Jag fick för ett tag sen ett remixjobb till en tjej som skulle släppas på skiva i Dubai. Det var en r'n'b låt men jag gjorde en tranceremix. Nu har det blivit jäkligt lyckligt för låten (originalet) spelas skitmycket på radion där, och singeln säljer skitmycket. Dessutom så är det bestämt att min remix kommer med på albumet
Jag e så glad så jag var tvungen att berätta...vill ni höra remixen???
Lyssnade på låten, och ja. Det låter stabilt. Lite extended radio disco typ. Men jag förstår att de ville ha med den på skivan. Kan nog skaka om ett par dansgolv av det mer kommersiella slaget (inget negativ i detta från min sida). Hoppas att kulorna rullar in nu så du kan lägga mer tid på musik och mindre på jobb
Tackar för den komentaren. Jo det skulle ju låta kommersiellt. Jo jag hoppas oxå på lite mer framgång...nu jobbar jag visserligen med musik, men jag vill ju satsa mer på den musiken jag verkligen vill göra...trance.
May-21-2004 17:18
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
grattis
May-21-2004 17:19
montana
dub come save me
Registered: Mar 2003
lol, jag kan inte låta bli och skratta lite granna eftersom det är första gångnen man hör arabiska (riktigt sjunget) i en trance och eftersom man förstår så blir det roligare. men ja detta är typ ok, låter som en extended version på en radio edit
May-21-2004 18:38
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Re: Roliga nyheter
quote:
Originally posted by Producer
vill ni höra remixen???
- Klart vi vill!
hehe...såklart! grattis! låten var ju sådär bra din clubremix lär ju iaf vara 100 ggr bättre än originalet
May-21-2004 19:53
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
grattis
har lyssnat på låten. det är iofs komersiell men inte alls fel. bra gjort
Hehe...det är min clubremix jag länkade till. Jo det låter kommersiellt...det är meningen som jag sa innan. Sen att den inte är 100% jättebra är en anna sak, men det roliga är att singeln är jättepoppis i Dubai just nu.
Originalet kan man lyssna på om man söker sig till melodyhits.tv eller nåt sånt.