Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Snakebyte - Alpha
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2004
Love Poundin' Sensation Snakebyte - Alpha

Ohoy!

Då har man tillverkat en ny låt...ni får gärna lyssna på den om ni vill.

Lyssna Här

Feedback är ett plus i kanten

Enjoy!

Old Post Jun-13-2004 15:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ja de e la bara å skicka runt en demo... tycker det lät jäla pro... Finns väl små grejjer kanske men jag e inte skilled nog att uttala mig om de...

Mitt helhetsintryck är att det här har potential !

Old Post Jun-13-2004 16:34  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

whehee..
den var ju inte tokig den

Old Post Jun-13-2004 18:23  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Va trevliga ni är Ingen som har nåt konstruktivt att säga? vore hemskt hjälpsamt såfall.

Old Post Jun-13-2004 20:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Snakebyte
Ingen som har nåt konstruktivt att säga?

konstruktivt? det är ju precis va du får?

nu ska vi se..

• bra start!
  • gillar inte piano-slingan som går vid 2.11 >>
  • 2.32 Här gillar jag dock skarpt!!!! synten... som kommer in. fett bra.. påminner om rank1 hela den melodin rockar
  • 4,40 hmmmm, gillar inte hur synten låter här riktigt... gillar bakgrundsgrejset dock..det som går upp och ner (fy fan va dålig jag e på att förklara) men inte huvudsynten
  • sammantaget: bra låt hoppas de går bra.. snakebyte!

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-13-2004 20:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Glorie
[/list]

Det var typ som din kritik jag menade..lite mer "gör si eller så, och tänk på att det o det ljudet kanske skulle vara si eller så istället...o köp en glass"

Eller nåt

Old Post Jun-13-2004 20:33  Sweden
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Glorie

konstruktiv kritik är när man mer förklarar hur man kan förbättra saker och så...
det är inte som typ "detta e ju hel bra" eller "fan va kast"

det låter bra.
gillar den lite halv skumma melodin
vid 03.23 när allt kommer igång låter det alldeles för rörigt imo.
samma sak när allt kommer igång andra gången.

e ganska seg/trött nu, så inte så värst bra på att kommentera när jag e det.. men detta får duga.. iallafall nu.. heh

Old Post Jun-13-2004 20:37  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

gillar den skarpt!!!

men piano slingan skulle kunna vara i en mörkare ton.. (fattar du vad jag menar=)

Old Post Jun-13-2004 22:10  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

den var bra, har tyvärr inte så mkt konstruktiv kritik att komma med =/

Old Post Jun-13-2004 22:43  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

den e jäkligt mörk den här låten å det gillar jag skarpt.
dock tycker jag personligen att det fattas lite i kicken, känns som att frekvensområdet 70-100hz e väldigt dåligt representerat i kickljudet vilket gör att den känns lite klen

mixningen känns aningen grötig också, kolla upp om du kan skära bort lite överflödiga frekvenser osv för å få det hela lite renare.

percussiondelen känns lite väl statisk också imo, försök skapa lite mer variation...kanske lägga till några element under maindelen av låten osv

förutom dessa saker så tycker jag låten e grym, gillar som sagt det mörka soundet över det...påminner lite om brainbug - nightmare utan att för den delen låta likadant

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-14-2004 08:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Snakebyte - Alpha
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacki need some help [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMr Sam - "Insight" (T4L Deep Impact remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:16.

Forum Rules: