Jag har 2 låtar, mina absolut första produktioner...
Om ni känner till mig så heter jag DJ Steelbeat, jag har DJ'at på några lokala klubbar i Stockholm och i Norrköping...
Dessa låtar är gjorda i Fruityloops, Cubase och nermixade i Traktor DJ Studio, de e heldigitala.
Exodus e en 140BPM låt, en melodisk trancer...
Heavy Industry 2003 e en 160BPM låt, stäng av preamp om basen skapar ljudproblem ;-)
Ge mig en skala mellan 1 - 10 (Kan nog inte vänta mig en sådan )
Och för guds skull va ärliga! Va brutalt ärliga om ni måste, men fjäsk tål jag bara inte!
Jul-09-2003 18:18
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
förlåt om jag låter brutalt men du frågade ju själv om det
båda tracks låter liten amatöristiskt, du behöver att använda flera FX, reverb osv; så låtet 'leva' mer.
[jag ska växla till engelska nu eftersom jag.. ehm am feeling kinda stressy and don't want to think hard about translating to swedish. ]
it sounds a little static and empty for the moment..
Heavy Industry 2003
forget the strings! de låter liten 'fel'...
break @ 2 min sounds very good
you are skilled enough with synths but are not able to get to fullest out of it because everything around it is built wrong.
slutet av låtet är liten kaotiskt och behöver mer variation..
Exodus
the beginning sounds a little 'flat'
it needs more feeling and spacious sound.
the melodies afterwards are nice but again you need more effects
in general:
you need to work on the build-up of your tracks.
the beats are okay but not constructive enough, they don't support the track to the fullest extent.
plus you need to add more basslines or melodies in a track
because a song soon becomes boring when it keeps repeating the same riff over and over again.
oh almost forget.... when i need to rate you i would give between 5 and 6 on a scale of 10. keep practising
Jag postade upp mitt skit i Acidplanet för några dar sen, och jag har inte fått annat än otroligt fjäskande kommentarer!
Ladies and Gentlemen! This guy knows how to r8!
I thank thee for your honesty, which in fact wasn't brutal... I'm just tired of suck ups...
Helvete, denna kritisism var ju till och med konstruktiv!
Tack!
Nån annan???
Jul-09-2003 18:50
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
jag ska vara hård & ärlig!
HI 2003 ger jag 1/10. Det låter som om du har förstärkt volymen i efterhand..som gör så att det skorrar som satan! Melodin är enformig och vissa övergångar låter falska.
Exodus ger jag 2,5/10. Några övergångar låter riktigt bra, men även denna låt har mindre lyckade övergångar också..och i längden blir även denna enformig..
orkar inte gå in på detaljer nu, men där fick du iaf ta lite skit!
om ett tag kan du nog producera lite mer unika låtar med bättre melodier och ett mer professionellt sound..med tanke på att de här låtarna var dina första produktioner så är du på rätt väg iaf..jag har hört värre!
Jul-09-2003 19:15
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
ok jag ska vara ärlig. Dina låtar är usla. Heavy Industry 2003's bassline låter väldigt taskig och simpel. Melodin är horribel. Det är en sådan låt man önskar att man aldrig hör ute
Exodus är något bättre. Inledningen låter ganska lovande men sedan blir det på tok för enkelspårigt och den där bakgrundsmelodin är ruggigt usel. Efter breaket förväntar man sig att låten ska lyfta men så länge du har kvar den där melodin så tror man att det ska blöda ur öronen.
Jag är säker på att du kan mycket bättre. Har hört låtar i fruityloops som låtit ganska proffsiga så det finns ju möjligheter i det programmet. Men du behöver som sagt verkligen jobba på variationen låtarna.
Jag hoppas jag inte är för hård nu men det är ju av kritik man lär sig