Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bay Lucia Cruise Mixed CD!!!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden
Monday Bay Lucia Cruise Mixed CD!!!

Hej alla trancefreaks!

Då är det dags för min andra Trancekryssning. Förra kryssningen Dj:ade jag ihop en CD skvia till mina kompisar som blev mycket uppskattad av både dem och en del annat folk. Eftersom det blev sådan succé förra gången så slår jag på stort och kör en skvia även denna gång men att alla som är intresserade kan få köpa ett ex billigt. Vore superkul om den del åtminstone ville provlyssna lite. Tror inte att ni kommer att ångra er.....

Jag har Dj.at i drygt 12 år och min stil är Progressive och Uplifting Trance. Skivan håller hög kvalitet såväl ljudmässigt som mixmässigt(om jag får säga det själv) och den innéhåller det allra senaste inom Trance. Den passar alldeles utmärkt att ha till förfesten på kryssningen i hytterna. Priset kommer att vara 50 kr för att få det att gå någorlunda jämt upp.

Alla Ni som är intreserade av att ha en perfekt skiva att förfesta till skriv ner erat mobil nummer här (eller skicka ett mail med erat mobil nummer till [email protected] ) så att jag vet ungefär hur många kopior jag skall göra. Så fort jag sedan har fått mitt hyttnummer så SMS:ar jag det till era mobiltelefoner. Det går naturligtvis även bra att komma till hytten och provlyssna innan.

Jag har redan skivomslag färdiga. Men eftersom jag inte har någon hemsida på nätet så kan jag inte få in dem här (tror jag...) Dock kommer tracklist på mixen här nedan.

Väl mött och hoppas på många svar och att alla får en superkul kryssning.

Dj P.A!

01 ST JOHN & LOCUST – MIND CIRCLES(PASSIVA REMIX)
02 OCEANLAB & JUSTINE SUISSA – SATELITE
(MARKUS SCHULZ COLDHARBOUR MIX)
03 SARAH MCLAHAN – FALLEN(GABRIEL & DRESDEN REMIX)
04 PETER MARTIN–THE PERFECT WAVE(CHEESE IN A CAN DUB)
05 SPACE BROTHERS – ONE MORE CHANCE
(DURRANT & RILEY REMIX)
06 GABRIEL & DRESDEN PRESENTS MOTORCYCLE
- AS THE RUSH COMES(ABOVE & BEYOND REMIX)
07 ARMIN VAN BUUREN & JUSTINE SUISSA
- BURNED WITH DESIRE(RISING STAR REMIX)
08 REYSAN KHAN – SHIATSU(2 PLAYERS REMIX)
09 RE-LOCATE – WATERFALL
10 SCOTT BOND & SOLAR STONE – NAKED ANGEL
11 RIO KLEIN – FEARLESS(PUSH REMIX)
12 OCTAGEN & ARIZONA – PROFUND
13 THE AMBUSH - ACAPULCO

Old Post Dec-07-2003 17:04 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

eeh...har du fått någon tillstånd från artiserna för att sälja denna kompilationen?

Annars slänger jag mer än gärna ihop en mix...

GRATIS dessutom...det är ju jul för fan


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Dec-08-2003 02:53 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Ostersund
Vill ha en kopia oxå !!

Kan man på ngt sätt få inför skaffa en av dessa mixar på ngt sätt. Ska ju inte själv på kryssen men kan man beställa en via post eller ngt sånt !!
Mvh Mellow Pleasure


___________________
Homepage

Mail me

Old Post Dec-08-2003 06:15  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
eeh...har du fått någon tillstånd från artiserna för att sälja denna kompilationen?

Annars slänger jag mer än gärna ihop en mix...

GRATIS dessutom...det är ju jul för fan


Klart att jag inte har tillstånd. Själklart så är jag inte ute efter att tjäna pengar. Jag gjorde skivorna gratis till mina kompisar sist. Dock är det ju inte helt gratis att köpa in skivor samt att göra omslag med mera. Och skulle det vara många som vill ha så är det kanske inte så kul att ge bort t.ex 30 st skivor inklusive skivomslag. Men det går att disskutera ifall att du tycker att 50 spänn är för mycket.

Old Post Dec-08-2003 07:53 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2002
Location: Stockholm, Sweden

Så länge man lägger ut en gratis mix på nätet tycker jag det är ok, även om det är olagligt. Sånt här däremot, tycker jag inte är särskilt smart eller rätt. Om du nu inte vill tjäna pengar, sälj då skiten till självkostandspris - vilket troligen kan bli runt 5-10 kronor. Annars, släpp den fri. Bara min åsikt...

Old Post Dec-08-2003 09:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden

För att detta inte skall bli något missförstånd på att jag är ute efter pengar så gör vi såhär. Vi kör samma upplägg som tidigare att Ni som är intresserade hör av er till er här eller via mail. Dock så kostar inte skivan 50 kr utan Ni som vill ge mig en symolisk summa för detta gör det och ni som inte vill göra det behöver inte betala.

Mitt mål med detta är bara att sprida mitt dj:ande och musikstil så mycket som möjligt så förhoppningsvis fler gillar det jag gör.

Old Post Dec-08-2003 10:10 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2002
Location: Stockholm, Sweden

Way to go. Thumbs up.

Old Post Dec-08-2003 11:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Jag låter tråden vara kvar på kriteriet att skivan inte säljs nu...för det är olaga verksamhet som inte får infinna sig på forumet.
Men jag litar på att du gör som du skrev i din senaste post


___________________

Old Post Dec-08-2003 11:14 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

Kan bara säga att DJ P.A's mixar otroligt bra!!! Bra uppbyggnad, otroligt bra val av låtar ---> SKÖN SKIVA!!!

Tyvärr så kostar det att promota sig själv, frågan är bara hur mycket man är beredd på att ge.

Symbolisk summa tycker jag är helt ok om man är sugen för att få en skön mix.

Old Post Dec-08-2003 13:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask



Registered: May 2003
Location: Stonkholm

tja, går man efter tracklisten, så kan det va väl värt en symbolisk summa...

skickar ett mail till dig...

Old Post Dec-08-2003 19:35  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2002
Location: Stockholm, Sweden

Ska man gå efter tracklisten ser det ut att vara en ren mp3-mix i ASOT-anda, inte så originell men inte nödvändigtvis dålig. Kunde man ladda ner den gratis skulle jag inte tveka, men att betala pengar för det känns ju inte helt rätt. Ur promotion-synpunkt tror jag det är betydligt bättre att slänga upp den på nätet och spara cd-skivorna till olika promoters, radiokanaler och liknande. Kul idé med en skiva tillägnad kryssningen dock, det blir nog röj!

Old Post Dec-08-2003 20:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden

quote:
Originally posted by Amplifire
Ska man gå efter tracklisten ser det ut att vara en ren mp3-mix i ASOT-anda, inte så originell men inte nödvändigtvis dålig. Kunde man ladda ner den gratis skulle jag inte tveka, men att betala pengar för det känns ju inte helt rätt. Ur promotion-synpunkt tror jag det är betydligt bättre att slänga upp den på nätet och spara cd-skivorna till olika promoters, radiokanaler och liknande. Kul idé med en skiva tillägnad kryssningen dock, det blir nog röj!


Mixen är INTE gjord i datorn i olika mp3 program. Att mixa så anser jag är mer eller mindre fusk. Dock är många låtar från CD-R skivor. Men många Djs använder ju idag CD-R Skivor i sina sets så det är ju helt normalt. När det gäller ASOT så stämmer det. Det finns en låt som jag har hämtat från en radiospelning och sedan redigerat bort en del för att inte få med snack. Anledningen till detta är helt enkelt p.g.a Request från en kompis som bara ville ha med Oceanlab - Satelite och eftersom det inte har släpps ännu på skiva så gjorde jag på detta sätt - håller med om att det kanske är lite oäkta just i det fallet. Men vad gör man inte för sina polare?


Skall bli himla kul med denna kryssning dock. Är mycket intresserad av att se vad Scott Bond har att erbjuda.

Old Post Dec-08-2003 21:03 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bay Lucia Cruise Mixed CD!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksasha 1994 love of life id2... [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGladiator (Unreleased Judge Jules Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!