Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Trance i Växjö 24 Januari!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
knomaden
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2003
Trance i Växjö 24 Januari!

Hej!

Nu hampade det sig så, att en annan festarrangör drog till med en fest på www.slottsstallarna.net - här på Campus, där vi också haft ett par events i vår historik med Club PuLS. De hörde av sig till Alex Wëst, som spelade på vårt PuLS-event 25 september, och har spelningar på bl a Gorgeous bakom sig. Han har även haft en warm up mix på www.tranceland.org och deras Landscape på tisdagkvällarna, i november förra året. De ville ha tung klubbmusik, därav Alex, och han i sin tur tog in mig att spela med, då det annars skulle blivit 6 timmar solo med Alex vilket hade blivit lite mastigt. Så vi kommer varva nu på lördag 20-02, och på andra golvet blir det hip hop r'n'b. Festen riktar sig till allmänheten, så det är bara att haka på! De har nåt som heter "rekommenderad ålder 21 år", men som jag har förstått är det 18+ som gäller. Den är inte marknadsförd som ett tranceevent, så vi hoppas på en bredare allmänhet som vi kan få att börja digga härlig elektroniskt baserad dansmusik som gör en bara sååååååååå glad . De tar 100 kr i inträde. Välkomna!

Info: "Årets Party '04" på Slottsstallarna, Växjö Campus
Datum: 24 januari
Tid: 20-02
Lineup: Club/Trancegolvet - mainfloor; Alex Wëst (Original 4), DJ Anders (Club PuLS | ON A MISSION)
(Hip Hop/RnB-golvet: Vet ej, skall kolla snarast... [EDIT] - kollat; DJ Sven - lokal talang )
Ålder: Rek ålder 21 år
Pris, inträde: 100 kr

[EDIT 2] - 250 biljetter redan innan dörrarna öppnat sålda i förköp, drag utlovas!

[EDIT 3 - SENA NATTA] - senaste förköpssiffra! Nånstans mellan 340 och 370!!! MER än drag, med andra ord!

C ya there...I hope

Peace,
Anders

- Sustainable Profile Clothing: Ignition® - www.ignitionwear.com | Get your clubwear/merchandise printed
- AboutMe: www.andersabrahamsson.info / actionmap.andersabrahamsson.info | My Intentions, Actions and Current Projects
- DJing: www.djanders.info | Agency: Icon Mgmnt www.myspace.com/iconagency | Current promoset podcasted @ my blog http://blog.djanders.info
- Campaign Coordinator: I DO TRANCE [not drugs] @ TC | | www.idotrance.org | Jofawe's pledge @ www.mondaybar.com generated 2 500+ undersigned !
- Main blog: www.sustainopreneurship.biz | What's your dream?

Last edited by knomaden on Jan-23-2004 at 23:52

Old Post Jan-21-2004 16:50  Sweden
Click Here to See the Profile for knomaden Click here to Send knomaden a Private Message Visit knomaden's homepage! Add knomaden to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Anders - du vet att du kan räkna med Lasseman!

Ska försöka dra med mig ett gäng nissar från Rydaholm också, fast då kvarstår ett problem - är det en helt ideell fest, eller måste gäster som inte läser på VXU ha gästlegg?

Och för övrigt tycker jag att det är bra att det inte utannonseras som en trancefest - då finns hopp om att det kommer fler folk, och det är sånt folk som måste invigas. Det är ju många gånger de personerna man minst anar som fastnar för denna typen av musiken. Det är ju tyvärr en ganska begränsad skara med trogna trancediggare här i trakterna - något vi måste ändra på.

Fast inträdet måste jag säga är med Campusmått mätt lite väl saftigt vilket kan få folk att istället vallfärda till Sivans.

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jan-22-2004 at 02:40

Old Post Jan-22-2004 00:19 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
knomaden
Senior tranceaddict

Mr Mag - håller med Dig till hundra med det Du tar upp.

När det gäller biljettpriset till att börja med...jag hade ju inte tagit den prislappen om jag så säger, men nu är det ju inte vi som arrar denna gång...jag är enbart inhyrd tjänsteförsörjare i biz line

ON A MISSION Services - DJ Promotion

...vår DJ-service då alltså. Vi kan erbjuda både det ena å det andra generellt inom affärsområdet "Services" - layout/design/webb/print/strategi o marknadskonsulting/talarservice/sustainability consulting till företag etc etc...

Och dessa tjänster inom DJ'andet...säljer vi ju mer än gärna. Sprida glädje via musik till ett gäng hoppande människor som rör sig i takt.

Det har sålts förköp inne i stan på Linnégallerian hos en frisör där, och på träningsanläggningen Komplett vid Willys. Och då kan jag inte tänka mig annat än att det är allmän fest utan krav på studentleg som gäller. För att återbekräfta hundra, så återkommer jag snarast!

När det gäller att det är marknadsfört som ett fett party i största allmänhet (se affischerna i grönt o vitt på anslagstavlorna på Campus, Laszlo, kära granne...) så kan jag ju bara säga att det ökar chansen att få fler på tåget i denna glädjerevolution .

Som den historieberättare jag är:

Kan berätta om en polare som hade sina fördomar, vi satt o designade en affisch för något taleri i samband med internationella kvinnodagen förra året (Växjö FN-förening), 8 mars, och jag smög in lite emellan med "Work-A-Music", i bakgrunden, och sa att "Detta är förresten en av de två artisterna som kommer nu på vårt premiärevent nu på lördag, samtidigt som Växjö FN-arrangemanget sker på dagen - Du kanske skall komma?". Hon sa nåt om, "nja, jag är ju inte så förtjust i techno..." etc...men jag sa, "det är inte techno, det är något som kallas trance" och tog det där med melodiskt och klassiska influenser och glädjefyllt, inte monotont etc etc...och så kom då den underbara breakdown som finns i Inzite's "Everest" (hon hade vickat betänkligt med vänsterfoten innan, som Mattias så nogsamt påpekade när han poppade in o OAM Head Quarters - f n studentlya på Campus...snart kontor på Videum Science Park, kan jag skvallra! www.videum.se - slut parentes) där vi satt och fipplade - och numera diggade...för när den break down och build up kom, så sa hon "wow, va bra! jag kommer till er fest..."!

Det slutade med att hon hoppade in som volontärhjälpreda på partyt och på sin "fritimme" när hon inte stod i garderoben, stompade hon hejvilt...

Sen drog hon till London senare samma år över sommaren, och var på Judge Jules på nån av klubbarna, och gick till och med på hardtranceklubben/etiketten Tidy Club och deras klubbevent, och de brukar ju köra stenhårda beats...så nu när hon kom på Rob Angel och han hade sitt hårdaste hardtrancekör i sista halvtimmen med ex vis The Truth med Cosmic Gate och Waterfall med Re:Locate, så kom hon fram till honom vid båset och sa "hårdare, hårdare, HÅRDARE...", och Rob Angel bara skrattade förvånat...det var ju trots allt det hårdaste han hade tänkt att köra den kvällen...!

Så kan det gå minsann!

Ville bara bekräfta Ditt påstående...vi kan få utökning avseende antalet Swedish Trance Addicts när och där man minst anar det.

Som förhoppningsvis på lördag!

Väl mött...

- Sustainable Profile Clothing: Ignition® - www.ignitionwear.com | Get your clubwear/merchandise printed
- AboutMe: www.andersabrahamsson.info / actionmap.andersabrahamsson.info | My Intentions, Actions and Current Projects
- DJing: www.djanders.info | Agency: Icon Mgmnt www.myspace.com/iconagency | Current promoset podcasted @ my blog http://blog.djanders.info
- Campaign Coordinator: I DO TRANCE [not drugs] @ TC | | www.idotrance.org | Jofawe's pledge @ www.mondaybar.com generated 2 500+ undersigned !

Old Post Jan-22-2004 10:02  Sweden
Click Here to See the Profile for knomaden Click here to Send knomaden a Private Message Visit knomaden's homepage! Add knomaden to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Najs story, jag känner igen det du berättar bland en del av mina vänner också. Alltid roligt att kunna göra en positiv inverkan på folks liv

www.laszlo.se

Old Post Jan-22-2004 16:31 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

För att inte på nått sett hålla mig till överskriften så måste jag säga att det är lite kul att försöka få änns kompisar att lyssna på trance. Tyvärr så värkar dom bara fastna för Psy vilket i min mening är tråååkigt
Fast det är i alla fal lite kul när jag fått med mig min annanrs nån form av punklyssnande kompis på lite "trance-feter"
nu ere slut på mitt inte-hålla-sig-till-ämmnet inlägg

Old Post Jan-22-2004 20:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

Knomaden:

Räkna in mig

Föressten.. menar du hon i ljusa kläder som stod i garderoben på första eventet med Airbase Å Inzite?
Hon som stod å stampade som en galning hela kvällen?!

Var det hennes första vecka?!
shit..

hon var söt iofs

Old Post Jan-22-2004 20:59  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
knomaden
Senior tranceaddict

Pjox: What is a topic, anyways? Jomenvisst, allt hänger ihop, och då eventet symboliserar och har chansen att dra in fler individer in i tranceträsket, så är det ju intressant att diskutera utifrån det - 250 biljetter i förköp redan sålda!! Och när Anneli lirat psy för oss två gånger (eget golv Oleo, som avslutande tillsammans med Andreas och mig i juli förra året) så har folk stampat som bara den...mycket uppskattat. Så nog har psy'n sin publik också...men det är inget jag lirar.

DJ_Lazlo: Efter att ha gapat på Dig på väg till tvättstugan när vi såg Dig från vårt allköksfönster, kan jag säga att det där med att sprida glädje och inspiration via musik, något som är min absolut största drivkraften för DJ'ande, och överlag att inspirera männniskor min främsta kärlek! Se presentation på "Svenska Folket"-tråden

Jofawe: Jomenvisst var det hon. Genuine first timer...och nu snart fyller Club PuLS 1 år! Vad skall vi hitta på då?

[EDIT FIRST POST] - DJ Sven på hiphop å aaar än beee

MEN ALEX O JAG ÄGER MAINFLOOR!

Old Post Jan-23-2004 15:50  Sweden
knomaden
Senior tranceaddict

Kommentar och eftersnack:

partynollfyra - som var det officiella namnet på denna fest...

OK - arrangörerna hade lagt ner otrolig tid på promotion och brutal personlig biljettförsäljning, så de hade fått hela 410 pers att komma per förköp.

Alex spelade ett warmup på två timmar för typ två dansande medan tillströmningen till baren ökade och det blev tajtare och tajtare där 20-22, då jag tog över och körde lite soft mingeltrance som speedade upp efter ett tag, där jag lade in några classics - det var ju en "mainstreampublik" (se ovan);

Set 1...

Intro: Enigma - Turn Around (Northern Light Mix)

(Mitt stående intro på alla mina gig, första en och en halv min - "Let the rythm be your guiding light...")

Markus Schulz pres Elevation - Clear Blue (Intro mix)
Markus Schulz pres Elevation - Clear Blue (Coldharbour Mix)
Hydra - Affinity (Thrillseekers Dub Mix)
Holden and Thompson - Nothing [93 Returning Mix]
Laura Turner - Soul Deep (Signum Extended Mix)
Iio - Rapture (Armin van Buuren Remix)

Viet - Sky (Magik Muzik Remix)
Paul van Dyk - For an Angel
Push - Strange World (2000 Remake)
Dreas - Sonic Rush
4 Strings - Let it rain

Marcus / Alex Wëst tog över med två timmars trance men också med stark glidning över i eurodance och "charterclubmusik", då arrangörerna hade hårda krav på att få det stuket spelat...det var vid denna stunden tajtare på dansgolvet, men inte supertajt. Stallarna är ett stort ställe på två våningar, och hip hop r'n'b-golvet var också väldigt poppis. Mindre yta och mycket folk där på övervåningen, så där var det svettigt...

Men Marcus körde på och lade ett par tunga hardtrancelåtar på slutet av sitt set vid ett, så vid det laget ville folk ha stenhårt, faktiskt! Köra tungt och hårt var det sagt, så det blev en oerhört spontan playlist. Hade lagt upp en liten tanke på något set, som jag kastade om helt och spontant, och körde på tungt redan från början (hade tänkt dra in den lite hårdare trancen kanske sista halvtimmen med tanke på "mainstreampubliken", men detta crowd triggade på de hårdare beatsen, så set 2 blev ett in da flow...men jag fick in ett par anthems classics där också...

Set 2...

Dumonde - Never Look Back (Extended Mix)
DJ Tiësto - Urban Train (Cosmic Gate Mix)
Questia - Nexus Asia
Coretex - Lay your wings around me (12" Mix)
Rollerball - Albinoni's Adagio (Super8 Mix)
Delerium feat Sarah McLahlan - Silence (DJ Tiësto ISOS Mix)
Robert Lidstroem - Recitation (Original)
Outback - Minds in Motion
Ron van der Beuken - Timeless
Marco V - C: del *.mp3
2 Unlimited - No limit (Moon Project Mix)
Jurgen Vries - Wilderness
Castaneda - Floor Control

Outro: Inzite vs Airbase - Unity of Earth 2002 (slutar alltid med den...)

Och varför Recitation var med, var enkelt förklarat med gode vännen Robert Lidström som var på plats och som jag lovade att lägga in i setet ha ha (Robert och Alex/Marcus var ju de som lirade på Gorgeous bland annat - kärnan i det gänget)

...grejen var att det inte fanns någon Robert på dansgolvet när jag droppade den? Var kan han hållit hus då? Hans kusin Andreas som bor i Växjö, Marcus och hans tjejkompis Maria stompade hårt, men sen dök Robban upp när låten var all gone...antagligen var väl gode Lidström i nåt av de barförsedda skrymslena som finns på Stallarna och drack juice. Eller nåt. Eller förresten, nåt annat. Tror jag. Glad, var han i alla fall!

Som publiken och the crowd i övrigt, där en del flippade totalt med dessa sköna beats och kom fram till båset och dunkade näven i luften i takt med att stämningen blev allt högre och peakade sista halvtimmen med sådana monsterlåtar som Outback och Marco V...

Respect 2 all U out there...speciellt Marcus, Robban, Maria och Andreas och alla andra som jag fick tillfälle att träffa och byta ord/dela elektroniska dansmusikupplevelser med! Tack även till arrangörerna som ju lyckades bra med detta event!

Hoppas vi ses nästa gång jag kliver in i båset!

Jag droppar en posting nästa gång Club PuLS äger något venue .

Kram!!!

Last edited by knomaden on Jan-25-2004 at 12:02

Old Post Jan-25-2004 11:53  Sweden
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

Låter som en lyckad kväll

Old Post Jan-25-2004 12:43  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Ursäka mitt smutsiga vokabulär - men det är fan FITTA att jag missade den här festen. Såg fram emot detta något enormt. Hade släpat hit fem polare från Rydaholm + övertalat ytterligare tre andra stackars själar till att följa med till festen - trots att de lömska jävlarna hade höjt inträdet till 150 riksdaler.

Vi började värma upp lite smått med några kalla öl till handbollen på eftermiddagen, sedan gick vi ner till bastun i huset mitt emot som jag hade bokat där vi kombinerade kall och go öl ganska friskt med "springa-ut-näck-och-rulla-sig-i-snön". Strax efter sjutiden - laddade till max, självfallet - begav vi oss återigen hem till mig för att hinna förfesta en sista timma innan vi skulle ge oss av till Stallarna.

Som jag hade uppfattat det så skulle de hundra sista biljetterna säljas vid dörren precis vid insläppet - så var visst dock fallet och de sista biljetterna såldes strax innan klockan åtta på kvällen, enligt dörrvakterna.

Istället fick vi då åka in till Sports inne i stan.

En dag/kväll som bara tycktes bli bättre och bättre slutade i misär. Och i veckan kommer jag med allra högsta sannolikhet få hem en skriftlig varning på att vi varit för högljudda (fick en muntlig varning för två veckor sedan). Efterfesten blev inte heller det man hade hoppats på.

Nåja - det kommer fler tillfällen.

www.laszlo.se

Old Post Jan-25-2004 12:46 
knomaden
Senior tranceaddict

Lassemannen: MEDLINDANDE! Och förståelse...

Jag gjorde vad jag kunde för att försöka få in er efter jag klev av första setet vid elvatiden, men det var tvärkört. De hade satt ett streck på släppbiljetterna, som när den cirkeln av att "där ska man va" med en kritisk massa tippar över, gör att det blir en strykande åtgång på de sista biljetterna...

...som försvann som sagt innan det ens öppnade. Hela vägen "förköp" med andra ord...

Det var rätt kul att varva pitchande och mixande med att snacka med Dig i luren mitt i mitt set där vid kvart i elva...You Were There witm me in the spirit, Laszlo.

Keep up the spirit!

Och välj plats att vara högljudda på ha ha...

Ex-vis nästa PuLS-gig .

St_Andrew: Korrekt uppfattat !

Last edited by knomaden on Jan-25-2004 at 13:02

Old Post Jan-25-2004 12:56  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Yes - uppskattar massor att du försökte lösa ddet åt oss.
Läste ditt mail så sent som i morse - typiskt, hade jag sett det tidigare hade vi säkert kunnat kirra biljetter. Men men, that's the way life goes

www.laszlo.se

Old Post Jan-25-2004 13:04 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Trance i Växjö 24 Januari!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMinimal Trance Possibly by CJ Bolland [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAnastasia - "Anastasia" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:22.

Forum Rules: