Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Israel vs de Palestijnen?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
Israel vs de Palestijnen?

Iedereen die een beetje het nieuws heeft gevolgd de afgelopen dagen die heeft het wel gezien: in Den Haag neemt het Internationaal Gerechtshof de zaak van de Israelische muur in behandeling. Een muur die veel gezinnen splitst en door heel israel heenloopt. Palestijnen vinden het niets en komen in opstand en plegen 'terreur'. Israel zegt juist de muur te bouwen om het terreur te stoppen.

Vanaf 23 februari (vandaag) t/m 8 maart buigt het Hof zich erover in het Vredespaleis in Den Haag, op 1 minuut van mijn afstudeerplek, het hoofdbureau van de politie.
Vandaag mochten zowel pro-israeliers als pro-palestina demonstraties gehoduen worden, zij het na elkaar. Gelukkig zijn er geen incidenten geweest, mede dankzij de echt enorme politieinzet. Ik heb dit alles van zeer dichtbij mogen meemaken, interessant om te zien.

De israeliers hadden btw nog een ontplofte bus meegebracht als 'bewijs'. MOeilijk verhaal dit allemaal, zeker gezien het feit dat het advies dat het hof binnen 4 tot 8 maanden uitbrengt NIET bindend is.

Wat vinden jullie van dit Israel vs de Palestijnen??

Greetz,
SnuggLe

ps. Heb een aantal foto's gemaakt de hele dag, ik zet er straks wat online.

Alle ballen verzamelen!

Pro Israel demonstratie... met ontplofte bus

Het vredespaleis tijdens de pro israel demonstratie

De omstreden foto's van alle 935 'slachtoffers' van de israelische 'terreur'

Even ME-jeepjes aanduwen

Aankomst van de pro Palestina demonstratie.

Demonstranten pro Palestina.

Een snel afgebroken 'Pro Isreal' tegendemonstratie tijdens de Palestijnse demo.

Overzichtsfoto vroeg op de dag.

Last edited by SnuggLe on Feb-23-2004 at 17:13

Old Post Feb-23-2004 16:35 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

Veel te serieus onderwerp voor het Holland forum. Kijk maar eens in het politiek forum, daar gaat de helft van de threads over het Midden-Oosten. Waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Vrede komt daar pas als iedereen zware concessies doet en daar is men gewoon te star voor.

Old Post Feb-23-2004 17:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

quote:
Originally posted by jp
Vrede komt daar pas als iedereen zware concessies doet en daar is men gewoon te star voor.

Inderdaad. Het is vooralsnog nog steeds een uitzichtloze situatie daar. Het blijft actie - reactie. Schakelt Israël een tijd geen Palestijnse leiders uit dan volgt er toch een zelfmoordaanslag op Israëlische burgers. En andersom: is het stil met zelfmoordaanslagen door Palestijnen dan valt Israël wel weer Palestijns gebied binnen.

Voor beide kanten is wat te zeggen en voor beide kanten kun je op basis van hun argumenten partij kiezen. Daardoor is het ook een veel te complex probleem. Internationaal ingrijpen is daar gewoon nodig. Maar ja, wanneer...

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Feb-23-2004 20:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

okey, wat vinden jullie dr van dan dat ze die bus meegesleept hebben hierheen? (2e foto)

k weet niet zo goed wat ik daar van moet denken.. aan de ene kant ben ik blij dat k hier in de bus ken stappen en weet dat ik daar ook zonder problemen weer uitstap (ipv vlieg) maar aan de andere kant gaat t me een beetje te ver want ik heb tenslotte geen zak te maken met t midden oosten of wat daar gebeurt

Old Post Feb-23-2004 20:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Weer allemaal veel te ver van m'n bed... die ik nu lekker knus gaat opzoeken.. houdoe al te saam

Old Post Feb-23-2004 22:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

huh, ik wist niet dat je hiér stage liep Ik zit hier vlakbij Ik reed hier nog langs met mijn stagementor toen ik naar mijn andere werk ging (toen was het net afgelopen). MOrgen een reply hierop: nu eerst slapen

Last edited by Opti on Feb-23-2004 at 23:15

Old Post Feb-23-2004 23:08 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Fkwebeman
Sletlana

Registered: Feb 2002

Het is helaas een gecreerd probleem..
Beide volkeren maken vanwege het 'verleden' aanspraak op 'Israel', zouden wij eens moeten doen met Luxemburg en vlaanderen..

Maar op een of andere manier zal het daar nooit rustig zijn, als Israel zich eens een tijdje koest houd, wordt er een aanslag gepleegd, roepen de israelies 'ZIE JE WEL!' en vallen ze Palestijns grondgebied binnen, als de palestijnen een tijdje niks doen, liquideert israel weer een 'gevaarlijke' 'terrorist' en roepen de palestijnen weer 'zie je wel!'
Het blijft helaas een vicieuze cirkel..
Toch probeert Israel altijd alleen de in hun ogen gevaarlijke palestijnen te treffen (alleen fout natuurlijk dat ze de hele familie van een zelfmoordenaar ten gronde richten, helpt ook niet echt) en dat de palestijnen mijn inziens pas echt terroristische daden plegen door mensen te treffen die gewoon naar school/hun werk gaan.
Maar misschien ben ik dan ook wel te veel beinvloed door hetgeen ik alleen maar op 'westerse' televisie zie.

Old Post Feb-24-2004 12:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for Fkwebeman Click here to Send Fkwebeman a Private Message Visit Fkwebeman's homepage! Add Fkwebeman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

Leuke/intressante pics Snug.

Het Israel/Palestina verhaal is errug vermoeiend en zal nog wel een hele tijd voortduren. Heb er niet echt een mening over. Zelfmoordaanslagen zijn verschrikkelijk en onmensenlijk, maar ja huizen met grond gelijk maken en de hele infrastructuur van de Palestijnen en dan nog een muurtje bouwen is ook onmenselijk. Zoals JP al zei "Vrede komt daar pas als iedereen zware concessies doet en daar is men gewoon te star voor".

Down-Under was da bomb

Old Post Feb-24-2004 16:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Ik heb niet echt een mening, daarvoor heb ik het in het verleden niet goed genoeg gevolgd... Ik vind dat ze elkaar daar gewoon es een keer met rust moeten laten... Maar dat is prolly een utopie...

Old Post Feb-25-2004 05:17 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by MaGiK54
Leuke/intressante pics Snug.

Het Israel/Palestina verhaal is errug vermoeiend en zal nog wel een hele tijd voortduren. Heb er niet echt een mening over. Zelfmoordaanslagen zijn verschrikkelijk en onmensenlijk, maar ja huizen met grond gelijk maken en de hele infrastructuur van de Palestijnen vernietigen en dan nog een muurtje bouwen is ook onmenselijk. Zoals JP al zei "Vrede komt daar pas als iedereen zware concessies doet en daar is men gewoon te star voor".

Down-Under was da bomb

Old Post Feb-25-2004 07:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Valhalla
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

mooie foto reportage

ben naar mijn mening niet genoeg geinformeerd om een goed beargumenteerde mening te geven (aldus de minister )

Old Post Feb-25-2004 09:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Valhalla Click here to Send Valhalla a Private Message Add Valhalla to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Ik ben in dit delict voor de Palastijnen.
Het is nu zover dat beide partijen er een eind aan moeten maken.
Want het blijft een wisselwerking met aanslagen, komt geen end an.

Die muu rweg, de palastijnen een eigen staat laten stichten want die israeliers kunnen die mensen toch niet meer regeren (in politieke zin). Ze kenne alleen maar huizen platgooien en schieten.
Geef ze land en alle sis opgelost.

Old Post Feb-25-2004 18:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Israel vs de Palestijnen?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrance Energy 2003 Track [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCondor - "Velvet Dreams" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:49.

Forum Rules: