Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DJ Tips
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002
Question DJ Tips

jag ska göra mitt första set om 2 veckor... =)
å jag behöver lite tips å sånt jag ska tänka på när jag vänder plattorna!!!
så ni som kan kan väl hjälpa mej lite på traven....

MVH // GyLLe

Old Post May-19-2003 18:37  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

tänk på..glass

Old Post May-19-2003 19:32 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

spela bra musik, mitt tips.

Old Post May-19-2003 20:14  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by RebeL9
spela bra musik, mitt tips.

Skönt med folk som kommer med konstruktiva förslag. Hade du inte tipsat om det tror jag han gett allt på att spela så dålig musik som möjligt.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post May-19-2003 20:38  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro

well..försök att slappna av å låtsas du fortf står i sovrummet å lirar..hehe när du väl kommit igång efter ett par mixar så e det lungt..
typ köra nåra enkla mixar ibörjan sen e det ju bara att försöka sig på lite mer avancerade projekt när du blivit varm

nog svammlat tror jag....good luck

lirar vinyl lr???

Old Post May-19-2003 20:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

quote:
Originally posted by Endre

tänk på..glass

Aendy, det här var ju ännu bättre!!!! fattar inte var ni får luft ifrån asså!

Gylle, posta i Music iställe så får du lite vettiga svar.

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on May-19-2003 at 21:37

Old Post May-19-2003 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

ehhh vad ska man säga???
tack för tipsen? eller???

ingen som har några tekniker som man kan tänka på å så...
eller på tabbar man ska försöka undvika???

seriösa svar önskas!!!!

Amnezia: tack för tipset... å nej jag lirar CD.. enklast å fixa musik på d viset...

Old Post May-20-2003 00:22  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
ehhh vad ska man säga???
tack för tipsen? eller???

ingen som har några tekniker som man kan tänka på å så...
eller på tabbar man ska försöka undvika???

seriösa svar önskas!!!!

Amnezia: tack för tipset... å nej jag lirar CD.. enklast å fixa musik på d viset...
En gammal tabbe många som lirat CD gjort är att köra ut fel CD-skiva så musiken på golvet dör

Jag är nog inte rätt person att ge tips annars för en live spelning men frågan är hur mycke skills du har på hemmaplan... kan du mixa å de funkar bra hemma så e de bara å köra på och då tror jag det enda du behöver övervinna är en viss nervositet...

Jag lirade en gång i nån halvtimme på ett skogs party men då hade jag tagit ett par bira + att allt var så soft på plats att det allt satt som en smäck...

Old Post May-20-2003 05:30  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

det låter löjligt - men våga misslyckas (fast sträva inte efter det hehe)

Old Post May-20-2003 06:54  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro

aha ok har inte riktigt koll på hur cdjock världen ser ut me alla que points å allt va d heter lr nått sånt....
men då har du väl antagligen bpm räknare till hjälp oxå..kan ju va bra när man e nervös trots att det är en gåva av hehe.....

vet inte riktigt vad du menar me tekniker..
checka www.djportal.nu nått tips kanske????

Old Post May-20-2003 10:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

Nr.1: precis som steve sa...tänk på vilken skiva du trycker ut...jag gjorde det nyligen på en fest av ren automatik...tänkte helt snett bara så var försiktig

nr.2: förmodligen kommer det vara så att du har mainhögtalarna vända ifrån dig så tänk på att ljudet studsar....innan du slänger in en ny låt så dubbelkolla helt i lurarna att allt låter bra genom att slänga in båda låtarna cueade samtidigt

3: ta med en handduk...du komemr bli svettig

4: ta med vatten....minst en 1½ liters flaska full med iskallt vatten...kan aldrig slå fel

5: tänk på att försöka få igång publiken lite också ifall det behövs...det finns inget tråkigare för dom ute på dansgolvet än en dj som står helt ointresserad av omgivningen å mixar...

försök få nån sorts klontakt med publiken...få igång dom i breaks osv...jaa du fattar säkert

sen ere bara lycka till som gäller hoppas det går bra å att du får en sjuhelvettes kväll

batteries not included.

- dave

Old Post May-20-2003 16:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Vizay 5: tänk på att försöka få igång publiken lite också ifall det behövs...det finns inget tråkigare för dom ute på dansgolvet än en dj som står helt ointresserad av omgivningen å mixar...

försök få nån sorts klontakt med publiken...få igång dom i breaks osv...jaa du fattar säkert
Tyvärr så är ju detta allt för vanligt bla. alla typer av DJs i Sverige måste jag säga...
Kan många namn som e kände i Sverige som under ett set endast ser sina spakar och plattor...

Old Post May-20-2003 16:50  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DJ Tips
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease ID this pretty nice trance track from 99 [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJunkie XL - Today (U.N.K.L.E. Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:16.

Forum Rules: