Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Gemiddelde oplage vinyl
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
WTB
slowPoster

Registered: Oct 2000
Gemiddelde oplage vinyl

Ik vraag me al een tijdje af hoeveel platen er nou gemiddeld geperst worden van een trance / progressive nummer. Je ziet wel eens platen waarbij staat "Limited Edition 500 Copies" maar hoeveel worden er dan uitgegeven als het geen limited edition is?

Misschien dat een van de producers hier weet hoeveel exemplaren van hun nummer zijn uitgebracht?

WTB.

Old Post Apr-10-2004 13:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for WTB Click here to Send WTB a Private Message Visit WTB's homepage! Add WTB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Registered: Jan 2002

Promo's worden niet zo veel geperst.

Een officiele release zal wel een paar duizend zijn.

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Apr-10-2004 13:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

Dat wordt een mooie discussie Is namelijk lastig om een gemiddelde vast te stellen.
Ik zeg voorlopig 1000-1500 voor een oplage. Maar dan kijk ik naar grotere platenmaatschappijen (waar d'r maar een paar van zijn in NL, zoals Black Hole, Armada etc) en ook naar de kleine (waar d'r veel meer van zijn).

Black Hole en Armada hebben ook releases waar ze er 5000 van verkopen, maar ook releases waar ze er maar 500 van verkopen. Slechts een enkele keer per jaar wordt er maar boven de 10.000 verkocht, zoals bijvoorbeeld met Marco V's Combi:nation sampler en Motorcycle - As The Rush Comes.

Old Post Apr-10-2004 13:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for -TAIS- Click here to Send -TAIS- a Private Message Visit -TAIS-'s homepage! Add -TAIS- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Marco V heeft toch een aantal gouden platen al ontvangen? Simulated, Godd, Loops & Things enzo.. die Marco verkoopt goed

Old Post Apr-10-2004 13:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Bij hoeveel verkochte platen krijg je een goude plaat dan?

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Apr-10-2004 13:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AirPole
Trance, where are you??

quote:
Originally posted by -TAIS-
Dat wordt een mooie discussie Is namelijk lastig om een gemiddelde vast te stellen.
Ik zeg voorlopig 1000-1500 voor een oplage. Maar dan kijk ik naar grotere platenmaatschappijen (waar d'r maar een paar van zijn in NL, zoals Black Hole, Armada etc) en ook naar de kleine (waar d'r veel meer van zijn).

Ik ben het met je eens. Ik denk ook dat er ongeveer in die richting geperst wordt. MINIMAAL zo'n 1000 stuks dus... (Alhoewel het best veel klinkt:P:P)
Zou het ook te maken hebben met de artiest waar de desbetreffende
12 inch van is? Bijvoorbeeld meer persen bij een, ik noem maar wat Solarstone, dan bij een Mesh????(Ik zeg maar wat hoor...)

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home

- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Apr-10-2004 13:38 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

quote:
Originally posted by MennoB
Bij hoeveel verkochte platen krijg je een goude plaat dan?

10.000

quote:
Originally posted by Chicane
Marco V heeft toch een aantal gouden platen al ontvangen? Simulated, Godd, Loops & Things enzo.. die Marco verkoopt goed

Maar Marco V is ook niet echt een gemiddelde Dat is gewoon de top qua verkopen in NL.

Old Post Apr-10-2004 13:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for -TAIS- Click here to Send -TAIS- a Private Message Visit -TAIS-'s homepage! Add -TAIS- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

quote:
Originally posted by TranceZoner
Ik ben het met je eens. Ik denk ook dat er ongeveer in die richting geperst wordt. MINIMAAL zo'n 1000 stuks dus... (Alhoewel het best veel klinkt:P:P)
Zou het ook te maken hebben met de artiest waar de desbetreffende
12 inch van is? Bijvoorbeeld meer persen bij een, ik noem maar wat Solarstone, dan bij een Mesh????(Ik zeg maar wat hoor...)

1000 is zeker geen minimum hoor. Er zijn zat labels die beginnen met 500 ofzo om te kijken of het aanslaat, en het dan evt. bijpersen. Uiteindelijk komen ze dan idd wel over de 1000 heen.

En bedenk wel dat Solar Stone en Mesh nog behoorlijk goed verkopende artiesten zijn (Mesh vroeger iig wel). Die verkopen denk ik wel 2500 platen in NL per release (Solar Stone zelfs wel meer met de laatste 2 releases).

Old Post Apr-10-2004 13:41  Netherlands
AirPole
Trance, where are you??

quote:
Originally posted by -TAIS-
En bedenk wel dat Solar Stone en Mesh nog behoorlijk goed verkopende artiesten zijn (Mesh vroeger iig wel). Die verkopen denk ik wel 2500 platen in NL per release (Solar Stone zelfs wel meer met de laatste 2 releases).

Ja ik weet het. Het was ook zeker niet negatief bedoeld! Mesh vind ik namelijk zelf nog steeds te gek, alhoewel het nu wat rustiger is om hem heen geloof ik.. (Anyone?)

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home

- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Apr-10-2004 13:56 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ahp2002
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

een platenmaatschappij in de dancescene moet meer dan 1000 platen verkopen willen ze een beetje spreken van een redelijk verkopende release. Meestal eerst 1000 persingen en als die weg zijn dan meestal per 500 bijpersen, tenzij de vraag zooooo groot is dat je er gelijk een hele hoop kan gaan bijpersen.

Old Post Apr-10-2004 14:20 
Click Here to See the Profile for ahp2002 Click here to Send ahp2002 a Private Message Add ahp2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

Dit vraag ik me ook wel eens af ja.....leuk onderwerp
Is er misschien een manier om erachter te komen hoeveel vinyls er van een bepaalde release worden geperst?? Ik heb namelijk 2 hele leuke picturediscs van Dave Clarke - The Wolf en Ligaya en ik vraag me wel eens af hoe 'exclusief' die nou eigenlijk zijn en zo heb ik nog wel een aantal plaatjes waarvan ik dat graag wil weten....

Old Post Apr-10-2004 14:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

Nog ff een feitje: Als je in de Dance Trends 30 wil komen met een release, moet je ongeveer minimaal 1000-1500 platen verkocht hebben. En ik denk dat misschien 5-10% van de releases hier terecht komt ofzo (grove schatting). Het merendeel van de releases haalt dit niet. Dit om even de aantallen te relativeren

Old Post Apr-10-2004 14:45  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Gemiddelde oplage vinyl
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmelodic tech trance classics [2013] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMadoka - "Temperamental" [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:01.

Forum Rules: