling så när vi kom till klubben så var det bara att slinka förbi den vulgärt långa kön, fick ett kuvert också - som visade sig innehålla cosmic's skiva back to back =)

Cosmic gate spelade vid 00-03... och ärligt talat så är jag trött på cg, har nog sett de spela för många gånger. Alldeles för tråkigt och monotont, händer inget riktigt... okej nu är jag kanske lite för negativ, men lite så var det faktiskt...o hör jag fireware igen så kommer jag avrätta någon :-)
Vi inväntade att klockan skulle bli 03 istället

OCH VILKET FANTASTISKT TRYCK DET BLEV SEN!

Lp stövring körde fram till halv 5. Han började lite mesigt i låtval men sen blev det superbra, härlig melodisk men mot tyngre hållet. Superskönt!

Vid halv 5 så började en för mig helt okänd dj spela.. dj choose. Han är en av de nya resident dj:sen på gorgeous. MEN DET VAR NOG FAEN DET BÄSTA JAG NÅGONSIN SETT7HÖRT. Han hade en otrolig mixningstalang, aldrig varit om liknande! Mmmmm helt enkelt - blev helt enkelt skogtokig (tm) :-)

Vid 6 skulle det slutat, men varesig dj choose eller vi i publiken ville sluta... så drog över en timme, då hade vakterna varit där och sagt till ett antal gånger ;-))

Betyg:
STÄMNING: 5
PUBLIK: 5
(som vanligt så lättar publikmängden lite gran när den stora dj:n har slutat spela... och då blir det ack så mycket skönare stämning och lättare att dansa)
MICHAEL SPLINT: 5
(såg iofs bara en kvart av honom.. men dominerade som alltid)
COSMIC GATE: 1
(mer variation PLLEASSEE!)
LP STÖVRING: 5
DJ CHOOSE: 10000000000000000000000000 poäng :-)

Old Post Apr-17-2003 16:28  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

låter somd u hade sköj...fast nu missar du trancenation - ajabaja

Old Post Apr-17-2003 16:54  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

fan va kul mannen låter fett...hoppas man får se den där choose nån gång då

Old Post Apr-17-2003 17:09 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Den där DJ Choose låter sjukt bekant. Undrar om han inte hängt på DI eller nått sånt. Kanske skickade han in en mix som han ville skulle hamna på spellistan....

bah..kan inte komma på det och kommer väl sitta och störa mig på det resten av dagen.

Håller förrästen med om CG. Har hört dem 2 gånger live och tycker verkligen inte de är särkilt spännande. Mycket av setten bygger ju på deras egna produktioner naturligtvis och det blir lite uttjatat efter ett tag. Speciellt eftersom vissa har tjatats sönder där hemma sedan länge

http://www.di.fm

Old Post Apr-22-2003 12:47 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Den där DJ Choose låter sjukt bekant. Undrar om han inte hängt på DI eller nått sånt. Kanske skickade han in en mix som han ville skulle hamna på spellistan....

bah..kan inte komma på det och kommer väl sitta och störa mig på det resten av dagen.

Håller förrästen med om CG. Har hört dem 2 gånger live och tycker verkligen inte de är särkilt spännande. Mycket av setten bygger ju på deras egna produktioner naturligtvis och det blir lite uttjatat efter ett tag. Speciellt eftersom vissa har tjatats sönder där hemma sedan länge

Han producerar visst rätt mycket egen musik också. Hittade honom på cosmic gate's remix skiva. Kommer inte ihåg vad låten hete dock..

Old Post Apr-22-2003 13:11  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by sipowitz
Han producerar visst rätt mycket egen musik också. Hittade honom på cosmic gate's remix skiva. Kommer inte ihåg vad låten hete dock..

Kan vara: Dj Choose pres. That Mucho - Release

apskön låt

Soundcloud!

Music by me

Old Post Apr-22-2003 13:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:
Originally posted by Connector
Kan vara: Dj Choose pres. That Mucho - Release

apskön låt

Just det! Fick ju hem den för någon vecka sedan. Riktigt trevlig låt det där

Undrar om det är samma kille då alltså..

http://www.di.fm

Old Post Apr-22-2003 13:59 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Just det! Fick ju hem den för någon vecka sedan. Riktigt trevlig låt det där

Undrar om det är samma kille då alltså..

Det tror jag nog faktiskt. Kollade info om låten på skivan när jag såg dj choose - och det var ett danskliknande namn med som producent..

Old Post Apr-22-2003 14:22  Sweden
keddo
u alright mate

Registered: Sep 2001
FIRE ... WIRE

vad vare för tväling du vann, vare bara du som vann den eller ?
låter fätt.

KESO!

Old Post Apr-23-2003 07:37  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

upptäckte att just "DJ Choose - That Mucho (Release Me)" var sista låten på ASOT 90 del 1

Old Post May-03-2003 15:28 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Gorgeous igår!
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown Techno, that may be Matrix related [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMarkus Schulz feat. Andy Moor - "Daydream" [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:13.

Forum Rules: