Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > vart på ibiza?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
swe_Trancer
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stocktown sweden
Arrow vart på ibiza?

dela med dig av vad ni tyckte, upplevde

Old Post Nov-04-2003 22:01  Sweden
Click Here to See the Profile for swe_Trancer Click here to Send swe_Trancer a Private Message Add swe_Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

har inte vart där... MEN VILL DIT!

Old Post Nov-04-2003 22:27  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
swe_Trancer
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stocktown sweden

satsar på att åka dit nästa sommar

Old Post Nov-04-2003 22:29  Sweden
Click Here to See the Profile for swe_Trancer Click here to Send swe_Trancer a Private Message Add swe_Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

Inte varit där..
Men det är väl "mecca" för alla som gillar elektronisk musik av nåt slag Alla vill ju dit nån gång i livet...
Synd bara att det är tokfullt med engelsmän, sen så får man ju inte vara direkt fattig för att ha råd med två veckor där.

Old Post Nov-04-2003 22:32  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
vegvisaren
Junior tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Sweden
Re: vart på ibiza?

quote:
Originally posted by swe_Trancer
dela med dig av vad ni tyckte, upplevde


Där har jag varit...

Ett otroligt häftigt ställe. Själv bodde jag i San Antionio (party ställe No1)

Exempel på klubbar som är riktigt bra och kända för sin atmosfär:

El Divinio (ibiza stad)
Pacha
Privilege (grymt stort)
Es Paradis (San Antinio)

Musiken som spelas är alla typer av Trance, Techno, House, Disco, Old Skool, UK Garage m.m.

Stämningen på klubbarna är hög och börjar infinna sig vid kl 03-06 på morgonen. Går man dit vid 12-01 på kvällen står man själv på dansgolvet...själv gick jag till El Divinio halvfull vid 01 tiden då var det knappt halvfullt. Sen är det party till sista pers lämnar stället. Då stängs dörrarna.

Ibiza är känt för sitt "nightlife", största stället (var aldrig där...) har jag för mig är Privilege. Ligger ute i ödemarken och rymmer lika många pers som globen. Det är det största klubben.

Även dom andra klubbarna tar in mycket folk. Har ingen siffra men skulle tippa på två till tio tusen pers eller nåt...

Inträdet vid dörren knäcker...vi betalade 250 kr/pers och då hade vi fått en jävla bra deal för att vi råkade bli stammis på en bar i närheten (drack mängder med öl). Normalt sett skulle det ha kostat 350 kr. Tänk nu på att detta var 3 år sen. Nu skulle det inte förvåna om om inträdet ligger på 400kr eller nåt.

Men musiken och framför allt folket på Ibiza är bara för sköna. Party people allihopa.

Funderar starkt på att åka dit igen bara för att få uppleva atmosfären igen. Den knäcker det mesta, tro mig!


___________________

Old Post Nov-04-2003 23:15  Sweden
Click Here to See the Profile for vegvisaren Click here to Send vegvisaren a Private Message Add vegvisaren to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Helsingborg, Sweden

Var på ibiza sommaren 2001. Bodde precis som vegvisaren i San Antonio. Eftersom clubbarna kommer igång rätt sent så tillbringar man bäst kvällen på ett preparty på någon bar. Se till att gå till rätt barkvarter så att ni inte hamnar bland allt dräggigt folk som bara super sig fulla och däcker kl01. Vart ska man gå sen då..

Privilege - Tyckte stället var för stort..
Es Paradis - Ett av mina favorit ställen, mysigare club får man leta länge efter. Var nästan så man blev kär i deras söta gogo-dansöser också
Amensia - Får inte missas. Deras rökmaskin slår det mesta, som en flygplansmotor typ hehe
Eden - Mycket bra ljudsystem. Lite tråkigt folk..

Men mna får högvis med flyers så bara att leta bland dem efter sin favorit dj

Old Post Nov-04-2003 23:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
vegvisaren
Junior tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Funfrock
Es Paradis - Ett av mina favorit ställen, mysigare club får man leta länge efter. Var nästan så man blev kär i deras söta gogo-dansöser också


Jodå, nog minns man dessa söta varelser som stod och dansade på en hög pelare. Att hitta ett schysst pre-party är inget svårt. Det är fest precis överallt.

Kommer speciellt ihåg ett erbjudande jag och polarna ( vi var fyra st)fick av en inkastare. 8 st öl och en 70´s vodka typ 120 spänn. Jävlar va det slog


___________________

Old Post Nov-04-2003 23:57  Sweden
Click Here to See the Profile for vegvisaren Click here to Send vegvisaren a Private Message Add vegvisaren to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

Ibiza är paradiset!!

Amnesia och Space var mina favvoklubbar!
Sen så finns det så sköna hängställen överallt, bäst är där det kanske kostar några kr extra men då slipper man all dräggfolk.

San Antonio suger stenhårt! Bara fulla idioter och skitbarer. Kanske skitkul ifall man tycker charter är roligt men vill man klubba och ha skönt folk omkring sig ska man fetundvika San Antonio. Själv bodde jag 5 min från bargatan men undvek det så mycket som möjligt! Skönaste förfesterna får man höra sig efter, för det är inte dom som ligger i charterhörnet. Förfest med "dom stora" som djs utan att det kostar ett pissöre (ok att drinken är 20 kr dyrare men fan mycket godare)

Finns gratistidningar i bl.a skivaffärerna, där har du alla lineups för alla klubbar dag för dag. Bästa stället att börja på så man inte missa sin favvodj.

Old Post Nov-05-2003 07:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
swe_Trancer
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stocktown sweden
Love is in the air

fyfan vad jag blir sugen nu

Old Post Nov-05-2003 13:17  Sweden
Click Here to See the Profile for swe_Trancer Click here to Send swe_Trancer a Private Message Add swe_Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

självklart har man varit på Ibiza!!!! i sina drömmar

Old Post Nov-05-2003 13:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2002
Location: Åland/Kalmar

Bara måste dit nån gång! Trist att åka själv dock, känner ingen som vill hänga med.. sen ska man ju såklart råka ha ledigt samtidigt som man har pengar oxå.


___________________
-Treo-

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Nov-05-2003 16:19  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Helsingborg, Sweden

Missa inte filmen Kevin & Perry: Go Large.
En skön skildring av livet på ibiza där dem bl a besöker Amnesia.

Old Post Nov-05-2003 21:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > vart på ibiza?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNeed help : old HardTrance track (96-97) [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBenz & MD - "Wonder" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:54.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!