|
Israel vs de Palestijnen?
Iedereen die een beetje het nieuws heeft gevolgd de afgelopen dagen die heeft het wel gezien: in Den Haag neemt het Internationaal Gerechtshof de zaak van de Israelische muur in behandeling. Een muur die veel gezinnen splitst en door heel israel heenloopt. Palestijnen vinden het niets en komen in opstand en plegen 'terreur'. Israel zegt juist de muur te bouwen om het terreur te stoppen.
Vanaf 23 februari (vandaag) t/m 8 maart buigt het Hof zich erover in het Vredespaleis in Den Haag, op 1 minuut van mijn afstudeerplek, het hoofdbureau van de politie.
Vandaag mochten zowel pro-israeliers als pro-palestina demonstraties gehoduen worden, zij het na elkaar. Gelukkig zijn er geen incidenten geweest, mede dankzij de echt enorme politieinzet. Ik heb dit alles van zeer dichtbij mogen meemaken, interessant om te zien.
De israeliers hadden btw nog een ontplofte bus meegebracht als 'bewijs'. MOeilijk verhaal dit allemaal, zeker gezien het feit dat het advies dat het hof binnen 4 tot 8 maanden uitbrengt NIET bindend is.
Wat vinden jullie van dit Israel vs de Palestijnen??
Greetz,
SnuggLe
ps. Heb een aantal foto's gemaakt de hele dag, ik zet er straks wat online.

Alle ballen verzamelen!

Pro Israel demonstratie... met ontplofte bus

Het vredespaleis tijdens de pro israel demonstratie

De omstreden foto's van alle 935 'slachtoffers' van de israelische 'terreur'

Even ME-jeepjes aanduwen 

Aankomst van de pro Palestina demonstratie.

Demonstranten pro Palestina.

Een snel afgebroken 'Pro Isreal' tegendemonstratie tijdens de Palestijnse demo.

Overzichtsfoto vroeg op de dag.
Last edited by SnuggLe on Feb-23-2004 at 17:13
|