Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Armin Van Buuren @ Monday Bar Silja Cruise - Recap Mixed CD
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dj P.A!
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2001
Armin Van Buuren @ Monday Bar Silja Cruise - Recap Mixed CD

Hallå alla trancefreaks!
Då var man tillbaka till vardagen igen efter ha sett enligt mig världens bäste - ARMIN!

Jag har dj:at ihop en skiva som en slags "recap" från hans spelning med låtar som jag mindes att han körde. Jag har försökt göra detta till så likt upplägget som möjligt - d.v.s vilken tidpunkt han körde låten på kvellen etc. Bl a så är jag ganska säker på att låt 1-3 är i precis rätt ordning.

Eftersom jag saknar kunskap på hur man kan "lägga ut mixen på någon server" så finns den att hämta på DC++ Hubbar. Så för er som har tillgång till EMC hubben samt Essential Sets hubben så är det bara att gå in och plocka hem. Mitt nick där är Dj_Pa och jag har mycket snabb connection. Mixen finns just nu i endast 192 kb/s men jag skall senare ikväll försöka lägga ut också i 128 kb/s för er som har lite sämre uppkoppling. Det finns även omslag till mixen så att Ni kan bränna ut detta på en snygg CD.

Mycket nöje i alla fall och förhoppningsvis kan jag kanske väcka lite minnen hos Er från denna magiska kväll.

Mvh!

Dj P.A!

Tracklist:

01 MARK OTTEN – TRANQUILITY
02 PORTISHEAD – ROADS(SULTAN & TONEDEPTH REMIX)
03 WITNESS OF WONDER – EMOTIONS IN MOTION
(THRILLSEEKERS REMIX)
04 SOLID GLOBE – SAHARA
05 FICTIVISION & PHYNN – ESCAPE(FICTIVISION REMIX)
06 WATERPLANET – INTROSPECTION(JOHN ASKEW REMIX)
07 RIO KLEIN – FEARLESS(PUSH REMIX)
08 ACTIVE SIGHT – THE SEARCH FOR FREEDOM
(ORIGINAL VINYL FROM ARMIN)
09 PUSH – UNIVERSAL NATION 2003
10 L.S.G – HIDDEN SUN OF VENUS (CLASSIC FROM 1997)
11 SMITH & PLEDGER – FOREVER(ABOVE & BEYOND REMIX)
12 ENVIO – TIME TO SAY GOODBYE
13 ARMIN VAN BUUREN – BURNED WITH DESIRE
(RISING STAR REMIX) (ARMIN EXTRA NUMBER #1)

Old Post Mar-07-2004 15:33 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

sjyssta puckar. vad står p.a. för?

Old Post Mar-07-2004 16:27  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict

Registered: Nov 2003
Smiley DJ

Mycket bra att höra lechhar av dig nu på "DC"

tack så mycket " Dj PA"

Old Post Mar-07-2004 16:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict

Hej igen!
Nu finns även en verision på 128 kbs för dem som har mindre snabb uppkoppling. Mycket nöje och kom gärna med diverse kommentarer.

Old Post Mar-07-2004 17:57 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Kan någon vänlig själ vara snäll och lägga upp denna på Steve's FTP? Kommer inte åt Essential hubben eftersom universitetet har blockerat standartporten som används för DC.

www.laszlo.se

Old Post Mar-08-2004 00:31 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict

Låter som en bra idé med att lägga upp den på någons server. Jag lyckades dessutom stänga av datorn igår kväll och glömde slå på den i morse innan jag drog till jobbet. Så på dagen idag kommer det i vilket fall inte att gå och ladda ner den på Hubben.

Old Post Mar-08-2004 08:21 
Zliten
tranceaddict

Smiley DJ

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Kan någon vänlig själ vara snäll och lägga upp denna på Steve's FTP? Kommer inte åt Essential hubben eftersom universitetet har blockerat standartporten som används för DC.

Jag håller på och leechar upp den nu på sweta ftpn... Finns i mappen " by Zliten" om typ 20 min...

Jag har försej den versionen där låtarna är rippade i "192" Men det går väl bra det också...

Som sagt " Dj Pa " bra jobbat...

Old Post Mar-08-2004 16:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Zliten
Jag håller på och leechar upp den nu på sweta ftpn... Finns i mappen " by Zliten" om typ 20 min...

Jag har försej den versionen där låtarna är rippade i "192" Men det går väl bra det också...

Som sagt " Dj Pa " bra jobbat...

Neeeeej...! Är den splittad?! gaah...hatar klicken mellan låtarna som uppstår när man splittar till MP3-or...nåväl...det får väl gå ändå :|

Tack för att du uppade förresten

www.laszlo.se

Old Post Mar-08-2004 17:11 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict

Smiley DJ

quote:
Neeeeej...! Är den splittad?! gaah...hatar klicken mellan låtarna som uppstår när man splittar till MP3-or...nåväl...det får väl gå ändå :|

Japp splittad är den... Det var den från början inget jag har gjort...

Inga problem..

Old Post Mar-08-2004 17:13  Sweden
Dj P.A!
Senior tranceaddict

quote:

Om du har den allra senaste verisionen av winamp så är "glappet" mellan låtarna i princip lika med noll. Dessutom kan du ju bränna ut denna i audio cd så slipper du glappet. Hade jag vetat detta så hade jag väl inte splittat den men jag gjorde det eftersom folk i allmänhet hellre brukar vilja ha den splittad (p.g.a lättare att ladda ner samt om man vill bränna till audio CD)

Old Post Mar-09-2004 08:17 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Armin Van Buuren @ Monday Bar Silja Cruise - Recap Mixed CD
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackI need to find this "blue fear" Remix, pls help!! [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackChristian Smith & John Selway - Work It (Deetron Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:08.

Forum Rules: