|
jisses. hur kan man inte gilla BT. och det är han inte DOM!
Brian Transeu heter geniet. Han är en stor orsak till att trancescenen exploderade så stort i mitten och slutet av 90-talet.
Lyssna bara på hela Movement In Still Life-skivan. Tveklöst ett av historiens bästa album. Sättet han blandar trance, house, breakbeat, ambient, aukustiska ballader är svårslaget och ett garanterat bevis på att han är ett universalgeni när det gäller musik.
Godspeed, Mercury & Solace, Dreaming, Namistai, Flaming June, Dreaming... ja låtlistan kan göras lång när det gäller hans fantastiska alster. Att sedan tranceproducenter som Airwave dyrkar honom och anser honom vara den största inspirationskällan är väl bara lite smicker.
eller som Orbital uttryckte det. BT is God and God is good. :-)
___________________
My new oldskool TRANCE mix!
|