Registered: Nov 2000
McDonalds Policy
Ok nu börjar jag bli irriterad på mc donalds här.....Så nu tänker jag fråga lite vanligt folk........
Så här är situationen...... Dom har infört engångshandskar som man ska använda när man lägger ut kött på grillen.....anledningen är att det kan finnas bakterier på kötten som kan föras över till handen och vidare till salladen...... Så man tar alltså en hanske på en handen.....plockar 4 kött...lägger på grillen....plockar 4 kött till och lägger på grillen...slänger handsken och stänger locket.....förut tog vi bara 8 kött och la på grillen vilket gör att om man ska hinna med att hålla tempot så måste man ta handskar på båda händerna och lägga 8 kött på en gång......Dubbel förbrukning av engånghandskar med andra ord......jag frågade skiftledaren vad som händer med handskarna sen...joo...dom slängs.......så jag och några andra räknade snabt ut att vi i sverige kommer förbrukla ca 90 miljoner plasthandskar per år som alltså slängs och bränns up.....av vilken anledning....jo....för att den där personen som har fått cancer på sitt kött ska kunna överleva...... när vi istället bidrar till att hela jorden kommer gå under ännu snabbare så att ALLA dör snart.....vad tycket ni? Det tar dessutom längre tid att använda handskarna så hamburgarna blir heller inte klara lika fort.....
Handskarna är i plast....så råkar du vidröra grillen i farten (händer ofta) så bränner du fast plasten i huden.... aj......
Dec-09-2001 18:32
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL
Registered: Dec 2001
Re: McDonalds Policy
Va FAAAAN!!
Det där är för krånglig matematik för mig, du får nog förklara det lite kortare..
Dec-09-2001 18:47
mindshooter
Neverchanging avatar
Sverige kommera bränna 90 miljoner handskar per år för att det kan finnas viurs på nåt kött.....är det värt det?
Dec-09-2001 19:17
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL
quote:
Originally posted by mindshooter Sverige kommera bränna 90 miljoner handskar per år för att det kan finnas viurs på nåt kött.....är det värt det?
Det är ju förjävligt...
Dec-09-2001 19:24
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
frågan är om inte er så kallade källsortering står för att betydligt mycket mer skit släng/bränns i stället för att återvinnas... ni låter kunderna slänga de olika delarna i olika fack, sen är det ändå samma påse skiten hamnar i
jag tappade all respekt för McDonalds "miljömedvetenhet" när jag såg att en hel trave tidningar (Metro som delades ut där) slängdes i behållaren för muggar (en anställd gjorde detta alltså)... jag tvivlar på att dom hamnade på pappersåtervinningen
Dec-09-2001 20:38
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL
quote:
Originally posted by reveal
jag tappade all respekt för McDonalds "miljömedvetenhet" när jag såg att en hel trave tidningar (Metro som delades ut där) slängdes i behållaren för muggar (en anställd gjorde detta alltså)... jag tvivlar på att dom hamnade på pappersåtervinningen
Det är ju förjävligt...
Dec-09-2001 20:47
WhiteRussian
Hooked on smack
Registered: Oct 2001
Klart ni ska ha på er handskar, jag vill inte bli matförgiftad för att ni inte tvättar händerna eller har handskar på er när ni skiftar mellan kött och "grönsaker".
Men jag jobbar juh inte på McDonalds,
Det där med miljöförstöring av handskar. Norden är fan de ända i hela världen som källsorterar. INGEN gör det i USA där bor det mycket mycet mer folk så det blir en droppe i havet med 90 miljoner plasthandskar...
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
--- DanceSafe
Dec-09-2001 21:16
fruktsoppa
Supreme tranceaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by Vitryss Klart ni ska ha på er handskar, jag vill inte bli matförgiftad för att ni inte tvättar händerna eller har handskar på er när ni skiftar mellan kött och "grönsaker".
har dock inte märkt av det nån gång innan i mitt liv. har gått en del på donken.. och det infördes nyss i Sverige.. i USA har dom tydligen haft det några år tidigare..
det har juh inte varit "tätt" med såna matförgiftningar.
Dec-09-2001 21:24
mindshooter
Neverchanging avatar
Ja hur många av er har hört om matförgiftningar på mcdonalds? Dom blir juh så satans frysta dom där kötten så det är inte sat....man tar ut dom som vita cementblock......
Angående sorteringen.....Själva den sorteringen är inte för miljön vad jag vet.... nere i källaren finns ett pressrum där man trycker ihop alla påsar med en stor press ner i rull-kärl.........Eftersom muggarna ska pressas ner separat så måste man ha dom i separata säckar... Sen tror jag att påsarna skickas vidare och öpnas och sorteras...fast det vet jag inget om...... Jag har hört att 90% återvinns.....men jag tror inte att handskarna är en del av det....
Dec-10-2001 08:13
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Ähh va fan, skit i handskarna. Jag har alltid sagt "lite skit rensar magen".
Men man kanske skulle maila till McD å gnälla om handskarna så man får en massa gratis burgare för sveda å värk.
Men det är klart, kanske kan det har vart att personalen inte haft några handskar när jag käkat där efter krogen..... har haft så himla ont i huvet och baksmälla dagne efter. Ungefär som det brukar bero på kräftorna att man e dålig dagen efter en kräft skiva...
De enda gångerna jag mått dåligt av mat jag käkat ute har varit på 7-eleven (de där korvarna som snurrar i X antal timmar rekommenderas ej) och på vissa korvstånd/korvgubbar/gummor där de har varit "snälla" nog att grilla maten i förväg...
Men till ämnet, håller med om att det verkar vara ett väldigt slöseri med handskar. Jag tycker att man borde fundera på om det inte går att lösa på andra sätt. Att ha personer som *bara* skyfflar hamburgare 100% av tiden är väl visserligen inte realistiskt. Färdiga formar för 8 burgare som "laddas" 100 åt gången, och gör så att man kan lägga burgarna på grillen utan att ta i dem? Nånting sådant.
Dec-10-2001 17:59
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by mindshooter Sen tror jag att påsarna skickas vidare och öpnas och sorteras...