|
|
|
|
 |
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001
|
|
|
Sep-05-2001 18:16
|
|
|
 |
 |
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001
|
|
|
Sep-05-2001 18:25
|
|
|
 |
 |
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000
|
|
|
Niet de trance-liefhebbers zijn commercieel, maar de muziek! En dan niet alle trance hoor! Bijvoorbeeld die Sander Kleinenberg, Danny Howells, John Digweed-trance vind ik absoluut niet commercieel.
Maarja, het grootste gedeelte is toch vrij commercieel (voorspelbaar, cheezy, afgezaagd of hoe je het noemen wil) vind ik.
Sommige mensen hebben helemaal niks tegen commercieele muziek en sommigen wel, nouja "so be it!".
En over het feit dat techno-liefhebbers zich de intellectuelen van de dance-scene noemen, dat heb ik wel vaker gelezen ja. Het is inderdaad wel zo dat veel techno-liefhebbers (inclusief de dj's!!) techno als een vrij hoge vorm van electronische muziek zien. stukje uit een interview met The Advent (techno-dj/producer):
Q: What do realy dislike/hate ?
I would say,Judge Jules, Pete Tong, Paul Oakenfold, PVD, trance, any type of music that caters for the commercial scene. No inovation what so ever, just too much fuckin HYPE !!
bron: www.dance-magazine.com
Trance en met name Judge Jules (de dj Jean van Engeland) worden zo vaak afgezeken in zulk soort interviews.
Maarja waarom hebben sommige techno-liefhebbers zo een hoge dunk van de techno-scene?
Trance/Hardhouse etc. vinden ze gewoon te simpel, te inhoudsloos etc. Het is een feit dat techno gewoon veel moeilijkere en minder toegankelijkere muziek is dan bijvoorbeeld HH & trance wat veel voorspelbaarder is. Ook heeft techno natuurlijk een veeel langere en rijkere historie dan bijvoorbeeld trance & HH.
Wat ook meespeelt: de techno-scene is gewoon veel fanatieker, hechter en serieuzer is dan de trance en HH-scene (voor zover die bestaan). Dat schept gewoon echt een band met de muziek-stroming! Mensen leven voor techno.
Techno is gewoon niet zo oppervlakkig als de meeste trance/hh.
Passende analoog: Trance/Techno: Lectuur/Literatuur.
Nouja, misschien dat dit het een beetje verklaard heeft.
Ik vind dat er trouwens niks mis met de ene muzieksoort beter vinden dan de andere... hoe denken we nou allemaal over r&b en pop-muziek bijvoorbeeld???? Als je de mensen die het wél kunnen waarderen maar in hun waarde laat.
ik weet zeker dat heel veel mensen het nu niet met me eens gaan zijn...
Sep-05-2001 18:44
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 11:45.
Forum Rules: