Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Satan (eek!) Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?

Fick mig ett gott skratt på tunnelbanan i morse då jag läste metro.
Lite in i tidningen hade dom ett stort uppslag med guide till Stockholms klubbar och olika musikstilar och hur man dansar dom.
Det var givetvis genren Trance som lockade mig mest till läsning och det fanns en hel spallt tillägnat denna del. And i quote

quote:

Trance
Trance, goa, hardhouse, progressive house och annan hård dansmusik kan för den utomstående verka väldigt snarlikt. För konnässören är det dock en synd av bibliska proportioner att förväxla stilarna, som dock ofta ryms under samma diskotektak. Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare. Mest spektakulärt är det så kallade breaket, då trummorna tystnar och ett atmosfärigt mellanparti ger dansaren möjligheten att immitera den indiska guden Shiva, som med sina fyra svävande armar var den första trance-dansaren. För att se riktigt hängivna dansare går man förslagsvis på Fokused, mondaybar eller specialarrangeman på ställen som Dailys.

"Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare"

Haha vilken generalisering

"ger dansaren möjligheten att immitera den indiska guden Shiva, som med sina fyra svävande armar var den första trance-dansaren."

Denna tog priset...aldrig hört talas om detta...haha..

Old Post Aug-29-2003 09:25 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

WTF!!!!!!!!!!!!!!!

plocka äpplen e inte det typ 70-tals disco

Old Post Aug-29-2003 09:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

hahaha det va rätt roligt faktiskt.. men jag kan erkänna en sak.. första movesen jag lärde mig på en TC fest va att just plocka äpplen, plocka päron o plocka blåbär.. haha sen tyckte jag det va rätt så skoj o så nu har jag blivit ELAJT REJVUR o kan dansa mycket bättre.. *ler*

Old Post Aug-29-2003 09:40  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

*ASG* Fy fan jag ångrar att jag inte läste mtero idag då haha det där var roligt

Old Post Aug-29-2003 09:47  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ha ha va lustigt...

Mest spektakulärt är det så kallade breaket, då trummorna tystnar och ett atmosfärigt mellanparti ger dansaren möjligheten att immitera den indiska guden Shiva, som med sina fyra svävande armar var den första trance-dansaren.

Men det där e jäkligt sant... många som står å gör just så... Därför det känns fånigt när de e för mycke melodisk 125bpm trance med långa lugna partier då folk "svävar"

Old Post Aug-29-2003 09:47  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Steve: håller med dig där.. får inte va för många breaks.. men det är rätt skönt ibland.. =D ska du på identity förresten?.. kennymannen ska ju ner,.. =)

Old Post Aug-29-2003 09:57  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

Balans är viktigt i allt men jag tycker definitift att man bör ha så kallade "breaks" med skön melodi.. lite då och då kanske ett par gånger per timme eller så. därför när man dansar i typ 3-5 timmar i sträck och är piss full så är det så jävla skönt att kunna slappna av lite på dansgolvet bara för några sekunder

Old Post Aug-29-2003 10:02  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
teski
tranceaddict

Registered: Aug 2003

Trance
Trance, goa, hardhouse, progressive house och annan hård dansmusik kan för den utomstående verka väldigt snarlikt.

ehmm... för den som inte lyssnat på musiken kanske *lol*
Förstår inte hur man kan blanda ihop goa o trance *lol*

För konnässören är det dock en synd av bibliska proportioner att förväxla stilarna, som dock ofta ryms under samma diskotektak.

Gör dem? Verkligen...?
Kewl.. har aldrig varit med om att de mixat ihop goa med house t.ex. *skrattar så jag rullar runt på golvet*

Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare.

HA HA HA HA HA HA HA HA HA.... oh herregud... dansar NI så??
Plockar äpplen?? =/ *lol*
Vad sött skrivet...

Mest spektakulärt är det så kallade breaket, då trummorna tystnar och ett atmosfärigt mellanparti ger dansaren möjligheten att immitera den indiska guden Shiva, som med sina fyra svävande armar var den första trance-dansaren.

Jäklar vilket "håll-i-gång" det måste vart där shiva vistades (;

Jag tycker det är så gulligt när folk försöker skriva om sådant de själv inte upplevt...

*klappar händerna*

Thanks.. u made my day

Old Post Aug-29-2003 10:05  Sweden
Click Here to See the Profile for teski Click here to Send teski a Private Message Visit teski's homepage! Add teski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by teski
Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare.

HA HA HA HA HA HA HA HA HA.... oh herregud... dansar NI så??
Plockar äpplen?? =/ *lol*
Vad sött skrivet...

Jag tycker det är så gulligt när folk försöker skriva om sådant de själv inte upplevt...

*klappar händerna*

Thanks.. u made my day

He he... plockar jag nåt eller sträcker på armarna så kan det närmast beskrivas som att jag nyper damer i brösten

Håller med dig.... lustigt vad det än gäller när folk som inte är insatta ska beskriva nåt som om dom var det

Old Post Aug-29-2003 10:13  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
Det är för sött ja.

Det är ju o andra sidan inte första ggn folk presneterar Trance i lite underliga ordalag.

Vad gäller Shiva har jag aldrig försökt immitera honom, men att han skall vara den första trancedansaren stämmer ju iof..

<------- Shiva

Old Post Aug-29-2003 10:42  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

har ni inte sett sällskapsresan 1... där har dem ju kurser till "hur man dansar trance"....

ni vet när dem står och plockar äpplen... och så höööger hand.. och såå väääänster......... bla blabla..

men plocka äpplen och det snacket har jag hört förut.. men shiva... herregud va jag började flabba

Old Post Aug-29-2003 10:52  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

"Har du hört nya blade låten"

Ytz Ytz Ytz Ytz

*plockar äpplez*

Old Post Aug-29-2003 11:14  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackthis needs id please [2004] [9]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMirah - "Gotta Go Home" (Darwich Mix) [2001]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:19.

Forum Rules: