|
jo, precis så.. de blir framavlade som precis alla hundar för ett speciellt syfte!
och då till vad frågade du va jenny? jo.. lyssna på ordet.. kamp-hund..
är väll samma som de har tupp-matcher i thailand?
och varför man skaffar sig en sådan? jo för respekten antar jag.. det är ju inte samma grej som med "hundtricket" om nu alla vet vad det är utan det ger en jävla respekt.. samt har man ju vakthundar också, då kan jag faktiskt förstå med!
min faster och hennes familj skaffade för några år sen nu ett par engeleska bulldog tikar! första gången jag träffade dem fick jag nästan en hjärtattack, men jag måste säga.. efter att ha träffat dessa hundar ett antal år nu så växer dem verkligen i hjärtat..
ni som in te vet hur dessa ser ut:
jag kan nu lugnt säga att om jag skulle skaffa hund, skulle jag skaffa en sån här.. vet ej iofs ifall detta räknas som en kamp hund.. men de ger lite samma som jag sa innan, respekt klart för folk blir rädda för dem först 
de är verkligen levande quasimodos, och jag kan nu se allt det som ni kanske ser groteskt ut, ser jag som det sötaste i världen! 
och! det kanske är samma anledning som jag ger nu till att om jag ska skaffa hund nånsin, skaffar jag en sånhär.. som vissa andra ´gör just det.. de kanske växt upp med en liknande hund?
och jo, det har hänt en olyucka även med dessa hundar.. en kompis till en utav mina kusiner (10årig kille) sprang som en stucken tjur genom huset när de lekte.. och bara sprang fram som en galning skrikandes (på skoj) och tog tag i hundarnas huvud och gjorde sig löjlig då i hundens ansikte.. hunden blev LIVRÄDD och naffsade till i självförsvar.. efter det så gjorde de ett stress-test på hunden då..
efter det fick de avliva hunden.. så jo, man ska ha riktig respekt för dessa hundar!
|