|
|
|
|
 |
AirPole
Trance, where are you??

Registered: Jan 2002
|
|
Ik vind niet dat het vergeten mag worden, dat ben ik met je eens, maar in hoeverre is het nog noodzakelijk?? Ik zei al da ik het met je eens was en dat het nooit vergeten mag worden, maar we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid doorgaan met deze herdenkingen? Tuurlijk is het een zwarte pagina uit onze geschiedenis, maar over een aantal jaren weten, denk ik, niet zoveel mensen weer waarom we herdenken en wie we eigenlijk herdenken. Maar ik denk dat de allerbelangrijkste argumenten om 4 en 5 mei te blijven herdenken zijn:
We moeten niet vergeten wat voor een *ENORM* goed onzde vrijheid wel niet iz, daar sta je misschien niet elke dag bij stil, maar zonder vrijheid kan je niet leven, dan kan je je niet goed uiten als mens, dan verpieter je en ten tweede mogen we nooit vergeten wat er is gebeurd, om eventuele herhaling van de geschiedenis te voorkomen, zodat geen enkel machtslustig persoon dit ooit weer kan flikken en dat er nooit weer zoveel slachtoffers vallen als in de periode 40-45.
Vrijheid en Voorkoming dus...
Dit wilde ik ff kwijt..
Later jongens.....
*Denk ook es over t onderwerp na en post ook wat, dit is een goede thread...*
Chicane - The Drive Home
- Next Party Stops -
Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.
|
|
May-04-2003 16:33
|
|
|
 |
 |
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001
|
|
Ik vind dat die onzin nu wel eens afgelopen mag zijn na meer dan 50 jaar. Het heeft totaal geen waarde meer, die oorlog is gebeurd en in de eerste wereldoorlog zijn er ook miljoenen gestorven, worden die nog herdacht? Nee, dacht ik ook niet nee...
En dat de jeugd geen oog meer heeft voor de tweede oorlog, what de fuck is daar nou weer het nut van? Moeten we precies weten hoe alle veldslagen gepleegd zijn? Mooi, dacht ik ook niet. Enige wat interessant is om te weten zijn bepaalde data, wie Hitler was en z'n beweegredenen, verder is het dikke BULLSHIT dat de jeugd alles over de oorlog moet weten.
Dier periode is nu voorbij, laat het rusten zouden de mensen die gestorven zijn ook erg fijn vinden. En kom nou niet aanzetten met die cliche kutsmoesjes dat Nederland een vrij land is en 3/4 van de wereld in oorlog leeft. Lekker belangrijk, geniet van je vrijheid en ga je niet afvragen hoe een of andere gehandicapte kutneger aan z'n voedsel moet komen.
Ik ben radicaal ja, want achteromkijken en stilstaan is ACHTERSTAND. Voor je uit kijken en hoppa, het leven gaat gewoon door.
Ajuus
[editje]
Als we dan toch alles moeten weten over het hoe en wat van de 2e wereldoorlog dan gaan we allemaal maar lekker Discovery Channel kijken, kunnen we meteen zien hoe het beter moet 
[/editje]
Last edited by Chicane on May-04-2003 at 18:29
|
|
May-04-2003 18:22
|
|
|
 |
 |
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000
|
|
|
hehe er zullen niet al te veel ppl zijn die die levenswijze meer naleven dan ik "the future is now,forget the past"
MAAR,doordat ik dus thuis WEL veel heb meegekregen over die oorlog heb ik daar ook respect voor,en t nut voor de jeugd van nu is dat ze zich eens leren verplaatsten in een ander,want DAT is wat er flink ontbreekt aan de vetgebekte egoistische gastjes these days...
En dat de 80 jarige oorlog niet op dit nivo herdacht word is omdat de mensen toen nog veel minder bezigwaren met dit soort dingen en er veel minder media aanwezig was om de boel mee op te starten DUH
Dus jah ik kijk vooruit,maar vind dat er wel bij nagedacht mag worden dat mensen gekilled en goor gemarteld werden omdat ze de looks niet hadden die vereist waren etc.
En DAT domme gedrag,zie ik steeds vaker terug in jongeren,want de generatie die nu zo'n jaar of 12-16 is,my god,wat een hufters globaal gezien...
Zet zo'n white power gastje maar aan de macht,zijn we wel in 1 keer van wat andere probs af,maar met een visie die totaal niet overeenstemd met waar t om gaat...
|
|
May-04-2003 18:29
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 15:32.
Forum Rules: