Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Ijzel in Nederland
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland
Exclamation Ijzel in Nederland

Mijn god, wat een drama!

Ik rijd net van Amsterdam-West naar Purmerend, waar er op 10 km snelweg zeker 20 auto's in de vangrail lagen.

Het had eerst gesneeuwd, dus ik dacht al dat het verstandig was niet harder dan 80 te rijden. Na de Coentunnel begon de ellende, het regende en de wegen veranderde in een ijsbaan.

De eerst bocht richting Zaandam begint de auto te glijden, en remmen betekent dan ook slippen en de vangrail in. Ik heb de auto dan ook in zijn versnelling laten staan en gleed min of meer op 4 wielen min of meer neutraal door de bocht. Dank je wel Subaru!

Na de bocht, was harder rijden dan 40 echt onverstandig. Links lag een MPV op zijn kant tegen een paal, rechts stonden her en der auto's verspreid door elkaar. Wat een verschrikkelijk gezicht!

Bij de splitsing Beverwijk A8/Purmerend A7 lagen diverse auto's (oa Alfa 166) al dan niet met schade tegen de vangrail/in de berm. Ook aan de overkant stonden overal auto's dwars.

Pas nadat ik bij Purmerend aankwam, zag ik in de verte de eerste zwaailichten. Het laaste stukje naar huis in de bebouwde kom was eigenlijk nog het meest verradelijke: de weg zag er droog uit maar was 100% ijs.

Ik ben blij dat ik thuis ben. Hopelijk zijn er geen gewonden gevallen, en gaat men niet de weg op als het echt niet nodig is!

Last edited by jp on Jan-04-2004 at 17:14

Old Post Jan-04-2004 02:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Switch
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location:

haha vet
moest net ook op verraderlijke stukje rijden, was niet prettig (dank je wel peugeot 306 met veel te gladde banden)

Old Post Jan-04-2004 03:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for Switch Click here to Send Switch a Private Message Add Switch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Spinnin Jack
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2002
Location: 3rd Floor

het was voor mij net ook een gezellig avondtuur...

Was op de scooter, moest nog een gast thuisbrengen. Als je op de hoofdwegen rijd is er in de stad niet echt veel aan. gewoon op de gestrooide stukken rijden dan komt alles goed. maar vooral het laatste stukje tussen de huizen door, de wijk in zegmaar.

Was ut vannuh...hee hier glimt de weg...Oh ff kijken. Meteen een voetje aan de vloer om te voelen hoe glad de weg wel niet is...jah hier is het idd erg glad, rij maar een stukje rustiger das wel verstandig toch?!

Last edited by Spinnin Jack on Jan-04-2004 at 04:07

Old Post Jan-04-2004 03:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for Spinnin Jack Click here to Send Spinnin Jack a Private Message Add Spinnin Jack to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ahp2002
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Netherlands

zelfs lopen is moeilijk hier in utrecht.. glad als een aal is de weg.. ongelovelijk. hopelijk geen gewonden of doden idd..


___________________
bah

Old Post Jan-04-2004 04:57 
Click Here to See the Profile for ahp2002 Click here to Send ahp2002 a Private Message Add ahp2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
franzelare
Flock you!!



Registered: Mar 2002
Location: amersfoort

ik kom net terug uit amsterdam bij RV vandaan , maar ik heb ook een hele berg zuto's langs de kant gezien


___________________


Ga eens dood!

Old Post Jan-04-2004 05:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for franzelare Click here to Send franzelare a Private Message Visit franzelare's homepage! Add franzelare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ahp2002
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Netherlands

quote:
Originally posted by franzelare
ik kom net terug uit amsterdam bij RV vandaan , maar ik heb ook een hele berg zuto's langs de kant gezien

welke pillen heb jij genomen?


___________________
bah

Old Post Jan-04-2004 05:45 
Click Here to See the Profile for ahp2002 Click here to Send ahp2002 a Private Message Add ahp2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
franzelare
Flock you!!



Registered: Mar 2002
Location: amersfoort

quote:
Originally posted by ahp2002
welke pillen heb jij genomen?


ik heb nu net vitamine pillen genomen, om er morgen weer fris en fruitig bij te lopen


___________________


Ga eens dood!

Old Post Jan-04-2004 05:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for franzelare Click here to Send franzelare a Private Message Visit franzelare's homepage! Add franzelare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Ik fiets net van mijn ma naar mijn pa en dan mag ik eerst een stukje over een weg met van die "asfalt klinkers". Dat was wel te doen, wel glad, maar niet extreem. Vervolgens over het asfalt waar gestrooid is en daar lag alleen maar water.
Maar dan nog ff over die rode klinkers. Eén grote ijsbaan. Een auto die 20 rijdt wil linkaf en mist de bocht volledig. Blijft maar glijden!

Denk dat ik dalijk mun schaatsen aantrek als ik weer vertrek


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jan-04-2004 10:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Wat wordt er voor vanavond verwacht want over 8 uurtjes moet ik de familie van me vriendin op het vliegtuig zetten op Schiphol..


___________________
We from Toilet Duck® recommend Toilet Duck®.

Old Post Jan-04-2004 10:19  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex



Registered: Apr 2001
Location: Spijkenisse, Holland

quote:
IN HET OOSTEN EN ZUIDOOSTEN IJZEL

Af en toe valt regen of motregen. Ten oosten van de lijn Breda
- Hoogeveen ligt de wegdektemperatuur nog enkele graden onder
nul. Hierdoor is het ten oosten van deze lijn nog plaatselijk
glad door ijzel. De dooigrens trekt langzaam naar het
zuidoosten. Verder komen er naast wolkenvelden ook opklaringen
voor en hier en daar valt nog wat regen of motregen.

De luchttemperatuur ligt in de westelijke helft van het land al
4 tot 6 graden boven nul. In het oosten en zuidoosten ligt de
temperatuur rond het vriespunt en loopt langzaam op tot een
graad of 3. Boven land staat een meest matige wind en langs de
kust waait het af en toe vrij krachtig. In het oosten en
zuidoosten is de wind nog zuidelijk, elders is de richting
westelijk.

De komende dagen is er veel bewolking, regent het geregeld en
lopen de temperaturen nog wat verder op naar gemiddeld 7
graden, 's nachts koelt het niet verder meer af dan ongeveer 3
graden.


Jij zal er dus weinig last van hebben


___________________

Old Post Jan-04-2004 12:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik



Registered: Jan 2001
Location: Rosmalen, Holland

quote:
Originally posted by Chicane
Wat wordt er voor vanavond verwacht want over 8 uurtjes moet ik de familie van me vriendin op het vliegtuig zetten op Schiphol..


geen ijzel meer in ieder geval.

Ik reed gisternacht rond 1 uur bij zaltbommel toen het opeens heel hard begon te sneeuwen, je zag ook iedereen enorm veel snelheid verminderen en de snelweg werd helemaal wit, de sukkels van Rijkswaterstaat hadden niet gestrooid...

Verder geen ongelukken gezien ofzo, maar het is wel mooi om snachts tijdens zware sneeuw in de auto te rijden


___________________
Alsof Het G*dverdomme Himmel Niks Kost!!!

Old Post Jan-04-2004 12:48 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
stampertje
Senior tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Capelle a/d IJssel

Gisteren na het stappen met de taxi terug naar huis. En inderdaad de weg zag er gewoon uit. Maar bleek een ijsbaan. We verwisselden van baan waarbij de achterkant uitbrak ofzo, en toen stuurde die flink tegen, daardoor raakten we alleen in een spin, en kwamen we tegen de vangrail. Die raakte we gelukkig niet al te hard, maar voorkwam wel dat we in de sloot lagen
Die taxi had gelukkig niet echt veel schade en kon gewoon verder rijden, maar na het ongeluk liepen we ff om de auto heen en t was echt bizar glad... Gelukkig is alles goed gekomen


___________________
hier had uw reclame kunnen staan

Old Post Jan-04-2004 13:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for stampertje Click here to Send stampertje a Private Message Add stampertje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Ijzel in Nederland
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother new track sasha's been playing... [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Jose - Hecitate (Dance Assasins + Mac Zimms Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:39.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!