Jag själv har ju ett sådant jobb där jag sitter framför en dator stor del av tiden, och då blir jag riktigt spännd i axlar, nacke o käkarna. Av det blir det lätt huvudvärk.
Finns det nån med samma problem som vet vad man ska göra åt saken...har fått nackspärr nästan.
Vad gör ni åt era axlar?
May-20-2004 21:20
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
jag har haft problem med nacken också. det förorsakade huvudvärk.
det är GANSKA viktigt att du inte sitter bakom datoren utan paus.
du har rätt på att ta paus ibland, särskilt om du får komplikationer av för mycket datorarbete. bara 5 minuter då och då kan vara tillräckligt, så länge du rör kroppen.
det hjälpte mig att göra några övningar flera ggr på dagen. din läkare kan säkert ge dig någon tabell eller brochyr om det.
bästa medicinet är sport men jag har inte riktigt tid för det och egentligen finns det inget som interesserar mig så mycket här i Holland.
OBS: om du inte gör något får du även större problem för att dina musklar kommer att fastna och du får värk överallt!!
Som brevbärare är inte mitt problem att jag rör mig för lite utan tvärt om
Dock så slits armar ut av enformiga rörelser och att man bär så in i helvete mycket reklam. Botar detta med lite innebandy som man också blir stel av + badminton som pajjar knäna...
visst tid är det ont om ibland.. men det är mer ont om diciplin no offence till nån nu.. men när man kommer hem.. byt om (5 min).. ta en banan börja gå o käka på bananjäveln.. gå några min bara.. sen börjar du springa.. spring ca 15 min.. det räcker med 15 min om dagen för att du ska må bra =) lovar dig.. jag själv springer 10-15 km 4-5 gånger i veckan.. men jag tvingade mina föräldrar att springa o ta långa promenader.. nu varje söndag går de ca 2 mil .. sen är det dock jag som får hämta de med bilen för de orkar aldrig gå tebax =)
men men =) spring o håll igång kroppen.. köp lite hantlar.. kör 15 min hemma då o då.. itne för att få baywatch2k4-kroppen.. men att musklerna inte förtvinas o du dör typ .. nejdå.. men man kanske inte märker det innom några veckor.. men gör man detta så kommer man må bättre.. och kom ihåg.. det är _ALDRIG_ försent =).. det kan bara bli försent på ett sätt..om man skjuter upp till morgondagen.. =)
May-20-2004 21:53
Snakebyte
Supreme tranceaddict
Registered: Mar 2004
Jag tror mina muskler redan har fastnat lite...kanske skulle börja med nån sport då. Jag använder radital (hästliniment) på musklerna och det är riktigt stark...men det hjälper bara en stund.
May-20-2004 21:54
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
på tal om kroppen. någon som gymmar regelbundet här inne? :E
Jag har ständigt ont i kroppen med tanke på mitt jobb. Jag har iofs mått bättre sedan jag börja träna i höstas, men stela axlar nacke och knutar hör till vardagen. Har man gulliga tjej kompisar så får man be om massage titt som tätt, annars uppsöka en utbildad.
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by RebeL9
jag fast jag är inte ute efter beack 2004 kroppen, gör det mest för att hålla igång
ända sedan jag var 6 år så har jag hållit på med sport, började med fotboll och gick sedan över till basket...
sen för ca. 2 år sedan så slutade jag med basket för mitt lag splittrades, man märker nu vilken skillnad det är...innan jag började gymma så blev jag anfåd av att traska upp för ett par trappor
producer: angående dina problem, se till och ta pauser och rör dig osv men en sak som många glömmer, se till att du har en riktigt bra stol och att du sitter ergonomiskt.
batteries not included.
- dave
May-20-2004 22:28
Snakebyte
Supreme tranceaddict
Registered: Mar 2004
Ergonomiskt? Vad är det? (jo jag vet vad det är jag sitter inte ergonomiskt bara)
Det känns som om jag måste fixa min arbetsplats lite bättre...sen känns det som om man skulle behöva nåt gymmande för att komma tillbaks, men kanske sjukgymnast hade varit att rekomendera för att inte skada mig ännu mer?
May-20-2004 22:52
sipowitz
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by RebeL9
Jag brukar vara ner på gymmtet 5 gånger i veckan.
Gick och blev utbildad gyminstruktör för någon månad sen, men det var mest för skoj skull, nog inget jag kommer jobba något väldigt mycket som