|
Je kunt ook leuk vertellen over de RIAA curve en waarom die er is.
Dat is de frequentie verdeling hoe een phono bron versterkt en ge-EQ't wordt door een phono pre-amp. Hoe het op een plaat is geperst is er superweinig bass, en superveel treble (prik m maar eens in n line ofzo), dat heeft te maken met dat de daadwerkelijke bass groeven ontzettend breed (onspeelbaar) zouden worden. Zou zeggen, doe eens een google, moet toch wel 10 minuten over vol te lullen zijn.
___________________
All rhythm evolves around a kick...
|