Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > My First GIG
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
MennoB
Not Addicted Yet

Registered: Jan 2002
Smiley DJ My First GIG

Voor de DJ's onder ons.

Vertel in deze tread over je eerste gig was die je draaide, met daarin o.a.:

- Waar was je eerste gig
- Voor hoeveel mensen
- Hoelang je moest draaien
- Hoe je je had voorbereid
- Welke nummer je in je set had gedraait (als je dit nog weet)
- Of je veel foute maakte
- Hoeveel je er voor hebt gebeurd

Mijn eerste gig zal zaterdag zijn. Teminste, voor publiek dat ik niet ken. Ik draai meestal tijdens het indrinken voor m'n vrienden, dus dat vind ik niet echt een gig.

Het gaat om een verjaardagsfeestje van een klasgenootje (oke, dit is de enige die ik dan ken op het feestje). Ik moet van 8 tot 11 draaien. Ik moet ook al m'n spullen (draaitafel, mengpaneel enz.) meenemen. Verder ben ik me nou al een week aan het voorbereiden door een aantal mixjes te maken. Ik maar zelf niet een totale mix van 3 uur, die ik dan ga draaien want als ze m'n mix dan niet goed vinden, dan houd het op..

Verder heb ik er wel zin in en laat nog wel weten heo het was gegaan en wat ik heb gebeurd

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-26-2003 18:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

ik heb nog maar één keer ergens gedraait.
Het was ergens achteraf in de bossen hier in Hapert voor zo'n 40 man.
Mensen in de leeftijd van 25 tot stukje in de 30.

Ik moest niet alleen house draaien, maar van alles wat.
Het kwam allemaal niet zo nauw, mijn decks en mixer mee en een simpel CD-spelertje gehuurd. Al mun platen mee genomen en een doos vol CD's.

Het draaien van de pop, rock, top40 maakte me niet veel uit.
Ook totaal niet op voorbereid.
Ik had wel van te voren enkele platen achter elkaar geoefend.
Ik draaide er steeds een stuk 4 tot 6 achter elkaar en dan weer van CD.
Zo had ik van te voren 4 setjes voor mezelf geoefend, maar omdat ik heel lang stond te draaien, van 20:00 tot 04:00, heb ik daarna dus maar wat uitgekozen op mijn slaapkamer ervaring. Allemaal zonder problemen.
Ik maakte wel 1 dikke fout, maar het publiek had het nog niet eens echt in de gaten. Verder enkele kleine schoonheisfoutjes, te laat corigeren.

Op het begin wel wat zenuwachtig. Maar na de eerste mix was dat meteen weg.

Dit was gewoon leuk voor een keer en een heel anders dan een hele set draaien lijkt me.

Ook de platen die ik draaide waren redelijk simpel want het was allemaal het iets stevigere werk (Belgium sound), weinig echte trance en das toch een stuk lastiger.
Volgens mijn review die ik op mijn site (riechels.nl) heb gezet was dit mijn eerste setje platen:
- Dark Monks – Insane (Steve Murano Vocal Remix)
- DJ’s Of The Planet – Stop Rockin’ (Original Mix)
- Major Bryce - One, One, One (Supreme Dream Team Remix)
- Jordan & Baker - Explode (MvL Remix)

Ik had mijn draaistijl dus wel wat aangepast op de bezoekers want het moest gewoon aanslaan en gezellig zijn en met deze platen wist ik zeker dat ik toon zou kunnen zetten op het begin.

Ik zou het eigenlijk voor niks doen, maar uiteindelijk heb ik nog €35 ontvangen. 15 van enthousiaste dronken bezoekers en 20 van degenen die het organiseerden toen ik nog een CD-tje terug kwam brengen.

Ik heb wel de ambitie om over een tijdje een keer ergens te gaan draaien. Ik wil alleen nog wat meer slaapkamer ervaring opdoen voordat ik bij een lokale discotheek ga vragen of ik een keertje kan komen draaien. Het is namelijk ook weer niet de eerste de beste boerenschuur waar ik dat wil gaan vragen, maar een best wel grote discotheek (ruim 1000 man in de zaal, 1500 met de 2 cafetjes erbij).
Johan Gielen draaide er voordat ie doorbrak

Echter wil ik ook weer niet voor vast gaan draaien. Ik ga nog veel te graag op stap.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-26-2003 19:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

quote:
Originally posted by raoel
Het is namelijk ook weer niet de eerste de beste boerenschuur waar ik dat wil gaan vragen, maar een best wel grote discotheek (ruim 1000 man in de zaal, 1500 met de 2 cafetjes erbij).
Johan Gielen draaide er voordat ie doorbrak

In Reusel?? zo ja de Elsonbrero (of hoe je het ook schrijft )

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-26-2003 20:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Re: Re: My First GIG

quote:
Originally posted by FunkySimon
je bent deze vergeten te beantwoorden

- Voor hoeveel mensen
- Wat voor muziek ga je draaien? veel onbekende trance of ook gewoon benny anaal-nasi enz?
- Hoeveel je er voor hebt gebeurd

Ik heb nog nergens gedraait. Er staat ook namelijk dat ik zaterdag m'n eerste gig heb

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-26-2003 20:28  Netherlands
MennoB
Not Addicted Yet

Re: Re: Re: Re: My First GIG

quote:
dat weet ik maar ik wilde weten

hoeveel je ervoor gaat krijgen
of je al weet hoeveel mensen er zijn
en wat voor muziek je gaat draaien of het commercieel moet zijn vanwege de bezoekers etc.

1ste: Hij zegt dat er 20 man komen. In een schuur van hem ( 10 bij 4)
2de: Het zal wel minder opbouwend zijn dan ik ben gewend. Ik neem Andain enzo wel mee, maar ik denk dat ik dat niet draai. Ligt erook aan hoe druk het in het begin is, om 8 uur. Als er maar 5 man zijn ofzo dan zal ik daar wel mee beginnen. Is het al wat drukker 10 tot 15 man, zal ik wel wat harder beginnen dus ook minder opbouwend. Ik hoop dat ik lekker rustig kan beginnen, kom ik er zelf ook wat lekkerder in. Ik denk ook wel dat het commercieel gaat worden. Niet alle platen natuurlijk, want een beetje afwisseling is niet verkeerd. Het is ook leuk dat als ze naar je toe komen en vragen hoe deze plaat heet en dat ze deze wel vet vinden...

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-26-2003 20:39  Netherlands
Jesse
Gaming TrancEaddict

Registered: May 2001

Mijn eerste gig voor +- 100 mensen was op het introductiefeestje van mijn opleiding (Media & Entertainment management).

Was in een groot café eigenlijk waar ook bruiloften enzo gehouden werden. Ik mn draaitafels mee + mixer want ik kon de geluidsinstallatie daar gebruiken. Daar bleek dat ik eigenlijk achter de bar alles op de versterker moest aansluiten, mijn tulpstekkers die ik meehad waren te kort dus moest ik nog door de regen 2 verlengkabels halen...Goed, geluid proberen aan te sluiten, is die kabelzooi daar zo verrot dat de aarde bloot lag. 1 klein tikje en het leek wel of de boxen zouden ontploffen. Kreeg het geluid niet goed aan de gang (was verkeerd aangesloten) maar na veel gekut werkte het dan eindelijk. Ik dacht ff rustig te beginnen waarna ik later door zou gaan met wat meer steviger werk, dus 1e plaat was die van Armin van Buuren, album sampler 1. Daarna nog wat G&D remixes gedraaid maar toen kwam er iemand vragen of ik ook wat harders had. Ik vond t al best vroeg ervoor maar oke, Marco V - Atlanta 02-02-2002 en Overkill etc gedraaid. Daarna begon het gekut pas. Om de 4 minuten kwamen ze aan of er ook R&B was. Tot vervelens toe. Ik had al duidelijk gemaakt dat ik alleen trance zou draaien met vinyl en verders niets met cd's of mn laptop zou gebruiken.

Nadat er echt een uur lang aan mn kop gezeken werd over die @*#&@R&B heb ik mn TT's uitgezet en de laptop aangesloten. Inmiddels was de halve zaal al weg. Maar op de klanken van JayZ en Beyonce waren de mensen ineens wel bereid om te dansen. *Zucht*. Kreeg later nog gelazer omdat die mensen van het café het geluid niet meer werkend kregen, ik had alles precies zo teruggestopt zoals ik het aangetroffen had. Begonnen ze te dreigen met de kosten op mij verhalen etc etc maar uiteindelijk bleek dat ze later zelf met de draden hadden gekloot en verkeerd hadden aangesloten. Affijn, een erg 'plezante' first gig (de verjaardagsfeestjes en andere vriendenfeesten heb ik niet meegerekend).

Basvh was trouwens ook aanwezig en hij kan het beamen!

Old Post Nov-26-2003 21:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jesse Click here to Send Jesse a Private Message Add Jesse to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

quote:
denk dat je toch echt in een boerenschuur moet beginnen, want je zal niet te enige zijn die daar vraagt of ie is een keer mag draaien

Ik weet niet of er veel zijn die daar vragen om te mogen draaien.
Ik denk dat het wel mee valt. Tegenwoordig draait er een DJ die de "hitjes" draait tot 23:30. Daarna komt DJ Roy (van Decoy en roy - Inner Life). Die jongen kan ontzettend goed draaien IMO,alleen beetje louzy platen keus, al ben ik er de laatste tijd weinig geweest.
Die DJ die tot 23:30 draait heb ik nog nooit gehoord, maar wat ik er van hoor is het niks bijzonders. Komende zaterdag gaan we er al om een uur of 10 heen, dus dan kan ik het zelf eens beoordelen.

Misschien krijg ik wel geen kans, maar het hoeft voor mij geen prime time tijd te zijn. Op het begin van de avond lijkt me al harstikke leuk om te doen en van te leren. Bovendien verwacht ik ook dat het zoiets zal gaan worden en echt niet dat ik zomaar prime time zou draaien, dat wil en durf ik nog niet eens.

Hier in de buurt lopen genoeg DJ's rond, maar het zijn allemaal hardstyle DJ's, trance DJ's ken ik maar 2. Dus ik denk ook dat er maar weinig DJ's zijn die zich daar aanbieden.

quote:
Originally posted by MennoB
In Reusel?? zo ja de Elsonbrero (of hoe je het ook schrijft )

Het is de Elsombrero (de mexicaanse hoed) in Reusel.
Ken je die tent?
Ooit geweest?

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-26-2003 22:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

quote:
Het is de Elsombrero (de mexicaanse hoed) in Reusel.
Ken je die tent?
Ooit geweest?

neej, alleen een paar klasgenootjes van mij gaan daar elke zondag heen en ik wist toevallig dat johan daar begonnen goed

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-27-2003 08:20  Netherlands
Fkwebeman
Sletlana

Registered: Feb 2002

Ik heb nu 2 keer gedraaid.. 2 keer op een verjaardag

beide keren ongeveer 20 mensen, dus qua drukte viel het wel mee.

De eerste keer ging het allemaal wel ok, maar ik had tot spijt van de aanwezigen geen R&B op een cd-r staan..

bovendien riepen er een aantal toen ik een nummer draaide dat wel aansloeg (boomerang) dat ze niet wilden dansen op nummers die ze niet kenden.. zucht

Vervolgens vond ik een cd met party animals en greatest hits of the century (ofzo..) en is de avond geeindigd met het heen en weer draaien van een party animal/elstak nummer en paradise by the dashboard light. *zucht* 'besluit, dat doen we niet weer'

Feestje daarna ging draaien geweldig, ik draaide op een of andere manier bijna alles lekker aan elkaar en alles wat ik draaide sloeg goed aan. kon lekker mijn dingetje doen. Alleen moest ik elk uur Scooter ff draaien..

Het was volledig vrijwillig en kreeg er dus alleen de hapjes en drankjes voor.
De voorbereiding bestond uit dagelijks wat draaien en de nummers goed leren kennen..

Old Post Nov-27-2003 09:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Fkwebeman Click here to Send Fkwebeman a Private Message Visit Fkwebeman's homepage! Add Fkwebeman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

quote:
neej, alleen een paar klasgenootjes van mij gaan daar elke zondag heen en ik wist toevallig dat johan daar begonnen goed

Op zondag dan is het toch zo'n halve aprésski tent?

Waar wonen die, misschien ken ik ze.
Waar zit jij op school?

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-27-2003 09:12  Netherlands
MennoB
Not Addicted Yet

quote:
Op zondag dan is het toch zo'n halve aprésski tent?

Waar wonen die, misschien ken ik ze.
Waar zit jij op school?

Die wonen in Hoge en Lage Mierd (ofzoiets). Het nogal boeren dus ja die houden dan wel van Aprésski .

Ik zit in Eindhoven op school, ROC aan de Fredericklaan

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-27-2003 11:38  Netherlands
raoel
just addicted

quote:
Die wonen in Hoge en Lage Mierd (ofzoiets). Het nogal boeren dus ja die houden dan wel van Aprésski .

Dat zijn idd de 2 grootste boeren gaten in wijde omtrek
Bier en stront is hetgeen wat de bewonders bezig houdt

quote:
Ik zit in Eindhoven op school, ROC aan de Fredericklaan

Heb je de hele dag uitzicht op de Eindhovense voetbal tempel.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-27-2003 12:54  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > My First GIG
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSecond Sun Track [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackL.S.G - "Hidden Sun Of Venus" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:05.

Forum Rules: