Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Tiesto... entre Trance et Techno ????
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
oxy
Le zoolookologiste



Registered: Apr 2003
Location: In odyssey through trance music
Tiesto... entre Trance et Techno ????

C'est une question qui revient souvent en ce moment..

Après mes soirées trance, j'aurai tendance a penser que pour les gros rassemblement, il prendrait une direction techno... en boite, par exemple au Versuz, il garderai le "son Tiesto"...

Je sais pas trop ce qu'il fait, mais en tout cas, il me déçoit


___________________



Old Post Dec-23-2003 08:19  France
Click Here to See the Profile for oxy Click here to Send oxy a Private Message Visit oxy's homepage! Add oxy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ptitcalvin
• ZaSieWeed Addict •



Registered: Jul 2003
Location: Lyon, France

Tiësto à tendance à jouer Tek/Trance pour la plupart de ses sets...
Ce qui ne me déçoit, personnellement, pas !
Je pense qu'il faut être ouvert d'esprit, et par conséquent ouvert à d'autres styles de zik électro.
La faculté qu'il a à passer de Tekno à Trance est assez impressionnante. C'est un de ses atouts.

On aime ou on aime pas


___________________
Roel H - The Dancing Bears

Old Post Dec-23-2003 13:52  France
Click Here to See the Profile for ptitcalvin Click here to Send ptitcalvin a Private Message Add ptitcalvin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Trancemaster2k
Massaliaddict



Registered: Oct 2002
Location: Metz, France

quote:
Originally posted by ptitcalvin
Tiësto à tendance à jouer Tek/Trance pour la plupart de ses sets...
Ce qui ne me déçoit, personnellement, pas !
Je pense qu'il faut être ouvert d'esprit, et par conséquent ouvert à d'autres styles de zik électro.
La faculté qu'il a à passer de Tekno à Trance est assez impressionnante. C'est un de ses atouts.

On aime ou on aime pas


pareil, ya pas de debat a faire... on en rediscutera dans quelques mois p-e mais faut pas juger juste sur son set a l'INNERCITY.

Tiesto Addict

Old Post Dec-23-2003 15:55  France
Click Here to See the Profile for Trancemaster2k Click here to Send Trancemaster2k a Private Message Add Trancemaster2k to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance



Registered: May 2002
Location: 1€/j (soldes)

quote:
Originally posted by Trancemaster2k
pareil, ya pas de debat a faire... on en rediscutera dans quelques mois p-e mais faut pas juger juste sur son set a l'INNERCITY.

Tiesto Addict


Tres bon set au passage . Attends tu va pas jouer non plus un vieux truc prog devant 40000 personnes qui n attendent que jumper nan?

Old Post Dec-23-2003 16:05  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Trancemaster2k
Massaliaddict



Registered: Oct 2002
Location: Metz, France

quote:
Originally posted by PEZ68
Tres bon set au passage . Attends tu va pas jouer non plus un vieux truc prog devant 40000 personnes qui n attendent que jumper nan?


pareil
c'est ce que je me suis dit aussi. Devant 20,000 personnes il allait pas nous faire un set prog. Nan franchment on aurait pu s'attendre a un peu plus de mélodies mais j'ai bien aimé son set !! et le public a bien reagit aussi.

Old Post Dec-23-2003 16:08  France
Click Here to See the Profile for Trancemaster2k Click here to Send Trancemaster2k a Private Message Add Trancemaster2k to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...



Registered: Jan 2003
Location: Black Mesa

quote:
Originally posted by Trancemaster2k
c'est ce que je me suis dit aussi. Devant 20,000 personnes il allait pas nous faire un set prog.


C'est pas le nombre de personnes qui détermine ton choix musical, et quand tu demandes à Tiesto de venir c'est pas pour qu'il fasse un set prog puisque c'est pas son truc et comme le dit Pez tu vas le voir pour jumper et rien d'autre.


Prend des Djs comme Kleinenberg, Sasha, Seaman, Lemon8, etc... ils font des purs sets progressif toute la nuit devant 15, 20000 personnes, et c'est une pure folie, invite les à Innercity et ce sera pareil, parce que les gens viendront pour écouter de la prog.


Regarde la Vidéo de "Sasha @ Love Parade 2002", tu te rendras compte que jouer de la prog devant 150000 personnes n'est absolument pas un probleme, bien au contraire


Progressif Powwwwwaaaaaaaaarrrrrrr!!!


___________________
Our futur remains possible!

Old Post Dec-24-2003 09:55  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benjamin
I love humppa



Registered: Dec 2002
Location: Nancy, France

le probleme est que Tiesto est réputé etre un DJ trance, et non pas un DJ techno commerciale comme Benny Benassi ... on pouvait s'attendre à un minimum de trance quand meme (en tout vas on a vraiment eu le minimum parce qu'à part Nyana...).

Quand j'ecoute le set qu'il avait fait à Innercity en 99, je me dis que ct quand meme autre chose.

Old Post Dec-24-2003 15:34  France
Click Here to See the Profile for benjamin Click here to Send benjamin a Private Message Add benjamin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rodo
Trancewillneverdie.com



Registered: Aug 2003
Location: Vétraz-Monthoux

quote:
Originally posted by benjamin
le probleme est que Tiesto est réputé etre un DJ trance, et non pas un DJ techno commerciale comme Benny Benassi ... on pouvait s'attendre à un minimum de trance quand meme (en tout vas on a vraiment eu le minimum parce qu'à part Nyana...).

Quand j'ecoute le set qu'il avait fait à Innercity en 99, je me dis que ct quand meme autre chose.


c'est clair et rien a voir avec le concert!

Old Post Dec-24-2003 16:22  France
Click Here to See the Profile for Rodo Click here to Send Rodo a Private Message Add Rodo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lytchix
Retired TranceAddict



Registered: Aug 2001
Location: Paris, France

quote:
Originally posted by benjamin
le probleme est que Tiesto est réputé etre un DJ trance, et non pas un DJ techno commerciale comme Benny Benassi ... on pouvait s'attendre à un minimum de trance quand meme (en tout vas on a vraiment eu le minimum parce qu'à part Nyana...).

Quand j'ecoute le set qu'il avait fait à Innercity en 99, je me dis que ct quand meme autre chose.



Tiësto n'a plus cette réputation de DJ pur Trance depuis cette fameuse Dutch Dimension 2002, voire même l'année 2001.

J'ai pas encore eu l'occasion d'écouter son set d'Innercity mais comme certains le disent, faut pas croire qu'il se dirige vers la Techno à cause d'un set.
Et puis Innercity n'est pas un event purement Trance et il a bien le droit de se lâcher un peu en cette fin d'année.

Tiësto ROXXX!

Old Post Dec-24-2003 17:24 
Click Here to See the Profile for Lytchix Click here to Send Lytchix a Private Message Add Lytchix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ_TonKs
Everest Team Member



Registered: Dec 2001
Location: France (lille)

quote:
Originally posted by Transa.E.P
C'est pas le nombre de personnes qui détermine ton choix musical, et quand tu demandes à Tiesto de venir c'est pas pour qu'il fasse un set prog puisque c'est pas son truc et comme le dit Pez tu vas le voir pour jumper et rien d'autre.


Prend des Djs comme Kleinenberg, Sasha, Seaman, Lemon8, etc... ils font des purs sets progressif toute la nuit devant 15, 20000 personnes, et c'est une pure folie, invite les à Innercity et ce sera pareil, parce que les gens viendront pour écouter de la prog.


Regarde la Vidéo de "Sasha @ Love Parade 2002", tu te rendras compte que jouer de la prog devant 150000 personnes n'est absolument pas un probleme, bien au contraire


Progressif Powwwwwaaaaaaaaarrrrrrr!!!




Entierement d'accord .. pour l'avoir vecu, je peux vous assurer que c quelque chose la bonne prog avec du son .. .


___________________

Old Post Dec-26-2003 09:22  France
Click Here to See the Profile for DJ_TonKs Click here to Send DJ_TonKs a Private Message Visit DJ_TonKs's homepage! Add DJ_TonKs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
romain_2k2c
Senior tranceaddict



Registered: Jan 2003
Location: Lausanne, Switzerland

au passage, bennassi joue de la house de qualité en club (enfin c'est ce qu'on m'a raconté) et pas de la merde commerciale. Enfin bon, si vous trouvez que Satisfaction c'est une merde commerciale, moi j'y peux rien, mais je pense quand même que c'est un sacré grand coup dans l'histoire du copiage-samplage-blahblah, tout comme Tomcraft avec son Loneliness, tout comme Mr Oizo avec Flat Beat en son temps et Pepe Deluxe et sa pub Levi's. Mine de rien, ça fout le feu comme ce bon vieux Junior Jack et son 'E Samba' sur lequel au pssage personne ne crache (hum hum !). Donc 'son commercial' ne veut pas touojurs dire 'daube à la DJ Valium' ou 'daube à la 666-Alarma-La-Machina-Elle-Defonce-Ta-Race-En-Discotheque-Pres-De-Vannes-Dans-le-morbihan'.

Voilà qui peut remettre l'Eglise dans le village

Et joyeux noël !

Old Post Dec-26-2003 10:13  Switzerland
Click Here to See the Profile for romain_2k2c Click here to Send romain_2k2c a Private Message Visit romain_2k2c's homepage! Add romain_2k2c to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance



Registered: May 2002
Location: 1€/j (soldes)

Mise a part une video de 530Mo que l on peut trouver sur son site , voici un article qui repondra surement à la question d'oxy

quote:

Awards, Paul van Dijk, forum and much more.
Tiësto - 2003-12-02

Hi everybody,



It's been a while since I wrote a new piece for my website.Time is running so fast, it´s unbelievable..

I won a lot of awards in the last few months, with the personal highlight to be elected as the number 1 Dj in the world for the second year in a row! That was really exciting for me,especially since I didn't expect it to happen.

I was under the impression Paul van Dijk was going to win it this year, which would have been fine with me as well. Just to get all the “ rumours “ out of the way :Paul and I are really good friends, and we have enjoyed our Ibiza residency a lot. We both have our own sound and they don´t get in the way. The reason why we don't play that much together is that no promotor would be mad enough to book us both on the same night. He would have 2 crowded nights instead of one if he books us seperately.

Still,I am very happy that i won again and I want to thank everybody who voted for me and who has supported me in the past year.



I want to stay in close contact with my forum so if there is anything that's on your mind just let it know,comments,questions,anything. We are also going to record a video in which I will answer all your questions live on video .Also any comment or suggestions on the website is more than welcome, because in the beginning of next year I want to improve my website.



I didn't have much rest in the last couple of months. I've been touring around the world, been to Singapore to play in the best club of Asia, played a couple of gigs in North America and I've been on tour throughout Germany. I feel that from all that travelling my Dj-sets get influenced.

I meet so many different people around the world and play for so many diverse crowds. Listen to music wherever I go,get demo's from all over the world. So I feel my style gets influenced by that. I think most of you people already noticed that I play much more diverse these days. I still consider myself a "trance deejay", but I gave the whole trance sound my own flavour.



I think there has been many discussions about my style of Dj-ing and how it has changed. I think in general the whole music scene has changed in the last five years , and it wouldn't be right if I would still play the same style as 5 years ago.I always try to find new sounds,new tracks,which make a difference.Not just play safely all the hits or the same sounds or productions over and over again. I still want to entertain the crowd and not just play for music for my own satisfaction .I have found a way to please myself and my audience with what they want to hear. Most of the time those two are the same, so it doesn't matter. I enjoy it a lot when I can play my own tracks,I never get bored of them because they are my own and that's how I consider Dj-ing nowadays. To combine my own created music with music from other artists. A dj nowadays is not just somebody who plays records,but somebody who gives a performance. If you go to a concert of Coldplay, you also want to hear the big hits plus some new surprises. I hope that you think I have created my own original style of music during these past years and that you just enjoyed it as much as I do playing it!

xxx

Tiësto

Old Post Dec-26-2003 14:18  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Tiesto... entre Trance et Techno ????
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlz ID this track [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackVan Eyden feat Suzanne Web - "The One" (Sonicvibe Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:04.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!