Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Assorted Trance Volume 13
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000
Assorted Trance Volume 13

Eftersom jag äntligen lyckats få min filserver att ta emot filer jag vill ha upplagda igen tänkte jag passa på att göra min senaste Assorted Trance mix tillgänglig för er som kanske skulle vara intresserade.

DJ Irish - Assorted Trance Volume 13

Klicka här för Cue-filen

Tracklist:

01. Son Kite - On Air (Original Mix) - Digital Structures
02. Ferry Corsten - It's Time (Ferry Corsten's Flashover Mix) - Tsunami
03. Castaneda - Floor COntrol (John Askew's 5 AM Gallery Mix) - Vandit
04. Wippenberg - Water - Touched By Sound
05. MK-S - Illuminate (Original Mix) - Trance Communication
06. Mindsensation - Daydreamer - Altitude Yellow
07. Sander Van Doorn - Punk'D (S.V.D Remix) - Oxygen
08. Nenes - Turbulence (Original Mix) - Spinnin'
09. Age Of Love - Age Of Love (Marc Et Claude Remix) - Alphabet City Progressive
10. Arc In The Sky - Vainquer (7 am at Heavens Gate Mix) - Discover
11. Blank & Jones - Mind Of the Wonderful (Mark Norman Remix) - Liquid
12. Koglin & Dewar - Pushed On (Original Mix) - Noyse

Mixen är väl ca 2 veckor gammal vid det här laget men kan vara trevlig att lyssna på ändå

http://www.di.fm

Last edited by Johan (DJ Irish) on Jul-02-2004 at 15:56

Old Post Jun-18-2004 07:36 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

klockrent älskar mixen mellan 1:an och 2:an

01. Sun Kite - About Radio (Original Mix) - Digital Structures

låter nästan som GTR & The Shrink - Nervous Breakdown

Old Post Jun-18-2004 09:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

quote:
Originally posted by Kongo_kim
klockrent älskar mixen mellan 1:an och 2:an

01. Sun Kite - About Radio (Original Mix) - Digital Structures

låter nästan som GTR & The Shrink - Nervous Breakdown

Förstår vad du menar. Samma rullande basgång. GTR & The Shrink - Nervous Breakdown var ingen dålig låt heller

Förrästen heter låten: 01. Son Kite - On Air (Original Mix) - Digital Structures

Jag lyckades tydligen förvirra ihop namnet... ehem...

Old Post Jun-18-2004 09:21 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Najs

Ska tanka ner asap.... Men var det inte så att du fick klagomål från lite labels för att du la upp dina sets ?

Cheers // Steve

Old Post Jun-18-2004 09:50  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Najs

Ska tanka ner asap.... Men var det inte så att du fick klagomål från lite labels för att du la upp dina sets ?

Cheers // Steve

Det var bare fra Bonzai såvidt jeg husker, og det er ingen plater fra dem med her.

Old Post Jun-18-2004 09:52  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Det var bare fra Bonzai såvidt jeg husker, og det er ingen plater fra dem med her.

Precis

Så det är bara att invänta nästa label

Å andra sidan lyckades jag på något sätt övertyga Bonzai-cheferna att jag är en hängiven anhängare och supporter till deras bolag och är nu på ganska god fott med dem. Bli inte förvånade om något Bonzai-relaterat dyker upp på Di Radio inom de närmsta månaderna

Old Post Jun-18-2004 10:32 
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

va bra då irish, bra att allt gick bra med hela bonzai grejern, men ska ladda ner och lyssna sen, tack för denna mix,
har bara ett klagåmål på tracklistinen, varför marc et claude remixen på age of love? (mr sam vs.) fred baker remixen & marco v remixen är ju så mycket bättre

Old Post Jun-18-2004 11:15  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

quote:
Originally posted by montana
va bra då irish, bra att allt gick bra med hela bonzai grejern, men ska ladda ner och lyssna sen, tack för denna mix,
har bara ett klagåmål på tracklistinen, varför marc et claude remixen på age of love? (mr sam vs.) fred baker remixen & marco v remixen är ju så mycket bättre

Hehe, efter mycket om och men bestämde jag mig för Marc Et Claude, dels för att den verkar vara den minst spelade plus att den fkatiskt är ritkigt bra. Jag tycker den är bättre Mr Sam versionen och har mer tryck än Marco V. Marco V's version är också jättebra men av någonanledning tyckte jag inte att kick-trumman var tillräckligt kraftig. Låter som en mjukare låt om man hade ploppat in den på samma ställe. Men men, bara min personliga uppfattning

Old Post Jun-18-2004 11:19 
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

gah, mr sam är ju ett skämt, det är ju fred baker som proddar allt, mr sam tog bara åt sig all ära, den jäveln, det är däför jag kallar den fred baker remix, och det gäller allt där mr sam har nåt och göra, så har inte mr sam lyft ett finger, fråga terry bones eller mike eller fred baker och nu också tim coltrane, fred har brytit all samarbete med sam

Old Post Jun-18-2004 13:56  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

quote:
Originally posted by montana
gah, mr sam är ju ett skämt, det är ju fred baker som proddar allt, mr sam tog bara åt sig all ära, den jäveln, det är däför jag kallar den fred baker remix, och det gäller allt där mr sam har nåt och göra, så har inte mr sam lyft ett finger, fråga terry bones eller mike eller fred baker och nu också tim coltrane, fred har brytit all samarbete med sam

Jag läste också om det någonstans. Fred Baker var ganska sur minsann.

Old Post Jun-18-2004 15:04 
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003
HappyHappy

Jao tankat o klart, ska bara lyssna igenom den sen så kommer jag med Feedback =)

Edit: Meeen Duuuu! Ingen dålig mix det här inte!
MUMMA TILL FOLKET!

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Last edited by DjAviander on Jun-21-2004 at 06:22

Old Post Jun-18-2004 22:09  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M1cro5lave
fuck the world...

Registered: Feb 2004

Grymt bra mix

Har alltid gillat Assorted Trance, och denna är inget undantag. Förra mixen kanske var något bättre, men denna håller klart lika hög klass..
valet av låtar är det bästa med hela mixen tycker jag, grymt bra som vanligt

Old Post Jun-19-2004 10:14  Sweden
Click Here to See the Profile for M1cro5lave Click here to Send M1cro5lave a Private Message Add M1cro5lave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Assorted Trance Volume 13
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackgreat trance tune [2005] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKamaya Painters - Far From Over [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:55.

Forum Rules: