|
Re: DJ vs DJ !?
| quote: | Originally posted by FredNova
1/ Het lijkt me alsof enkel Armin en Markus hier 'aanbeden' worden. Waarom heeft iedereen zo een oogkleppen op? Je kan toch gewoon naar iets anders luisteren als een bepaalde set je niet aanstaat...
2/ Wat meer respect voor gevestigde waarden is misschien wel op zen plaats. Het zijn allemaal mensen, maken allemaal fouten en maar hebben zeker al bewezen dat ze toppers zijn. |
Stelling 1:
Twee dingen daar over! Ten eerste aanbid ik absoluut geen Dj's, en zeker niet Armin of Markus. De laatste staat me wel aan qua muziekkeuze, en technisch IS hij sterk, ook al mixt hij misschien wat traag naar sommigen hun smaak (het heeft geen zin om progressive tracks 3 minuten te laten spelen, die muziek heeft gewoon tijd nodig, maar dat is weeral een andere discussie). Als ik soms andere Dj's "bash" en daarbij Armin aanhaal als tegenvoorbeeld is dat niet omdat ik Armin aanbid, in tegendeel! De muziek die Armin draait staat mij ook niet meer echt aan, maar ondertussen heb ik hem al een stuk of 5 keer live beziggehoord (en ja, Tiesto ook al 2 keer), en ik vind hem gewoon veel sterker als DJ dan Tiesto of eender wie! Zijn sets zijn nagenoeg perfect qua opeenvolging, flow, beatmatchen en trackkeuze, en dat kan je niet van veel andere trance-Dj's zeggen.
Ten tweede, oogkleppen heb ik zeker niet op, absoluut niet. Iedereen mag voor mijn part Mike of Sasha bashen, zolang je maar met goeie argumenten afkomt! Net zoals ik ook altijd goeie argumenten aanhaal waarom ik Tiesto maar niks vind...
Net de mensen die het zo doen, die hebben oogkleppen op volgens mij. Net zoals mensen die alles goed vinden wat een bepaalde DJ doet, en daarmee ben ik ook bij stelling 2 beland:
Stelling 2:
Zoals Freezel al zei, respect is niets iets wat eeuwig blijft duren, je moet het telkens opnieuw verdienen. Daarom erger ik mij zo dood aan mensen die mij komen vertellen dat ik een bepaalde DJ moet respecteren omdat hij 5 jaar geleden een topper was die nieuwe dingen introduceerde en fantastische dingen heeft gedaan. Op zich respecteer ik dat enorm, zeker als het daarbij blijft! Maar als die DJ in de voorbije jaren serieus slabakt en het constant - in mijn ogen - laat afweten, waarom zou ik hem dan respect MOETEN blijven geven? Pas op, het is goed dat artiesten nieuwe dingen uitproberen enzo, maar ik krijg vaak het gevoel dat zulk "respect voor het verleden" te vaak een excuus is om als artiest gewoon een beetje te doen wat je wilt, het volk slikt het toch, no matter what...Perfect voorbeeld daarvan is YDR @ Versuz. Oké, er was niet meer zoveel volk, maar hoe nonchalant die gast daar stond, ik werd er op de duur gewoon pissed van. Dat getuigt toch totaal niet van respect tegenover de mensen die geld betalen om u te komen zien?
Anyway, er is voor mij een verschil tussen respect voor het verleden - wat ik dus wel heb voor Tiesto, don't get me wrong - en dat respect als een onveranderlijk gegeven doortrekken naar het heden en zelfs de toekomst. Nu vind ik Tiesto persoonlijk een puur marketingproduct die zijn "titel" als #1 DJ van de wereld (en ja, wij weten dat dit alleen een populariteitscontest is, maar 95% van de mensen hoort alleen "de beste dj van de wereld" in de media) gewoon niet meer verdient. Net zoals ik Mike ook niet meer de top-producer vind van vroeger, en ik durf daar ook gerust voor uit te komen! Respect heb ikz eker nog, maar als hij weeral een slechte Push remix uitbrengt vermindert dat toch een stukje...