Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Stageplaats...!
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dj dimwit
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2002
Stageplaats...!

He mensen,

Ik ben helemaal wanhopig. Ik moet zo snel mogelijk een stageplek zien te vinden voor m'n opleiding (Digitale Communicatie). Ik zou het liefst iets doen dat te maken heeft met muziek of geluidsbewerking e.d., dus bv het studiowerk of iets multimediaals waarbij geluid een belangrijke rol speelt. Ik ben zelf namelijk nogal bezig met het maken van muziek (met software). Ik heb het er over gehad met zo'n stage-pipo hier en hij vond het een goed idee. Ik neem wel aan dat het iets met digitale communicatie te maken moet hebben. Maar ik zoek me suf op internet, ik vind echt niets. Ik zoek gewoon iets creatiefs op multimedia gebied en dan vooral audio. Dus met Soundforge werken ofzo, stemmetjes opnemen en bewerken, muziek maken, geluiden opnemen...zoiets.

Als iemand van jullie een goeie tip heeft waar ik kan kijken of als iemand verder iets voor me weet...graag! Of mail me anders ff: [email protected]

Alvast bedankt!!

John

Old Post May-09-2003 12:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for dj dimwit Click here to Send dj dimwit a Private Message Add dj dimwit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ruben_Dubbink
Rally Addict

Registered: Oct 2001

quote:
Proud member of the Dutch Scooter Posse
S.C.O.O.T.E.R. infect ya!!!
LOL

Waarom probeer je het niet bij ID&T?? Valt toch te proberen niet?

Het vinden van een stageplaats valt inderdaad niet mee. Ben zelf op zoek naar een afstudeerplek voor 2 personen. Probeer daar maar wat voor te vinden zeg.....al 10 afwijzingen gehad = niet leuk.

Succes,

GreetZ RubDub

Old Post May-09-2003 12:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ruben_Dubbink Click here to Send Ruben_Dubbink a Private Message Add Ruben_Dubbink to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet DuckŪ

Registered: Nov 2001

Vorige week heeft DJ Faro (Tjeerd) afscheid genomen van ID&T, hij liep stage daar en werkte voornamelijk als geluidstechnicus en in de studio daarzo. ID&T is altijd opzoek naar nieuwe stageires en je maakt een grote kans door het gewoon te proberen. Mail ze op [email protected][/email] of [email][email protected] enzo.

Succes en wie weet

Old Post May-09-2003 15:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001
Re: Stageplaats...!

quote:
Originally posted by dj dimwit
He mensen,

Ik ben helemaal wanhopig. Ik moet zo snel mogelijk een stageplek zien te vinden voor m'n opleiding (Digitale Communicatie). Ik zou het liefst iets doen dat te maken heeft met muziek of geluidsbewerking e.d., dus bv het studiowerk of iets multimediaals waarbij geluid een belangrijke rol speelt. Ik ben zelf namelijk nogal bezig met het maken van muziek (met software). Ik heb het er over gehad met zo'n stage-pipo hier en hij vond het een goed idee. Ik neem wel aan dat het iets met digitale communicatie te maken moet hebben. Maar ik zoek me suf op internet, ik vind echt niets. Ik zoek gewoon iets creatiefs op multimedia gebied en dan vooral audio. Dus met Soundforge werken ofzo, stemmetjes opnemen en bewerken, muziek maken, geluiden opnemen...zoiets.

Als iemand van jullie een goeie tip heeft waar ik kan kijken of als iemand verder iets voor me weet...graag! Of mail me anders ff: [email protected]

Alvast bedankt!!

John

Wat ik zou doen, is dit:

Je schrijft een mail naar het NOB (Nederlandse Omroepproductie Bedrijf), voorzover ik weet leunen ze 99% op stagaires.
Ze hebben namelijk geen cent te makken en zijn bijna failliet.
Als het bij NOB niet lukt dan lukt het misschien helemaal niet meer want het heet nu DutchView en ik weet niet of ze nu nog dingen met digitale zooi doen.
De laaste keer dat ik der was hadden ze net een hele nieuwe digitale studio gebouwd...echt retegaaf studiootje.
je ziet maar
Voordeel van Hilversum is dat je meer verdient met je declaraties dan met je stagevergoeding HEY pluspuntje niet ?

Old Post May-09-2003 15:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000
Re: Re: Stageplaats...!

quote:
Originally posted by New Wave
Ze hebben namelijk geen cent te makken en zijn bijna failliet.

Ik hoorde laatst dat ze nog reserves van miljoenen hebben allemaal gefinancieerd door het rijk oftewel de belasting betaler.

Old Post May-10-2003 13:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001
Re: Re: Re: Stageplaats...!

quote:
Originally posted by basvh
Ik hoorde laatst dat ze nog reserves van miljoenen hebben allemaal gefinancieerd door het rijk oftewel de belasting betaler.

De belastinbetaler heeft hier dus geen ene reet meer aan omdat het NOB (Dutchview) bijna geen enkele grote klus meer heeft wat betreft TV

Wordt dan eens tijd dat ze die miljoenen gaan gebruiken.

Old Post May-10-2003 14:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj dimwit
Supreme tranceaddict

Bedankt voor de tips mensen!

Ik schrijf wel een open sollicitatiebrief en die stuur ik dan naar een aantal bedrijven.
Ik laat wel horen hoe het afloopt..

Old Post May-11-2003 10:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for dj dimwit Click here to Send dj dimwit a Private Message Add dj dimwit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj dimwit
Supreme tranceaddict

Ok, ik had beloofd te laten weten hoe het is gegaan.

Nou, ik heb een stageplaats en wel bij de Amsterdamse Sound Studio Jingle Hell. (www.jinglehell.nl) Dit is een heel gaaf bedrijfje (moet je maar eens op de site kijken bij 'what we use'...kwijl).

Mijn taak zal waarschijnlijk gaan bestaan uit het verzamelen van al hun geluiden, samples, effecten etc. in een grote database, wat voor hen het zoeken naar en vinden van geluiden moet vergemakkelijken.

Cool huh?

Old Post Jun-27-2003 09:41  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Stageplaats...!
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack 2 from Pole Folder - 2005.05.02 Live @ Dedicated Radioshow [2025] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFranchino - "999" [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:55.

Forum Rules: