Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > salut à vous...
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002
salut à vous...

Désolé de recréer un thread spécialement pour ca mais j'ai pas vu de bullshit thread ou un truc dans le genre...C'était juste pour faire mon coup de pub...J'ai créé un (le premier ???) site sur la trance en français...Voilà alors si vous avez quelques trucs à ajouter, signaler des erreurs, donner des suggestions, etc, etc...Je serai content de vous lire ou relire pour certains, n'est-ce pas Fast tu ne viens plus chez nous pourquoi ?

--= le lien =--

merci à vous. ++

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post May-13-2004 08:40  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RazerYokes
International TA

Registered: Oct 2001

très très joli site, jetez y un coup d'oeil !!
d'ailleurs, l'histoire de le trance devrait être lecture obligatoire lors de l'enregistrement sur ce board

Old Post May-13-2004 15:24  Canada
Click Here to See the Profile for RazerYokes Click here to Send RazerYokes a Private Message Add RazerYokes to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

quote:
Originally posted by RazerYokes
très très joli site, jetez y un coup d'oeil !!
d'ailleurs, l'histoire de le trance devrait être lecture obligatoire lors de l'enregistrement sur ce board

merci patrice
et merci à LoginZ pour cette histoire de la trance. Quel boulot !

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post May-13-2004 15:39  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
malek
drinks your milkshake!

Registered: Nov 2001

tres bien l'histoire... mais trop de termes anglais.

aussi, je sens un penchant pour Paul Van Dyk dans cette histoire du trance :P

Vous parlez pas de Sven Vath un des pionniers du trance...

ah, c'est quoi free party?

Old Post May-13-2004 16:30 
Click Here to See the Profile for malek Click here to Send malek a Private Message Visit malek's homepage! Add malek to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fastmp3
ta main sur le zbebs

Registered: Apr 2001
Location: Montreal/Canada & Casablanca/Morocco (the ROOTS of TRANCE)

malek en france y'a que ca : des free partys !! les gens se posent n'importe ou (dans un champs perdu quelque part de préférence) et installe le systeme de son , et c'est la TEUF ... sauf que c'est naze on y joue que du hardcore ou de la makina et meme le crowd suce des glands

stany : je suis bien ici je lis de temps a autres mais je prefere ne pas participer (c'est un choix personnel)

Old Post May-14-2004 00:16  Morocco
Click Here to See the Profile for fastmp3 Click here to Send fastmp3 a Private Message Visit fastmp3's homepage! Add fastmp3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
j@y
p€uRf $qu@Ð

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by malek
Vous parlez pas de Sven Vath un des pionniers du trance...

tu parle de sven maes ou de sven vath?

Old Post May-14-2004 03:33  Canada
Click Here to See the Profile for j@y Click here to Send j@y a Private Message Add j@y to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FunKenLouis
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2003

sven vath...tu vois pas c ecrit

lol

il faisait du trance avant de faire du gros techno méchant

Old Post May-14-2004 06:01  Seychelles
Click Here to See the Profile for FunKenLouis Click here to Send FunKenLouis a Private Message Visit FunKenLouis's homepage! Add FunKenLouis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

quote:
Originally posted by fastmp3
malek en france y'a que ca : des free partys !! les gens se posent n'importe ou (dans un champs perdu quelque part de préférence) et installe le systeme de son , et c'est la TEUF ... sauf que c'est naze on y joue que du hardcore ou de la makina et meme le crowd suce des glands

ouais c ca les grosse soirées à la française Y font pitié

quote:
Originally posted by fastmp3
stany : je suis bien ici je lis de temps a autres mais je prefere ne pas participer (c'est un choix personnel)

ok ok pas de pb. content que tu me répondes qd mm

@++ les gens et ouais c vrai que PvD est bien vu par le rédacteur lol

Enfin, si vous voulez savoir, les choses "comencent" enfin à bouger par chez nous.

MIKE est venu jouer en France le 14/02 dernier. Rank 1 et Alex MORPH viennent en juin et Airwave vient en septembre dans la boite ou je joue, j'aurai l'immense plaisir de faire son warm-up > un rêve va se réaliser.

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post May-14-2004 07:08  France
FunKenLouis
Supreme tranceaddict

les francais viennent de decouvrir le trance....serieu??

jai pas eu le temps de faire mon tour sur le site mais jy compte bien tres bientot

serieu depuis que je suis dans cette scene...je nai pas arreter de defendre le tech...car cest ce que jaime ecouter bien sur... jai un peu de misere a me faire a lidée que des gens ecoute ce type de musique au max.... et réusisse a tripper

meme Tiesto cest border-line...son dvd est nice a regarder....mais le coté musical est plutot moyen.....

PVD pour ma part...jai vraiment pas aimer son attitude au bal en blanc a montreal....surtout par rapport a sa performance....yavait pas dekoi etre trop frais-chier avec un set dans le genre de celui quil nous a fait...une grande deception

mais je vais donner une autre chance au trance dans les mois a venir au aria....on verra ce que ca donne

a+ folks

Old Post May-14-2004 09:48  Seychelles
Click Here to See the Profile for FunKenLouis Click here to Send FunKenLouis a Private Message Visit FunKenLouis's homepage! Add FunKenLouis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
j@y
p€uRf $qu@Ð

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by FunKenLouis
sven vath...tu vois pas c ecrit

lol

il faisait du trance avant de faire du gros techno méchant

je doute fortement que sven vath ai deja fai du trance

javai deja lu une bio de lui et rien ne parlai de trance

je suis aller "double check"
et rien ne parlai de trance

je croi que vou parler de svenson (sven maes) dan le celebre duo svenson & gielen

Old Post May-14-2004 17:59  Canada
Click Here to See the Profile for j@y Click here to Send j@y a Private Message Add j@y to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FunKenLouis
Supreme tranceaddict

perso moi aussi ca metonnerais

mais tk...c pas moi qui est le plus callé en connaissance sur le trance ici

Old Post May-14-2004 18:07  Seychelles
malek
drinks your milkshake!

Registered: Nov 2001

Sven Vath - Sven Vath Biography

German decklord Sven Vath leads a high-octane assault on the senses for Ministry of Sound Radio.

The Frankfurt, Germany-based Vath (pronounced to rhyme with Fate) first DJed at his father's bar, the Queens Pub, playing old disco and Barry White records. He started his recording career as frontman for the Off, whose 'Electric Salsa' was a big European hit and one of the first for Michael Munzing and Luca Anzilotti, the duo behind Snap!. Vath grew up listening to various kinds of electronica - Tangerine Dream, Ry-ichi Sakamoto, Holger Czukay and Jean-Michel Jarre - and was further inspired by the house explosion of the 80's. During the early 90's he became involved with trance, founding the pioneering labels Harthouse Records, Eye Q and the environmentally pleasing Recycle Or Die (whose CD-only issues use biodegradable cardboard packaging).

Following a spell in India V"th wrote 'Accident In Paradise', recognized as a masterpiece in the techno world, and an important part of the early trance sound.
However, the follow-up, the rather indulgent concept album 'The Harlequin, The Robot And The Ballet Dancer', did not fare so well; one commentator described it as "overblown . . . self important . . . Wagner meets Tangerine Dream over a 909 beat".

In the mid-90's, after various other projects had not gone his way, Vath left the ailing Eye-Q and Harthouse which soon went bankrupt. However, with 1998's 'Fusion' Vath ditched the straightforward techno sound and produced a more melodic, funky, eclectic album that presented impressionistic washes over a mixture of textures, including samba rhythms ('Fusion') and relaxed breakbeats ('Sensual Enjoyments' and 'Trippy Moonshine'), sometimes touching on funky house ('Face It') and dark techno ('Schubduse'). Contact was another imaginative outing that pushed the boundaries of techno even further than its predecessor.

Old Post May-14-2004 18:21 
Click Here to See the Profile for malek Click here to Send malek a Private Message Visit malek's homepage! Add malek to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > salut à vous...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback____2003_____ [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAlex M.O.R.P.H. - "Unification" (Fred Baker Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:16.

Forum Rules: