Jag tror jag kan tacka p3mix/remix och några kompisar för att dom ledde mig in på den elektroniska musiken, men det var inte fören ett år sen jag hitta rätt i trancen och blev beroende (tack mp3)
Jun-15-2003 21:55
mjz
latmask
Registered: May 2003
dancevågen nån gång i mitten av nittitalet har jag väl att tacka antar jag, men även min bror och hans polare som spelade jungle dagarna i ända... iaf tacksam att nåt drog mig ur hårdrocksträsket...
Jun-15-2003 22:02
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
frågan är liten irrelevant för mig..
hur kan man inte upptäcka trance när man bor i Holland
när jag flyttade hit till skarpnäck lärde jag känna en sjysst kille ,som är en mycket bra kompis till mig nu, och han drog mig ner i trancen. Han hade köpt skivor och vi båda satt o lyssna på dom...gamla godingar som "Goliath 5" och andra gamla trance-album osv.
så diggade jag oxå stenhårt Alice DJ
Jun-15-2003 22:50
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
redan när jag gick i 6:an (alltså för 6 år sedan för er som inte vet hur gammal jag e) så va jag över hos en grannpolare, så körde han igång en gammal gammal goding, Dune - Hardcore vibes...jag blev förälskad från början
då lyssnade jag galet mycke på nirvana å that kind of music men jag började lyssna mer och mer på det som jag då kallade Techno...
sen i 8:an nån gång så visade en polare mig lite "riktig" trance i form av typ armin, ferry, svenson & gielen osv...
sen dess har jag varit fast
för mig känns trance så naturligt, känns som jag aldrig riktigt lyssnat på annat även om jag e ganska öppen av mig vad gäller musik
batteries not included.
- dave
Jun-15-2003 23:27
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Började med E-type...upptäckte Antiloop....Robert miles blev helt plötsligt intressant och jag köpte mitt första album i livet när jag var 9 år....Rober miles - Dreamland Sen vare väl igång mer eller mindre....När jag fick höra DJ Tiesto - live at Trance energy 2000, då visste jag vad det var för musik jag letat efter så länge
Jun-16-2003 00:47
robstar
Excited
Registered: Nov 2001
Började lyssna på Thunderdome i 6an sen blev de trance ett par år efter det.
Jun-16-2003 01:02
Treo
Supreme tranceaddict
Registered: Aug 2002
Började lyssna på eurodance när den kom i början av 90-talet, sen blev det the prodigy, nordic rave skivorna (nån som minns dom?), thunderdome, osv..
Jun-16-2003 08:03
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Euro shit ala Sash!
Första Trance låten jag hörde var Blank & Jones - Cream
Första CDn jag köpte Blank & Jones - DJ Culture