Registered: Apr 2003
Krysskostnad
undrar, när man betalar för en hytt på MB cruisen, får man en biljett då eller hur funkar det? ¨
måste man betala hyttpris + en biljett för att gå ombord?
vad hamnar den totala kostnaden på?
Jan-11-2004 19:51
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
du får en biljett hem när du beställer... med den får du ditt hyttkort... för mig gick det på runt 800 med A-hytt och bufé sist... Denna gången tänker jag inte betala extra för ett fönster i hytten, blir B-hytt.
Tror att detta ska stämma
Jan-11-2004 19:54
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
När man bokat får man ett datum som man måste lösa ut sin bokning innan... Detta gör man antingen hos ett Silja kontor eller hämtar ut hos sitt näraste ATG-ombud.. det är som ett kvitto att man betalt sin hytt... hytt=biljett
Vill man kan man på en gång även boka buffén för ca.200 kronor då man får äta hur mycket man vill och dricka så mycket öl/vin man hinner med.
När man sen kommer till Silja terminalen löser man ut sina bording biljetter som innehåller din hytt nyckel, en till varje person som fäljer med.
A-hytt kostar ca.80 kronor mer än B-hytt
A-hytt ligger en hytt högre upp och har fönster, ingen skilnad på storlek mellan dom på denna båten.
Den som har C-hytt ligger på däck två under alla bildäck
Av att dömma av senaste kryssen så hamnade eliten bland alla A-hytter på däck 7 med undantag från några som la sig allt för tidigt
är buffén det bästa käkalternativet på båten? mindshooter tyckte iaf inte om den
finns de nå andra alternativ? som en flottig burger lr whatever
Jan-13-2004 14:42
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by staz
är buffén det bästa käkalternativet på båten? mindshooter tyckte iaf inte om den
Smaken e som baken...
Jag e inte så kinkig vad gäller mat utan jag äter det som serveras, bara vitlök och korv jag drar mig undan för. Just jul buffén höll väl inte världsklass och en del rätter var inte helt varma men jag tror det är svårt att hålla en buffé fräsh vid runt 60grader. Hur som haver jag åt 4 rejäla portioner vilket resulterade i en spräng fyld mage med näring och energi.
Visst kan ni äta pizza slizer eller hamburgare men hur mycket dans näring finns det i sån mat... 24 timmar party kräver lite mer... men okej det funkar väl antar jag. Jag föredrar alltid kokt potatis och en rejält välstekt biff framför en fett drypande meny som endast ger en bukfylla med det simpla nöjjet att få gå på toa å klossa
Jämför priset 200 spänn för det du äter & dricker mot samma meny på en krog i stan... personligen tycker jag det är värt det alla gånger... är säker på att Mr Bitch tom. kan backa upp mig på den
burgers e ju perfekt föda.. mängder av energi.. innan sensation vart det 2 big macs, that had me going strong for a full 10 hours. tror ni dom kommer ha buffé igen på vårcruisen? hatar julmat men om dom har 'vanlig' buffé kanske de kan bli nice
Jan-13-2004 17:31
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
quote:
burgers e ju perfekt föda.. mängder av energi.. innan sensation vart det 2 big macs, that had me going strong for a full 10 hours. tror ni dom kommer ha buffé igen på vårcruisen? hatar julmat men om dom har 'vanlig' buffé kanske de kan bli nice
Hmmm de e ju skillnad på energi och energi... snabba och långsamma kolhydrater... kan tänka mig att det är nästan samma mängd och typ av energi i två godispåsar som i två bigmac...
Originally posted by ScuL
nej men jag menade så... går det också att skaffa några saker som andra får vid buffén, som till.ex stek, som du sa
Buffén innebär att man får ta allt som serveras och det är en hel del olika maträtter... massa olika kött och andra gosaker.. även olika efterrätter...
Sprit finns också men det kostar extra...