Ligt het nou aan mij of zijn bijna alle nieuwe 'Trance' producers van Hollandse bodem, een kleine greep uit de collectie:
- Menno de Jong aka Myth
- Bart van Wissen aka Fictivision / Ringworld
- Galen Behr aka Passiva
- Robert Nickson aka Mind / True Form
- Sander van Doorn aka Sam Sharp
- Eelke Kleijn & Rutger van Bostelen aka M.I.D.O.R. & Six4Eight / Global Interference
- Finne de Jager aka Phynn
- Mark Otten aka Lightscape
- Paul Moelands aka Octagen / Re:Locate
- Sander van der Waal aka Sander van Dien / Devoid
- Perry van de Vrede aka Perry 'o Neil / Locust / Mind / True Form / Auriane
- Joris van der Straten aka C-Quence
- Dennis Dekker & Nick van Mansum aka Dynamic Sense
- Joris de Haes aka Azior
- Peter Horrevorts aka Forcesupreme (techno)
- Jan Waterman aka Sonofapitch
- Thomas Bronzwaer aka Arizona
- Leon Bolier & Bart Bolier aka Mindsensation / Subsphere
Wordt het met programma's zoals Reason steeds makkelijker om een track in elkaar te gooien ?!! Of heeft het iets met Hollandse nuchterheid en een gezond verstand te maken....
Ik weet een ding zeker, jongens vooral doorgaan
*Update met de hieronder genoemde producers tevens Ralphie-B en Jack Molensloot weggehaald omdat ze al een tijdje mee draaien...
*Update2 fouten verwijderd, Websites en nog meer talents toegevoegd
Het is de vooruitgang, producers en dj's worden ook oud.. huisje boompje beesje enzo... maar toch blijft de muziek van vroeger velen malen beter dan de zooi die heden ten dage gemaakt wordt en uitgekotst wordt door een zekere Armin van Buuren en friends.
Reason en Fruityloops kan je overal vandaan trekken dus zie het maar als gratis tools, enige wat het je kost is wat tijd om het te snappen, bovendien komen per producer nu ineens 8000 producties per maand uit ipv 1 beregoeie waar je nooit genoeg van krijgt per jaar, dus beetje overkill & flood op de markt. Neem bv tracks van Subsky, Ozgur Can, Luke Chable, daar wordt je echt dood mee gegooit. Zal vast een reden hebben omdat ze die tracks hebben lopen sparen tot ze beroemd werden en nu ineens allemaal op de markt gooien. Maar 1 track perfectioneren tot iets onvergetelijks homaar...
Kom maar op met het geflame
Mar-29-2004 18:31
ahp2002
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
Gooi bij die lijst ook maar de naam Sander van Doorn (Sam Sharp). Die is echt een nieuwe stijl aan het pushen en ongelooflijk talentvol. (Sander van Doorn - Loaded) en nog meel meer goeie dingen die eraan gaan komen.
Verder Paul Moelands nog, die echt extreem goed gaat momenteel, met remixen voor Blank & Jones en nog veel meer komende remixen
Toch moet ik nog maar zien hoeveel van deze namen over 3 jaar nog aan de top staan en met regelmaat goede platen uitbrengen... maar ja.. toch wel goed voor de Nederlandse dancescene op dit moment!
Mar-29-2004 18:36
Eagle`
Progressive Psy Addict
Registered: Aug 2002
Chicane slaat de nagel op de kop
edit: of was het nou de hamer op de nagel, hamer op de kop, kop op de hamer, kop op de nagel, ....
edit2: fs is het nou die eerste uitdrukking, ik weet het niet meer
Idd.. veel nieuw "reason" talent. Ik vind ook lang niet alles goed, maar er zitten zeker wel een paar toppertjes bij. Alleen door "de wereld die Internet heet" komen alle tracks bovenwater terwijl eigenlijk alleen de echt goede platen aandacht mogen krijgen wat mij betreft, dit is het enigste wat ik jammer vind.
Alleen Ralphie Barendse en Jack Molenschot mag je hierbij niet noemen... zij zijn echt al jaren (vanaf 1999 ofzo) bezig
Originally posted by Chicane
Reason en Fruityloops kan je overal vandaan trekken dus zie het maar als gratis tools, enige wat het je kost is wat tijd om het te snappen,
Kom maar op met het geflame
Ben grotendeels met je eens alleen dit hierboven vind ik nergens op slaan. Alsof je geen creativiteit nodig hebt om een track te maken. Te simpel.
Mar-29-2004 20:11
Eagle`
Progressive Psy Addict
Registered: Aug 2002
quote:
Originally posted by Teknikol
Ben grotendeels met je eens alleen dit hierboven vind ik nergens op slaan. Alsof je geen creativiteit nodig hebt om een track te maken. Te simpel.
ja daar heb je wel een punt, maar veel vernieuwende dingen zit er nu ook niet meer tss laatste tijd imo