Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack : MondayBar Lucia Cruise 2004
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
Eftersnack : MondayBar Lucia Cruise 2004

Ja va fan säger man... åter igen en galen kryss som går till historíen som en av dom bättre...

Jace... värmer upp med skön trance och därefter tar Orkidea över och lyftar oss till nya höjder.
Cor Fijneman levde upp till vad jag förväntat mig och spelade galet bra.

Scot Project.... men satan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111 one one one ett ett ett
Ord är överflödiga !!!!!!
Fick iaf min gamla "U (I got a feeling)" från ´96 signad.
http://liquidsunsets.mine.nu/scot.jpg

Picotto... as bra men inte lika hårt som jag hade hoppats på.

Johnny Boy: Killen tappade två proppar i skallen och öste värre än man kunde anat, vi snackar inga jävla 110bpm utan nära på Beyer-galet på slutet...

Last edited by SteveTranz4ever on Dec-10-2004 at 20:02

Old Post Dec-10-2004 19:51  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Ja alltså min stora idol på denna kryssning Scot Project.. fy fan alltså. I början tyckte jag det kunde haft varit lite hårdare men på de sista 25 minuter gjorde han säker det.
Först sin nya skiva L (Loving You), sen FM (Feeling Me) och Arome - Hands up (Scot Project rmx) !! Efter den var det slut men han försökte lira en skiva till, O (Overdrive) tyvärr kom en Mondaybarjävel in som stängde ner ljudet...

Stonefield på klockan 8 var ocksa rätt schysst. Fin hardtrance med till slut Hennes & Cold - The second trip (Scot Project remix) FIN FIN FIN! Killen efter han var också schysst.. hardhouse NRG typ Mickey hette han. För övrigt före Stonefield denna jävel som lirade SCHRANZ fan vad han knallade på.. 170 bpm typ!! muhahaha

Picotto var jag lite besviken på, det kände som han lirade lugnare än vanligt. Han kan lira stenhård men gjorde inte det. Har sett han typ 4 gånger nu men ingen av dessa gånger var han lika bra som på Innercity 2001 (dar har jag sett han live)..

Förresten har jag träffat lite nytt folk på denna kryssning, bl.a. Laszlo och Daniey. Jenny och Stefan såg jag oxo såklart. Ska uppdatera IRL trådet. Oxo Brommapojken, Rob Angel och PeterK från TC.
Dessa killar hade massiva ljudsutrustningar i deras hytter. Brommapojken bonkade på med stenhård techno, schranz och hardtrance. Och Rob Angel & Peter K lirade hardstyle till sist. De hade tom 2 CD-spelare och en Pioneer DJM600 mixare!!

Schysst kryssning alltså, bara andra dagen var lite tråkigt..
Har inte tagit så många bilder men det löser sig för att det finns många som hade kameror ändå..!

Old Post Dec-10-2004 20:08  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Shit!

8 timmar i Panoramabaren dag 1 med fullt ös, ingen i världen hade orkat med det men jag gav det iaf ett gott försök. Tyvärr vek sig benen inför sista timmen med Scot project men fyfaen vilken kalasstart på bästa kryssningen musikmässigt hittils. Bäst första kvällen var Cor Fijneman med ett riktigt lysande avsnitt i slutet av hans set. Dock finns det en kung av Mondaybar kryssningarna; Johnny Boy regerar fullständigt. Vid två tillfällen har han avslutat en kryssning jag varit på och båda två gångerna har jag konstant gåshud. Tycka vad man vill om house men så som JB presenterar den så bombar den allt och det var just vad Johnny Boy gjorde den sista timmen. Egentligen hade jag inget kvar att ge då mina ben kändes som potatismos men det behövdes inte. Johnny borde få avsluta alla kryssar!

Ska försöka övertala min syster, förstagångskryssaren, att skildra sina upplevelser men nog tror jag att hon kommer utveckla någonslags abstinens, precis som oss andra, till nästa kryss.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-10-2004 20:55  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Jag hade väldigt höga förhoppningar på DJ Scot Project och var orolig för att jag kanske skulle gå av båten en liten bit besviken över att han inte levt upp till dem.

Men kl 04:00 stod man uppe på panorama golvet med en nervös blick och utan vetskap om att man de 2 nästkommande timmarna skulle uppleva en av de tyngsta och mest medryckande spelningen i sitt 22-åriga liv. DJ Scot Project är KUNG! Inget snack om saken!

För mig var detta den bästa kryssningen hittills, av några anledningar...

1) Jag höll mig på mattan, blev inte så lurig i knoppen så att jag inte kunde komma ihåg vilka låtar som spelades under kvällen.
2) Scot Project levererade übermänskligt!
3) Och så avslutades det hela med en sprakande spelning av Johnny Boy.

Men nu är det hög tid för lite tystnad och sömn...

Old Post Dec-10-2004 21:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Mina bilder finns nu uppe på http://www.liquidsunset.org

Old Post Dec-10-2004 21:55  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-=Kotten=-
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2001

Folk tycker Scot e bra...blir ju nästan rädd...vart e världen påväg nånstans egentligen...

Fanns det som det brukar nån flyer där det stog om nästa kryss?

Old Post Dec-11-2004 10:13 
Click Here to See the Profile for -=Kotten=- Click here to Send -=Kotten=- a Private Message Add -=Kotten=- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Alltså jag anser att det här var en steg framåt för hård musik i Svenska EDM scenen. Hoppas att trenden fortsätter så här
Hörde också väldigt sköna kommentarer på golvet

Old Post Dec-11-2004 11:37  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

Resan började inget vidare eftersom jag blev plockad av tullen. Blev först lite orolig efter dem skräckhistorier jag har hört om folk som inte hunnit med båten, men det löste sig iaf.

Kan inte mer än hålla med er andra om att Scot Project var resan höjdpunkt. Och Orkidea var inte helt fel han heller.

Var tyvärr rätt mör dag 2 och med en krossad stortå efter scot project. Så blev lite flippande till Johnny Boys klassiker men annars satt jag mest och nöjt av stämmningen.

Vad hade dem föresten gjort med bakis buffen?!? vem vill ha julbord till frukost

Old Post Dec-11-2004 11:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

quote:
Originally posted by -=Kotten=-
Folk tycker Scot e bra...blir ju nästan rädd...vart e världen påväg

Tjackis trance, när den är som värst!

Old Post Dec-11-2004 19:35  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Daniey
Senior tranceaddict

Registered: Jun 2004

Hade det kanonkul! Lika kul att se så många leenden som vanligt på dessa kryssar!Man är rätt sliten efteråt nnu men det är det värt

Träffade ScuL för första gången åxå =)

||| http://www.liquidsunset.org |||

Old Post Dec-11-2004 20:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Daniey Click here to Send Daniey a Private Message Add Daniey to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Ahja vi snackade inte riktigt lång för att det fanns lite mkt folk i terminalen.. jobbigt o snacka. Tänkte snacka lite mer på båten men har inte sett dig där faktiskt hehe!

Old Post Dec-11-2004 20:11  United Kingdom
Daniey
Senior tranceaddict

Registered: Jun 2004

Såg inte dig heller ScuL efter terminalen!Jag gick runt en del så!

||| http://www.liquidsunset.org |||

Old Post Dec-11-2004 20:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Daniey Click here to Send Daniey a Private Message Add Daniey to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack : MondayBar Lucia Cruise 2004
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDeep and dark oldie (pre 2002) [2008] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMuttonheads - Smashing Music (Original Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:49.

Forum Rules: