Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiesto in concert - IDAG ! I MALMÖ!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Tiesto in concert - IDAG ! I MALMÖ!

Tjo!

"Tiesto in concert

Onsdagen den 17:e Mars. Nu på Onsdag alltså, gör vi en liten specialare på Cillas. Under tidigare fester har man kunnat se Tiesto in Concert på en av storbildskärmarna, men dock utan ljud. Många som har frågat om vi inte kan köra den med ljud vid tillfälle vilket vi nu tänker göra. Har ni inte koll på vad ”In Concert” är för något så är det Tiestos solo-gig i Holland förra året. 2003 var verkligen Tiestos år. Efter att ha blivit rankad som världens bästa DJ av Djmag’s läsare tog det verkligen fart och väl på hemma plan fick arrangören (ID&T) hyra en av landets största arenor
(Gelredome) för att ta emot allt folk. Han är ensam om den här bedriften, att spela solo i 8 timmar för 25 000 skrikande fans. Kvällen dokumenterades av mängder med kranar och strax över 30 kameror.
Slutresultatet är en guldsäljande DVD. Även om man inte lyssnar så mycket på den hybridstil av Trance och Techno han lirar så är detta en sjuk upplevelse och en DVD som borde finnas med i din samling. Så dyk in å kika på den med oss. Filmen går igång 20:00

------------

Se nu till att dra er ditt - de som inte kommer är både tråkiga och korkade =)

Old Post Mar-17-2004 09:39  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Vilka hönshjärnor.... fan på tiden då att dom börjar köra med ljud på också

Har denna DVD själv ! Grym faktiskt...

Old Post Mar-17-2004 09:41  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Hehe kul att du _ÄNTLIGEN_ upptäckt tiesto in concert... jag har ju tjatat på dig i nästan ett halvår att kolla på den =)

Old Post Mar-17-2004 09:52  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:

Hmm, hade dykt upp själv för rent umgänge om jag inte redan hade andra planer. Nåja, lär hända mer grejer på Cillas inom snar framtid

Steve: Skulle förrästen hälsa från dina Turkiska vänner ifrån Istanbul. Var nere för ett litet gig nu i helgen och i sedvanlig ordning ville de skicka hälsningar till dig

http://www.di.fm

Old Post Mar-17-2004 14:28 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Hmm, hade dykt upp själv för rent umgänge om jag inte redan hade andra planer. Nåja, lär hända mer grejer på Cillas inom snar framtid

Steve: Skulle förrästen hälsa från dina Turkiska vänner ifrån Istanbul. Var nere för ett litet gig nu i helgen och i sedvanlig ordning ville de skicka hälsningar till dig

Går lite ot nu men kul att dom hälsar, känner ju ett par lite via nätet. Synd man inte kunde haka på, hade vart kul se Kung Irish regera Turkiet... för jag antar dom ser dig som Irish den store likt Gielen eller nån annan känd trance DJ...

Sipowitz: Yeah jag har upptäckt den nu... eller ja det var ju bara en frågaom tid men jag ville inte se den första gången på en SVCD på lap-toppen med kass ljud som du har gjort
Nu kör jag den i DVD på min relativt nya 32" TV och med knakilibraksound... nästa förfest kommmer den definitivt att rulla... runt 40 låtar och live Dock så funkar inte "Angle" för mig på denna, så är det när man har en cheap DVD...

Skulle va najs å dra på ett fik eller bar som körde den i storbildsskärmar ungefär som många kör fotboll... en riktig trancebar helt enkelt som förvandlas till en trancenattklubb på natten

Old Post Mar-17-2004 14:37  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:
Går lite ot nu men kul att dom hälsar, känner ju ett par lite via nätet. Synd man inte kunde haka på, hade vart kul se Kung Irish regera Turkiet... för jag antar dom ser dig som Irish den store likt Gielen eller nån annan känd trance DJ...

Hehe, njae. Kanske inte riktigt son Gielen. Han har gjort sig ett stort namn där nere nu minsann. Men där finns ett litet lojalt följe iaf

http://www.di.fm

Old Post Mar-17-2004 14:40 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
swe_Trancer
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2003

den suger verkligen...

Old Post Mar-17-2004 21:23  Sweden
Click Here to See the Profile for swe_Trancer Click here to Send swe_Trancer a Private Message Add swe_Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by swe_Trancer
den suger verkligen...
Jasså det tycker du... har du lust att utveckla dina tankar Jag är idel öra

Old Post Mar-17-2004 21:25  Sweden
swe_Trancer
Supreme tranceaddict

jag skänker gärna bort min till nån frivillig i sthlm området

så mycket ångrar jag mitt köp

Old Post Mar-17-2004 21:26  Sweden
Click Here to See the Profile for swe_Trancer Click here to Send swe_Trancer a Private Message Add swe_Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
jag skänker gärna bort min till nån frivillig i sthlm området

så mycket ångrar jag mitt köp
Ja okej det var en slags utveckling på hur mycket du avskydde den men vad är det med den du avskyr och tycker är dåligt ?

Old Post Mar-17-2004 21:42  Sweden
swe_Trancer
Supreme tranceaddict

tycker inte att han är sån jätte bra dj..sen får han för mycket uppmärksamhet när det finns bättre dj's där ute...

du kan läsa ishkurs 'review' på den, tycker ungefär likadant, skillnaden är att ishkur överdriver för mycket.

Old Post Mar-17-2004 21:46  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
tycker inte att han är sån jätte bra dj..sen får han för mycket uppmärksamhet när det finns bättre dj's där ute...

du kan läsa ishkurs 'review' på den, tycker ungefär likadant, skillnaden är att ishkur överdriver för mycket.

Ähh jag visste redan innan jag köpte den vilken bizarr uppmärksamhet och framgång han har fått men han har ju bra folk som jobbar för han så jag tänkte jag köper denna för det var ju ändå 25´000 pers i publiken varav ca.90-100 var TAs som hade meeting blandat med trance och ett proffisionellt kamera team kan ju bara bli bra...

Nu har jag sett den och bildat mig en egen uppfattning så jag slipper läsa andras om jag så väljer

Smaken e som baken... hårig

Old Post Mar-17-2004 21:48  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiesto in concert - IDAG ! I MALMÖ!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhelp please! [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLiquid Team - "Fly To The Sky" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:24.

Forum Rules: