Varför säger alla (nåja, men väldigt många) att Sasha - Xpander är en an de bästa låtarna någonsin? Jag tycker inte ens att den är bra... Nån som kan förklara?
Aug-20-2003 21:58
ice_key
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
Håller med dig, tycker inte det är ngt speciellt med den låten,
Bedrock - Heaven Scent
Veracocha - Carte Blanche
Mina stora favoriter har dom på CD singlar liggandes i hyllan :
Aug-20-2003 22:09
robstar
Excited
Registered: Nov 2001
Ja vet inte Reveal men det är något magiskt med den låten.
Melodin är superb helt enkel!
Ryser nästan varje gång ja hör den.
Vad "Eye of the Tiger" är för vissa är vad "Xpander" är för mej.
Aug-20-2003 22:35
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
Re: Sasha - Xpander
quote:
Originally posted by reveal
Varför säger alla (nåja, men väldigt många) att Sasha - Xpander är en an de bästa låtarna någonsin? Jag tycker inte ens att den är bra... Nån som kan förklara?
för att det helt är världens bästa låt
så enkelt är det.
jag kan säga det rent ut att under de mer än 10 år jag lyssant på trance så har jag aldrig kommit över en låt som varit så laddad med känsla som just Xpander.
Och bara det faktum att Armin och de andra killarna fortfarande spelar Xpander ganska ofta i sina sets trots att den släpptes 1999 är ju bara ett smickrande exempel på att den är en riktig klassiker.
En lång och vacker historia är Xpander helt enkelt. Sasha kommer nog aldrig någonsin att kunna upprepa succén. Det spelar ingen roll om han går över till hiphop eller metal. Bara att han lyckats producera något som Xpander får mig att för alltid buga
Ganske poengløs debatt egentlig.Folk har ulik smak,derfor vil mange låter som er ansett som "klassikere" ikke falle i smak blant mange.Jeg liker f.eks. hverken Gouryella - Gouryella eller BBE - Seven Days And One Week.
For Xpander sin del er den av mine all time favs fordi den har veldig stor sentimental verdi for meg personlig,pluss at følelsene som den vekker i meg er helt enorme. Liker også kontrastene låten inneholder(først melodiene,så det mer "bråkete" partiet osv.)