Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance i framtiden
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
swe_Trancer
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stocktown sweden
trance i framtiden

finns ju en tråd om att trance har "dött".
jag tyckte svenskarna va lite tystam vad anser ni?


___________________
your sig is too tall - porky

Old Post Dec-16-2003 22:58  Sweden
Click Here to See the Profile for swe_Trancer Click here to Send swe_Trancer a Private Message Add swe_Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

trancen har faktiskt "dött" lite. Går ju inte att jämföra med hur det var 99 och 2000 då trancemusiken verkligen exploderade och trance hördes både på radio och tv.
En av orsakerna verkar vara att man upprepar samma tema och om igen. Lyssna bara på låtarna som släppts i år. Det är så många som låter snarlika. Använder samma upplägg, liknande melodier. Det verkar som man nästan kan gissa sig till hur varje låt kommer låta utan att man ens har börjat lyssna på den. Buildup, break och fräsig uplifting melodi. Inget mer.

Lite roligare är det dock på psytrancefronten. Där släpps det en hel den intressanta saker. Ni som inte har haft ögonen öppna på psytrancen på sistone rekommenderar jag varmt att ta en titt. Den är högst levande och det släpps ständigt nya trevliga skivsläpp.
Tips: Space Buddha - Storm Reaction. Finfint album =)


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-16-2003 23:18  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Jag säger bara tranc4ever









http://www.tranceaddict.com/forums/...ght=trance4ever


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Dec-16-2003 23:44  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag säger bara tranc4ever



Jag hoppas på detsamma! Visst ändras musiken genom åren, men till exempel så tycker jag att Tiesto har hittat tillbaka till sin grymma stil nu igen


___________________
man with no sig

Old Post Dec-16-2003 23:56 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Jag hoppas på detsamma! Visst ändras musiken genom åren, men till exempel så tycker jag att Tiesto har hittat tillbaka till sin grymma stil nu igen


LOL. Jag tycker helt tvärtemot dig. Tiesto har verkligen tappat stinget. Titta bara på Traffic. Jag menar, en mer överhypad låt får man leta efter. Tänk er om Warp Brothers hade gjort Traffic (ja det är inte så ofattbart med tanke på hur enkel och billig den låter). Hur många av er hade då gått och sagt "Traffic äger!" ?
:P
Värt att grubbla på.
Verkar som man dömer låtar efter producent och inte efter produktionskvalitet


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-17-2003 00:13  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Jag talar inte om hans produktioner, utan om hans set.


___________________
man with no sig

Old Post Dec-17-2003 00:14 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

rebel9: jag kan nästan med säkerhet säga att du inte har hört traffic ute på ett dansgolv (kan iofs ha fel men de flesta som inte hört den på golvet förstår inte varför alla tycker den e bra)

men nu ska jag inte dyka in på enstaka låtar här...är trancen död/döende...njae, snarare så att den ligger i något slags mellanstadie just nu, precis som tidigare nämnts så använder de flesta av låtarna som släpps i dag samma formula när det gäller uppbyggnad av låtarna, oftast hänger det på kvaliten på ljuden när man ska avgöra om en låt e bra eller ej...

tror dock att trancen kommer gå upp igen precis som ericcsonaktien en vacker dag kommer göra , musik e ändå lite som aktier...ena dagen är en stil populär, andra dagen funkar den inte alls...det går upp och ner...


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-17-2003 01:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
Tips: Space Buddha - Storm Reaction. Finfint album =)


tack för tipset har inte hela än men första låten e skitskön


___________________

Old Post Dec-17-2003 09:18 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Versace
Senior tranceaddict



Registered: May 2003
Location: Stockholm

tycker inte att trance håller på o dör, däremot så känns det som att den börjar låta mer o mer som progg house, vilket i sig inte e dåligt, tvärtom...

man kan fortfarande hitta väldigt bra trance, men idag finns det så mycket skit som kommer ut, så kan man få en känsla av att den håller på o dör...

tiesto har börjat hitta tillbaka till det gamla o de e bara o hurra för...

men men ARMIN i SVERIGE!!!

Old Post Dec-17-2003 09:35  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

Trancen börjar leva igen men under andra vägar och börjar bli mer underground plus att man måste leta som fan för att hitta bra musik, men trancen är fan så mycket bättre en progressive just nu och jag verkligen njuter av vart den här scenen är på väg. börjar bli min favoritstil nr 1 igen efter att progressive varit det ett tag.

trancen lives and so does i

enjoy superleo drink jdotp


___________________
The circumcision has already begun
Desensitizing the very thing or thang that brought
you into this mother****** in the first place
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Dec-17-2003 09:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by Vizay
rebel9: jag kan nästan med säkerhet säga att du inte har hört traffic ute på ett dansgolv (kan iofs ha fel men de flesta som inte hört den på golvet förstår inte varför alla tycker den e bra)

men nu ska jag inte dyka in på enstaka låtar här...är trancen död/döende...njae, snarare så att den ligger i något slags mellanstadie just nu, precis som tidigare nämnts så använder de flesta av låtarna som släpps i dag samma formula när det gäller uppbyggnad av låtarna, oftast hänger det på kvaliten på ljuden när man ska avgöra om en låt e bra eller ej...

tror dock att trancen kommer gå upp igen precis som ericcsonaktien en vacker dag kommer göra , musik e ändå lite som aktier...ena dagen är en stil populär, andra dagen funkar den inte alls...det går upp och ner...


den som inte hört Scooter - How Much Is The Fish på dansgolvet vet inte heller hur bra den låten är


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-17-2003 09:41  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2002
Location: Stockholm, Sweden

Trance lever, i allra högsta grad. Det är bara att ta en titt på t.ex. DJ Mag-listan så ser man vad clubber gillar bäst. 1999 hördes väl inte trance på radio och i tv, inte i Sverige iaf? Eller?

Old Post Dec-17-2003 10:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance i framtiden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmust have this track ID'd AMAZING [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackChemical Brothers - "Nude Night" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:45.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!