Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > kamphundar
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Question kamphundar

va har ni för åsikter om det egentligen? nu på sistone har det ju varit ruskigt många fall på sistone, då människor blivit överfallna...till och med små barn.. en av de ruskigaste incidenterna var väl den femårige pojke.. som blev attackerad av två hundar... ägarinnan slängde sig heroiskt nog över pojken för att skydda, men hundarna fortsatte att bita som bestar (för att slita bort henne så de kom åt pojken) ja tycker man läser varje dag i tidningen om fall med kamphundar...

hundarna siktar ju som ni alla vet mot strupen me fy f*n

så...

1. Tycker ni det behövs hårdare regler för att få ha kamphundar etc?
Varför/Varför inte?
2. Är ni rädda för dem?
3. Borde de förbjudas?

ja ni kan väl skriva lite hur nivill..att följa frågorna e inge krav...

själv e ja rädd dem.. FAKTISKT... å tycker ja på både ettan och trean... givetvis kan man inte utrota en ras men vanligt folk borde inte få ha dem..


___________________

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Jun-11-2003 at 21:25

Old Post Jun-11-2003 21:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

vad är vitsen med "kamphundar"? känns som de är framavlade för att just kämpa, och det är jävligt onödigt, bort med dom... skadar ju bara

jag är inte rädd för dom av samma anledning som att jag inte är rädd för tigrar - de finns inte i min omgivning... men om jag skulle möta en sådan hund hade jag nog varit jääävligt försiktig

Old Post Jun-11-2003 21:22 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State

vet du säkert att de e framavlade? det låter konstigt???

en polare såg en gång hos sin kompis granne.. en snubbe som tränade sin hund genom att hänga upp trasor i träden... så att hunden dresserades alltså till att bita å hänga i trasor.. å så.. ruggigt som fan dom e ju jäkligt starka me i sina käkar..

ja läste på aftonbladet att en veterinär sa att man skulle stå helt stilla om man blev anfallen.. och absolut inte springa, för det skulle bara trigga hunden...

men vem fan kan stå stilla??? fy fan.. ja skulle springa för glatta livet... å bli ikappsprungen på cirka 2 sekunder


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-11-2003 21:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

Var dom inte förbjudna en gång i tiden? Isånafall kan man ju undra varför dom tog bort det...
När man har förbud mot så mycket borde man ju kunna ha förbud mot dom oxå. Nån som ser nått bra med dom?!

Old Post Jun-11-2003 21:40  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Jag har öxå hört att dom är framavlade....sådan vildsinthet finns inte riktigt i hundarna från början... Om det inte finns några starka argument _för_ dessa hundar vilket jag har svårt att se så tycker jag att dom ska förbjudas...


___________________

Old Post Jun-11-2003 22:02 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

jo, precis så.. de blir framavlade som precis alla hundar för ett speciellt syfte!

och då till vad frågade du va jenny? jo.. lyssna på ordet.. kamp-hund..
är väll samma som de har tupp-matcher i thailand?

och varför man skaffar sig en sådan? jo för respekten antar jag.. det är ju inte samma grej som med "hundtricket" om nu alla vet vad det är utan det ger en jävla respekt.. samt har man ju vakthundar också, då kan jag faktiskt förstå med!

min faster och hennes familj skaffade för några år sen nu ett par engeleska bulldog tikar! första gången jag träffade dem fick jag nästan en hjärtattack, men jag måste säga.. efter att ha träffat dessa hundar ett antal år nu så växer dem verkligen i hjärtat..

ni som in te vet hur dessa ser ut:



jag kan nu lugnt säga att om jag skulle skaffa hund, skulle jag skaffa en sån här.. vet ej iofs ifall detta räknas som en kamp hund.. men de ger lite samma som jag sa innan, respekt klart för folk blir rädda för dem först

de är verkligen levande quasimodos, och jag kan nu se allt det som ni kanske ser groteskt ut, ser jag som det sötaste i världen!

och! det kanske är samma anledning som jag ger nu till att om jag ska skaffa hund nånsin, skaffar jag en sånhär.. som vissa andra ´gör just det.. de kanske växt upp med en liknande hund?

och jo, det har hänt en olyucka även med dessa hundar.. en kompis till en utav mina kusiner (10årig kille) sprang som en stucken tjur genom huset när de lekte.. och bara sprang fram som en galning skrikandes (på skoj) och tog tag i hundarnas huvud och gjorde sig löjlig då i hundens ansikte.. hunden blev LIVRÄDD och naffsade till i självförsvar.. efter det så gjorde de ett stress-test på hunden då..

efter det fick de avliva hunden.. så jo, man ska ha riktig respekt för dessa hundar!

Old Post Jun-12-2003 05:02 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy



Registered: May 2001
Location: Stockholm

Hej !

Jag är principiellt mot ett föbud. Det är inte hundarna vi behöver vara rädda för. Rottweiler och andra hundar man förknippar i sammanhanget är i grunden snälla. Däremot finns det allt för många komplexfyllda killar, som i brist på brösthår behöver "tuffa till sig" lite. Att göra en hund (oavsett ras) agressiv och farlig för omgivningen är ganska lätt, men samma sak gäller även oss människor. Lagstifta istället om att den enskilda individen ansvarar för sin hunds handlingar. Är du då osäker på om du har full kontroll på din hund kanske du bör avstå...

Greetz
NordLight


___________________

Old Post Jun-12-2003 07:36  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

det var ett mycket bra förslag nordlight! det röstar jag på!

Old Post Jun-12-2003 08:10 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited



Registered: Nov 2001
Location: Stockholm

Hund som hund.
De är ägarna dom de är fel på!

Old Post Jun-12-2003 11:12  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State

bra svar nordlight

robstar.. haha mmmm..stämmer... men säg det till ägarna istället


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-12-2003 11:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited



Registered: Nov 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Glorie


men säg det till ägarna istället


Vågar inte, gör jag de så hoppar hundarna på mej. lol!

Old Post Jun-12-2003 11:36  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Dioxys
och varför man skaffar sig en sådan? jo för respekten antar jag


"everyone wants respect, but not everyone nows what respect is"

inte fan respekterar man någon bara för att man är rädd för den!

Old Post Jun-12-2003 14:50 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > kamphundar
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMidor & Six 4 Eight - No Mans Land [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMoni B - "Stripped" (Club Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:20.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!