|
als je je comp goed instelt werkt alles wel met een netwerk, bij mij staat het allemaal zo aangesloten:
comp 1 -----> kabelmodem(voor jou dan dus ADSL(DUH))
\----> hub
comp 2 -----> hub
comp 3 -----> hub
en dat van die 100mb/s netwerk kaarten is onzin, dat heb je echt totaal niet nodig! je maximum download snelheid is nog niet eens 1mb, dus dat is totaal overbodig, je gaat niet een dubbel zo dure netwerk kaart kopen voor die ene keer dat je ff iets van ene comp naar andere comp wilt verplaatsen natuurlijk!
het is wel sterk aan te raden om op de computer die je als server gebruikt een beetje een geschikt OS te installeren dus niet 1 of ander bagger systeem als ME of windows 9x, maar Linux, Unix, NT of Windows 2000, dan draait het zaakje een stuk beter en vergeet vooral ook niet te zorgen dat netbios enzo helemaal uit staat, netwerk omgeving gewoon niet gebruiken, voor pc > pc transfers gewoon een veilige ftp server gebruiken en installeer ook een goeie firewall, dat houd hackers ten minste een beetje uit je computer!
en als je dit allemaal echt niet kan/wilt kan je natuurlijk altijd ergens op internet ff een routertje kopen, daar weet ik niet echt veel van af, maar ik geloof dat die dingen precies doen wat jij hier vraagt!
|