Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verbod op hardcore in Zandvoort
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002
Verbod op hardcore in Zandvoort

Ik denk dat iedereen het al wel weet, maar aangezien er nog geen topic over is geopend...

quote:
Origineel van www.volkskrant.nl

Hardcore voortaan taboe in Zandvoort

AMSTERDAM - Hardcoremuziek is voortaan taboe in Zandvoort, althans op openbare festivals. Burgemeester Van der Heijden heeft een verbod op de muziek afgekondigd nadat onlangs bij een groot festival problemen waren ontstaan bij een podium waar hardcore werd gedraaid.

Volgens de gemeentelijke woordvoerder trekt hardcore een bepaald publiek aan. 'Op dat soort gasten zit niemand te wachten', zegt woordvoerder Ton van Heemst. 'Hardcore draaien betekent rotzooi in de tent. We zagen het onder onze ogen gebeuren. Er werd gevochten, er werd op straat gedeald, er werden drugs gebruikt en de muziek was volgens velen veel te hard.'

Zandvoort organiseert in de zomermaanden een zestal grote muziekfestivals op het Kerkplein, drie dancefestivals en drie andere. Voor de dancefestivals wordt de vergunning nu beperkt. De gemeente benadrukt dat de festivals wel mogen doorgaan, maar zonder hardcore. Nooit eerder werd in Zandvoort zo rigoureus ingegrepen in de programmering van een festival. De organisatoren hebben laten weten dat ze een nieuwe muziekvergunning zullen aanvragen, zonder hardcore.

Zandvoort is niet de eerste gemeente die muziek, festivals, dancefeesten of houseparty's verbiedt. Al in 1995 verbood de gemeente Kampen houseparty's omdat handelsvoorraden xtc waren aangetroffen op een feest.

In Zaandam werd in 2001 een verbod op hardcore overwogen nadat tijdens een houseparty van de Masters of Hardcore een jongen was overleden aan een overdosis. Weer een jaar later kwam de Haagse burgemeester Deetman met een noodverordening om boomcars op de Boulevard te verbieden. De wagens, van boven tot onder volgepropt met speakers, veroorzaakten overlast voor andere badgasten. Ook in 2002 werd in Middelburg een verbod op R&B afgekondigd.

Naast hardcore mag er trouwens ook geen hardstyle meer gedraaid worden op Dancevoort.

Ik heb wel een beetje dubbele gevoelens bij dit besluit. Aan de ene kant vind ik het een goeie zaak, want hardcore en hardstyle zijn nou eenmaal erg agressief van toon en mensen laten zich door deze muziek (onder invloed van het een of ander) makkelijker opfokken dan door bijvoorbeeld latin house.

Op zich kan ik me de reactie van de burgemeester daarom wel voorstellen, maar ik vind het aan de andere kant toch wel ver gaan. Je wordt toch min of meer beperkt in je vrijheid op deze manier.

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Jul-07-2003 18:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ D-Man
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

Ik vind het erg triest.
Mensen zijn echt niet verplicht op naar hardstyle of hardcorefeesten te gaan. Natuurlijk is het waar dat er meer agressief gedrag voorkomt op dat soort feesten, maar als je daar geen zin in hebt ga je er toch lekker niet naar toe...

Old Post Jul-07-2003 18:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ D-Man Click here to Send DJ D-Man a Private Message Visit DJ D-Man's homepage! Add DJ D-Man to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

Dan ook die verschrikkelijke R&B feesten verbieden

Old Post Jul-07-2003 18:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

quote:
Originally posted by DJ D-Man
Ik vind het erg triest.
Mensen zijn echt niet verplicht op naar hardstyle of hardcorefeesten te gaan. Natuurlijk is het waar dat er meer agressief gedrag voorkomt op dat soort feesten, maar als je daar geen zin in hebt ga je er toch lekker niet naar toe...

Dancevoort is een gratis feest in het centrum van Zandvoort dat in samenwerking met de gemeente vorig jaar voor het eerst is opgezet. Als reactie op Bloemendaal zeg maar en als dan een groepje mensen het verziekt kan ik me zo'n reactie op zich wel voorstellen. Het is bedoeld als gratis vermaak voor het dorp.

quote:
Originally posted by jploveparade
Dan ook die verschrikkelijke R&B feesten verbieden

Ben ik het mee eens. Als het om gangsta-rap en die 50 Cent/Nelly troep gaat dan.

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Jul-07-2003 18:57  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Tsja wel raar hoor om een bepaalde muzieksoort te verbieden.

Maar ja er zijn op dat moment wel dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen en dan is het weliswaar zo dat een kleingroepje het verpest voor de rest maar de rest doet er ook niks aan om het te veranderen. Net zoals dat bericht wat nu op partyflock staat dat de mensen van terrorworld geen speciale "uitjes" meer gaan organiseren omdat er een aantal lowlifes de hitler groet e.d. aan het uiten waren nare kut ventjes iig.

Tsja ook al heb ik niks met die muziek vreemd vind ik het wel. Zo kunnen we nog wel meer muziekstijlen gaan verbieden.

Old Post Jul-07-2003 19:12  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by FunkySimon
denk dat Burgemeester Van der Heijden nu niet meer erg geliefd is bij de gabbers...

Misschien wil hij zo wel voorkomen dat z'n kinderen er naar toe gaan (als hij ze heeft dan he )....

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Jul-07-2003 20:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

dan noemen ze het toch gewoon 'oldskool' of iets dergelijks :-/

Old Post Jul-07-2003 22:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

wat ik dus had gehoord was het nog niets eens hardcore maar was deepack aan het draaien

.

Old Post Jul-08-2003 04:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mantisnl
luuk maes

Registered: Jul 2001

ik vind dit zeer terecht!
dat ze die sukkeltjes maar es aan t denken zetten die zo agressief doen en t voor de rest verpesten!
want t is altijd maar n klein groepje die t voor de echte hardcoreliefhebbers verneuken.

Old Post Jul-08-2003 15:06 
Click Here to See the Profile for mantisnl Click here to Send mantisnl a Private Message Visit mantisnl's homepage! Add mantisnl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by mantisnl
ik vind dit zeer terecht!
dat ze die sukkeltjes maar es aan t denken zetten die zo agressief doen en t voor de rest verpesten!
want t is altijd maar n klein groepje die t voor de echte hardcoreliefhebbers verneuken.

als het daar verboden is gaan ze wel naar een andere plek

.

Old Post Jul-08-2003 15:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mantisnl
luuk maes

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by arj1o1
als het daar verboden is gaan ze wel naar een andere plek

daar gaat t niet om, zolang als het hun maar es aan het denken zet

Old Post Jul-08-2003 16:47 
Click Here to See the Profile for mantisnl Click here to Send mantisnl a Private Message Visit mantisnl's homepage! Add mantisnl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

ik vind het belachelijk, stel je voor dat er een keer gevochten bij een trancefeest en dat voortaan trance verboden word, dat zou iedereen toch ook belachelijk vinden?

Waarom is het bij hardcore dan opeens wel ok?

Old Post Jul-08-2003 17:28 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verbod op hardcore in Zandvoort
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackOMFG!! Amazing hard acid trance chewn....help!!!!!!! [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKyau vs. Albert - Not With You (Ronski Speed Vocal Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:26.

Forum Rules: