Registered: Nov 2000
Commuitys
Vad är den generalla åsikten om olika communitys?
Är lunar sämre än trance.nu? I så fall varför?
Det var lite diskussion om huruvida det är rätt att snacka skit om andra communitys.
Själv ser jag inget fel med att tycka dåligt om saker och ting..man m åste bara kunna styrka det med konstruktiv kritik.
Lunar är för mig väldigt otilltalande p.ga dess färger och medlemmar.
Lite väl rörigt oxå.
Vad tycker ni?
Nov-11-2003 14:45
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
ahmen.. ååhh ... ursäkta om jag är på dåligt humör idag föresten men fan..
aja altså det jag syftade på i den andra tråden är att jag bara blir lite trött ibland på höra samma saker hela tiden.. folk ska jämt snacka skit om stora saker. typ lunar, microsoft eller vicks blå.. nä men ni hajar. känns bara att det ofta är gnäll på att det är stort och att man själv vill visa sig annorlunda än självaste saken... fan jag föklarare lite dåligt men hoppas ni hajar vad jag menar och jag blir bara irriterad. jag hadde förmodligen inte nämt det äns men jag råkade bara ha pms idag och fick lite utbrott.
TA är en utav mina klara favoriter (vill inte göra en glad smiley för jag är inte glad) men man kan se lunar som.. en alternativ källa.
Nov-11-2003 14:52
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Re: Commuitys
quote:
Originally posted by mindshooter
Är lunar sämre än trance.nu? I så fall varför?
man kan inte jämföra lunar och t.nu för fem öre.. det enda gemensamma är att de båda är "communityn". t.nu är specialinriktat.. där finns det folk med enorma kunskaper inom ett och samma ämne, folk som skriver för sajten... och publicerar väsentliga artiklar etc. kort och gott.. t.nu är kvalité jämfört med lunar, där det finns allt för mycket bilder på tjejer som tagit kort på sina bara rumpor och där det är alltdför mycket stjärnor -> *verb* (huuuh, har allergi emot sånt ) samt för mycket av bokstaven "z" helt enkelt.. och för mkt "typ"
fast inget ont om Lunar så.... bara det att jag inte tycker det går att jämföra med en så otrolig informationskälla som t.nu är. Tänker bara på lyrics-arkivet!! -weeeeeeeeee!!!
jag använder lunar själv.. (för att hålla kontakt med vissa gamla klasskompisar) så de sååå fast, de enda ja pysslar me där, är att skriva gästboksinlägg alltså och ibland svarar jag på den där frågan man kan rösta i that's all
vad gäller färgerna så gillar jag turkost
ska ju iofs tillägga en viktig sak jag har inte loggat in på t.nu sen mars 2002.. och det har väl hänt en hel del där antar jag? sen dess... så aaa? jag använder inte t.nu alls, mer än att söka lyrics alltså
Nov-11-2003 15:00
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
Glorie: håller med jag använder oxo lunar till att snacka med folk som jag annars kan ha svårt att nå. men fan färgerna... vem bryr sig ? jag är inte online på lunar längre än typ några minuter kanske nån gång i veckan liksom.
Nov-11-2003 15:07
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
quote:
Originally posted by JayBee
aja altså det jag syftade på i den andra tråden är att jag bara blir lite trött ibland på höra samma saker hela tiden.. folk ska jämt snacka skit om stora saker. typ lunar, microsoft eller vicks blå.. nä men ni hajar. känns bara att det ofta är gnäll på att det är stort och att man själv vill visa sig annorlunda än självaste saken...
jag gillar inte lunar för att det hänger mest fjortisar där. jag gillar tranceaddict för att det är mkt coolt/skumt folk här som kan mkt om trance.
och om varför man inte gillar microsoft kan jag skriva en uppsats om...
så det har inte med att dom är stora att göra (eller i microsofts fall delvis)
Nov-11-2003 15:09
montana
dub come save me
Registered: Mar 2003
efter ha ignorerat lunar i circa 9 månander så har jag börjat logga in på lunar igen (jag har varit medlem i 40 månader, så jag vägrar att säga upp mitt lunarkonto), lunar är okej om man ignorerar fjortis-elementen & annat skit.
jag brukar hänga på helgon.net istället, det är en community menat för alternativa stilar men det är inte strängt om det. mindre fjortisar, ett ställe där japanfixareda kan snacka (i deras forum), och lite annat skit
Nov-11-2003 15:20
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by montana
jag brukar hänga på helgon.net istället, det är en community menat för alternativa stilar men det är inte strängt om det.
vad är en alternativ stil?
Nov-11-2003 15:29
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by JayBee
Glorie: håller med jag använder oxo lunar till att snacka med folk som jag annars kan ha svårt att nå. men fan färgerna... vem bryr sig ? jag är inte online på lunar längre än typ några minuter kanske nån gång i veckan liksom.
samma här. bara att behålla kontakt med några människor som jag annars inte kunde snacka med. för övrigt är lunar alltid skitlångsam och 'stressad' ... gillar inte alls fjortisar kulturet-för övrigt.
i holland finns de också, här börjar flickor runt 11~13 års-ålder med att drycka bacardi breezer (självklart olagligt). allt händer utanför deras föräldrars kontroll förstås. en helt fel utveckling tycker jag. det går förresten tillsammans med dåligt stavning (jag vet att det är också en problem i sverige) ... o De sN4cK4 sOm d3t HäR fÖr aTt d e KuL
Registered: Apr 2002
Re: Commuitys
hehe, nu glömde jag iofs svara på frågan här
quote:
Originally posted by mindshooter
Vad är den generalla åsikten om olika communitys?
Jag tycker det är bra att de finns i bland kan det vara trevligt med lite utbyte.
quote:
Originally posted by montanta
efter ha ignorerat lunar i circa 9 månander så har jag börjat logga in på lunar igen
haha, det där känner jag igen jag hade oxå en period på säkert 9 månader som jag ignorerade lunar helt och hållet
Nov-11-2003 15:49
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
lol scul.. bReEzAh slUTs
Nov-11-2003 16:04
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by staz
lol scul.. bReEzAh slUTs
ah precis så heter de här också!
det värste är att det är typ som en virus... det bliver för färre 'vanliga flickor' än tidigare. kan aldrig tänker mig att ha en relation med en sådana slut..