Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Kryssningsönskemål
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
Talking Kryssningsönskemål

Steve sa ju i nån tråd att festarrangörerna läser på forumen för att se vad folk tycker om olika saker, så jag hoppas att mondaybar läser den här tråden sjukt mycket

Silja Symphony tack! Festival är en liten mesbåt.
Paradgatan ska vara dansgolv!
Två nätter!
Ett trancegolv (med hård trance) och ett technogolv. House är det bara Stockholms innefolk som lyssnar på, så det kan ni skippa helt

Tack på förhand

Old Post Mar-13-2004 02:54 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003
Re: Kryssningsönskemål

quote:
Originally posted by reveal
Silja Symphony tack! Festival är en liten mesbåt.
Paradgatan ska vara dansgolv!
Två nätter!
Ett trancegolv (med hård trance) och ett technogolv. House är det bara Stockholms innefolk som lyssnar på, så det kan ni skippa helt

instämmer till fullo..
mer techno, och större båt, och fler dagar!!!

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Mar-13-2004 03:07  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Bra tråd - om inget annat får vi maila MondayBar om några dagar/veckor och referera till denna, då den förhoppningsvis är något av sönderspammad tråd av svenska TA's, och hoppas på att de ska lyssna på vårt gnäll och uppfylla vår innersta önskan om att få leka två nätter på den stora båten (Symphony) där techno är huvudtemat åtminståne ena kvällen - precis som förra Valborgskryssningen.

Jag lägger mer än gärna ut ett par 2-3 hundralappar extra för den stora båten och en trettiosextimmarskryssning - oavsett representerade genrer - men som tråden som sagt syftar till, mer täcknå åt folket

Uppfyll snälla MondayBar denna önskning - så vi kan gå vidare till listan av vilka DJ's vi helst vill se.

www.laszlo.se

Old Post Mar-13-2004 07:27 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MojjMojj
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

håller fullt med 1000 kr lr mer är inget problem om man får chansen att festa lös under 48 timmar med både techno ena kvällen ochb trance den andra!

Old Post Mar-13-2004 11:13  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

nee House blir det för det tjänar man pengar på som fan, mycket mer folk som kommer, dessutom äldre (25+) som slösar väldigt bra pengar på sprit på grund av att de har jobb och pengar.

så för en arrangör är det mycket mer lönsamt att köra house än techno. så jag tror det kommer bli lite mer house på nästa kryssning faktiskt. =)

And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Mar-13-2004 12:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by Proximus
nee House blir det för det tjänar man pengar på som fan, mycket mer folk som kommer, dessutom äldre (25+) som slösar väldigt bra pengar på sprit på grund av att de har jobb och pengar.

så för en arrangör är det mycket mer lönsamt att köra house än techno. så jag tror det kommer bli lite mer house på nästa kryssning faktiskt. =)

Men oavsett det - om arrangören tillgodoser TAs önskemål, så blir det ingen house

Old Post Mar-13-2004 13:22 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

jag ser gärna en kryssning till =)

Old Post Mar-13-2004 13:40  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Tänkte bara förtydliga en sak. Jag skrev att det skulle vara ett technogolv bara för att jag vet att flera av er gillar det, för min egen del behövs bara ett fett hardtrancegolv!

Old Post Mar-13-2004 14:07 
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

jofawe, de har sagt att det ska bli en till kryssning i år, dock obestämt datum men vi kan väl anta kanske en till lucia?

I alla fall så är jag själv mest intreserad utav trance men upskattar lite variation också

det borde vara såhär 1:a kvällen, Trance stort golv och techno&house på ett mindre eller 2 mindre golv. och sen andra kvällen Techno på stora golvet och Trance/house på mindre eller 2 mindre golv.

eller om det blir någon fet artist som typ sasha eller något i den stilen kan man ju lira prog-house på stora golvet ena kvällen.

men i alla fall, stor båt håller jag med om. men om det inte går att arrangera eller blir sämre av någon annan anledning som vi inte känner till så spelar det ingen roll. den båten som vi hadde sist dög bra den också

Old Post Mar-13-2004 15:09  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

en fet 3000+ kryssning i vintermörket för att värma våra kalla själar... oj oj oj.. lineup / golv spelar mindre roll för mig.. tech , house, trance, anything goes, det är folket som gör upplevelsen i första hand, litar på att monday bar fixar nåra feta njutbara dj namn ändå, finns alltid nåt som faller mig i smaken.

Old Post Mar-13-2004 15:31  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Båten är inte så viktigt tycker jag. Kan fan åka på en optemistjolle om folket och artisterna är bra.

Men mer ösigt melodiskt skulle jag inte klaga på. Eller om man kan få avnjuta några av de stora HardTrance stjärnorna så som Scot Project eller så.

Men jag är inte kräsen, så länge det blir en kryss till så blir jag glad

Old Post Mar-13-2004 15:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

det sas ju att det inte skulle bli nån mer kryssning på ett tag ...
iofs, det är ju "ett tag" till lucia

Jag är ju nerkörd i tranceträsket, men ser gärna variationer .. såsom techno, house å sånt ..
en riktig kryssning med riktigt mycket musik .. det vore nått det!

Hur pass mycket större är symphony?

Old Post Mar-13-2004 15:55  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Kryssningsönskemål
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackA track from Jef K's Innercity's Set [2002] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPowers That Be Vs Roland Clarke - Funky Planet (Warren Clarke Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:17.

Forum Rules: